Skocz do zawartości




- - - - -

[124] kontrolka ABS mruga


26 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Lookaz


  • Postów: 16
  • Na forum od: 09 maj 2011
  • Miejscowość: Trzebiatów
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 kombii, 2,5D 1995r

Napisano 18 kwietnia 2012 - 16:33

Również się podepnę pod temat otóż u mnie od czasu do czasu kontrolka ABS zapala sie kiedy przekraczam 140 km/h i ABS wtedy przestaje działać. Z czego to może wynikać?



#22 Offline   Gerri


  • Postów: 2 648
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 kwietnia 2012 - 22:03

Masz różne rozmiary kół na osi przedniej i tylnej. BYŁO już o tym. Wystarczy POszukać w archiwum forum.

Użytkownik Gerri edytował ten post 18 kwietnia 2012 - 22:04


#23 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 22 maja 2013 - 08:08

Witam. Otoz mam bardzo podobny problem z kontrolką absu. Kiedyś pamiętam, ze podjeżdżałem pod spory krawężnik na dużym skręcie kol i po tym zapaliła mi się kontrolka abs. Od tego czasu (prawie 2 lata), zdarzalo się, że się zapalała raz na jakiś czas. Teraz jednak zaczęła się zapalać niemal każdorazowo po postoju samochodu. Po tym jak się zaświeci kiedy zgaszę i zapale silnik, juz ponownie się nie zapala. Bylem u elektryka i powiedział właśnie, że poprawil ten srebrny przekaźnik, a jak nie pomoże to trzeba będzie go wymienić - nie pomoglo. Wymiana na drugi za 80zl jest sensowna? Taką cenę mi podal a po tyle wlasnie chodza używki na allegro. Kolejna rzeczą jaka mnie zastanawia to ile jest modeli tych przekaźników, ponieważ raczej nie spisywał numeru części.

#24 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2013 - 10:32

Jeszcze raz: kiedy aktualnie zaświeca się kontrolka?
Czy od razu po zapaleniu silnika? -> przekaźnik
Czy po przejechaniu kilkunastu metrów (rozpędzenie się do kilku km/h)? -> czujnik
Czy kompletnie losowo: i jak tylko odpalisz, i jak już jedziesz? -> zimne luty w przekaźniku
Czy na dołach / przy ostrych skrętach? -> czujnik

Wyświetl postUżytkownik Goku dnia 22 maja 2013 - 08:08 napisał

Teraz jednak zaczęła się zapalać niemal każdorazowo po postoju samochodu. Po tym jak się zaświeci kiedy zgaszę i zapale silnik, juz ponownie się nie zapala.
Bo to brzmi jakby zaświecała się od razu po zapaleniu (bez jazdy!), ale wtedy gasisz i zapalasz ponownie, a kontrolka już się nie zaświeca. Jeśli tak, to na pewno nie jest to z winy czujnika, bo sterownik "sprawdza" czujniki dopiero podczas jazdy (choć wcale nie wykluczam, że któryś z czujników ma lichy kabel i przerywa na dołach/skrętach). Czyli raczej przekaźnik.

Wyjmij sam przekaźnik, rozdłub go i obejrzyj. Jak elektryk jest leszcz, to idź z przekaźnikiem do serwisu RTV - nie dość, że lutownicę mają na 100%, to i będą umieć się nią posługiwać (co nie jest takie oczywiste u elektryków złotych rączek).

Przekaźniki różnią się tylko ilością wyjść, zależną od wypasu samochodu. Kupując nowy, wyjmij wcześniej swój i kup przekaźnik który ma przynajmniej tyle samo styków. Jednak myślę, że warto polutować obecny.

Sporadycznie zdarza się, że uszkodzi się sam sterownik albo któryś z dwóch przekaźników na "pompie" - bardziej upierdliwe, bo mniej typowe.

Użytkownik XM edytował ten post 22 maja 2013 - 10:36


#25 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 22 maja 2013 - 19:41

Przepraszam nie sprecyzowałem. Zapala się po przejechaniu okolo 50-100m - czyli czujnik? Nawierzchnia raczej nie robi różnicy. Patrzyłem wlasnie za tym przekaźnikiem ale nie wiem który to, zapodać zdjęcie?

#26 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2013 - 07:16

A czytałeś w ogóle ten temat? Choćby pobieżnie? Zgadnij: co przedstawia zdjęcie umieszczone na poprzedniej stronie tego tematu? Aha. Wtopa. ;P Lokalizacja też tam jest.
Przekaźnik jest generalnie nierozbieralny, aby go otworzyć trzeba nieco zdemolować aluminiową obudowę (przynajmniej spiłować/rozciąć centymetr na rogach patrząc od strony podstawki i wysunąć), a po złożeniu jakoś uszczelnić silikonem, albo taśmą: http://mb201-124.eu/...co-to-za-czesc/
Są też inne wersje, z innym kolorem, z dwoma bezpiecznikami itp.: http://mb201-124.eu/...post__p__144361
Heh, ciekawe czy elektryk w ogóle do niego doszedł?

No i niestety, jak dla mnie, nie masz jednoznacznych objawów. Czujniki są trzy. Diagnozuje się łatwo, jednak trzeba umieć obsługiwać miernik i go posiadać.
A przy jakiej prędkości Ci się zapala? Zawsze przy tej samej? A nie wymieniałeś mostu na jakiś z innym przełożeniem? Albo czy nie masz na przodzie opon o innych profilach niż na tyle? ABS ma jakąś tolerancję na drobne różnice, ale jeśli się ją przekroczy, to przy jakiejś prędkości (za każdym razem takiej samej), pojawia się błąd.

#27 Offline   krzyjag


  • Postów: 3
  • Na forum od: 27 wrz 2016
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1984
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2016 - 20:37

Panowie mam problem kontrolka od ABS nie zapala się podczas odpalania, jedynie mrugnie przy gaszeniu silnika!!!

uprzedzam pytanie czy nie mam zamienionych kontrolek bo wyjąłem licznik i sprawdziłem po numerach że to dobra kontrolka, ABS działa poprawnie bo sprawdzałem na szutrowej








Podobne tematy Zwiń