Również się podepnę pod temat otóż u mnie od czasu do czasu kontrolka ABS zapala sie kiedy przekraczam 140 km/h i ABS wtedy przestaje działać. Z czego to może wynikać?
0
[124] kontrolka ABS mruga
Rozpoczęty przez sunofyamaica, lis 03 2011 20:04
26 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 18 kwietnia 2012 - 16:33
#22
Napisano 18 kwietnia 2012 - 22:03
Masz różne rozmiary kół na osi przedniej i tylnej. BYŁO już o tym. Wystarczy POszukać w archiwum forum.
Użytkownik Gerri edytował ten post 18 kwietnia 2012 - 22:04
#23
Napisano 22 maja 2013 - 08:08
Witam. Otoz mam bardzo podobny problem z kontrolką absu. Kiedyś pamiętam, ze podjeżdżałem pod spory krawężnik na dużym skręcie kol i po tym zapaliła mi się kontrolka abs. Od tego czasu (prawie 2 lata), zdarzalo się, że się zapalała raz na jakiś czas. Teraz jednak zaczęła się zapalać niemal każdorazowo po postoju samochodu. Po tym jak się zaświeci kiedy zgaszę i zapale silnik, juz ponownie się nie zapala. Bylem u elektryka i powiedział właśnie, że poprawil ten srebrny przekaźnik, a jak nie pomoże to trzeba będzie go wymienić - nie pomoglo. Wymiana na drugi za 80zl jest sensowna? Taką cenę mi podal a po tyle wlasnie chodza używki na allegro. Kolejna rzeczą jaka mnie zastanawia to ile jest modeli tych przekaźników, ponieważ raczej nie spisywał numeru części.
#24
Napisano 22 maja 2013 - 10:32
Jeszcze raz: kiedy aktualnie zaświeca się kontrolka?
Czy od razu po zapaleniu silnika? -> przekaźnik
Czy po przejechaniu kilkunastu metrów (rozpędzenie się do kilku km/h)? -> czujnik
Czy kompletnie losowo: i jak tylko odpalisz, i jak już jedziesz? -> zimne luty w przekaźniku
Czy na dołach / przy ostrych skrętach? -> czujnik
Bo to brzmi jakby zaświecała się od razu po zapaleniu (bez jazdy!), ale wtedy gasisz i zapalasz ponownie, a kontrolka już się nie zaświeca. Jeśli tak, to na pewno nie jest to z winy czujnika, bo sterownik "sprawdza" czujniki dopiero podczas jazdy (choć wcale nie wykluczam, że któryś z czujników ma lichy kabel i przerywa na dołach/skrętach). Czyli raczej przekaźnik.
Wyjmij sam przekaźnik, rozdłub go i obejrzyj. Jak elektryk jest leszcz, to idź z przekaźnikiem do serwisu RTV - nie dość, że lutownicę mają na 100%, to i będą umieć się nią posługiwać (co nie jest takie oczywiste u elektryków złotych rączek).
Przekaźniki różnią się tylko ilością wyjść, zależną od wypasu samochodu. Kupując nowy, wyjmij wcześniej swój i kup przekaźnik który ma przynajmniej tyle samo styków. Jednak myślę, że warto polutować obecny.
Sporadycznie zdarza się, że uszkodzi się sam sterownik albo któryś z dwóch przekaźników na "pompie" - bardziej upierdliwe, bo mniej typowe.
Czy od razu po zapaleniu silnika? -> przekaźnik
Czy po przejechaniu kilkunastu metrów (rozpędzenie się do kilku km/h)? -> czujnik
Czy kompletnie losowo: i jak tylko odpalisz, i jak już jedziesz? -> zimne luty w przekaźniku
Czy na dołach / przy ostrych skrętach? -> czujnik
Użytkownik Goku dnia 22 maja 2013 - 08:08 napisał
Teraz jednak zaczęła się zapalać niemal każdorazowo po postoju samochodu. Po tym jak się zaświeci kiedy zgaszę i zapale silnik, juz ponownie się nie zapala.
Wyjmij sam przekaźnik, rozdłub go i obejrzyj. Jak elektryk jest leszcz, to idź z przekaźnikiem do serwisu RTV - nie dość, że lutownicę mają na 100%, to i będą umieć się nią posługiwać (co nie jest takie oczywiste u elektryków złotych rączek).
Przekaźniki różnią się tylko ilością wyjść, zależną od wypasu samochodu. Kupując nowy, wyjmij wcześniej swój i kup przekaźnik który ma przynajmniej tyle samo styków. Jednak myślę, że warto polutować obecny.
Sporadycznie zdarza się, że uszkodzi się sam sterownik albo któryś z dwóch przekaźników na "pompie" - bardziej upierdliwe, bo mniej typowe.
Użytkownik XM edytował ten post 22 maja 2013 - 10:36
#25
Napisano 22 maja 2013 - 19:41
Przepraszam nie sprecyzowałem. Zapala się po przejechaniu okolo 50-100m - czyli czujnik? Nawierzchnia raczej nie robi różnicy. Patrzyłem wlasnie za tym przekaźnikiem ale nie wiem który to, zapodać zdjęcie?
#26
Napisano 23 maja 2013 - 07:16
A czytałeś w ogóle ten temat? Choćby pobieżnie? Zgadnij: co przedstawia zdjęcie umieszczone na poprzedniej stronie tego tematu? Aha. Wtopa. Lokalizacja też tam jest.
Przekaźnik jest generalnie nierozbieralny, aby go otworzyć trzeba nieco zdemolować aluminiową obudowę (przynajmniej spiłować/rozciąć centymetr na rogach patrząc od strony podstawki i wysunąć), a po złożeniu jakoś uszczelnić silikonem, albo taśmą: http://mb201-124.eu/...co-to-za-czesc/
Są też inne wersje, z innym kolorem, z dwoma bezpiecznikami itp.: http://mb201-124.eu/...post__p__144361
Heh, ciekawe czy elektryk w ogóle do niego doszedł?
No i niestety, jak dla mnie, nie masz jednoznacznych objawów. Czujniki są trzy. Diagnozuje się łatwo, jednak trzeba umieć obsługiwać miernik i go posiadać.
A przy jakiej prędkości Ci się zapala? Zawsze przy tej samej? A nie wymieniałeś mostu na jakiś z innym przełożeniem? Albo czy nie masz na przodzie opon o innych profilach niż na tyle? ABS ma jakąś tolerancję na drobne różnice, ale jeśli się ją przekroczy, to przy jakiejś prędkości (za każdym razem takiej samej), pojawia się błąd.
Przekaźnik jest generalnie nierozbieralny, aby go otworzyć trzeba nieco zdemolować aluminiową obudowę (przynajmniej spiłować/rozciąć centymetr na rogach patrząc od strony podstawki i wysunąć), a po złożeniu jakoś uszczelnić silikonem, albo taśmą: http://mb201-124.eu/...co-to-za-czesc/
Są też inne wersje, z innym kolorem, z dwoma bezpiecznikami itp.: http://mb201-124.eu/...post__p__144361
Heh, ciekawe czy elektryk w ogóle do niego doszedł?
No i niestety, jak dla mnie, nie masz jednoznacznych objawów. Czujniki są trzy. Diagnozuje się łatwo, jednak trzeba umieć obsługiwać miernik i go posiadać.
A przy jakiej prędkości Ci się zapala? Zawsze przy tej samej? A nie wymieniałeś mostu na jakiś z innym przełożeniem? Albo czy nie masz na przodzie opon o innych profilach niż na tyle? ABS ma jakąś tolerancję na drobne różnice, ale jeśli się ją przekroczy, to przy jakiejś prędkości (za każdym razem takiej samej), pojawia się błąd.
#27
Napisano 08 listopada 2016 - 20:37
Panowie mam problem kontrolka od ABS nie zapala się podczas odpalania, jedynie mrugnie przy gaszeniu silnika!!!
uprzedzam pytanie czy nie mam zamienionych kontrolek bo wyjąłem licznik i sprawdziłem po numerach że to dobra kontrolka, ABS działa poprawnie bo sprawdzałem na szutrowej
uprzedzam pytanie czy nie mam zamienionych kontrolek bo wyjąłem licznik i sprawdziłem po numerach że to dobra kontrolka, ABS działa poprawnie bo sprawdzałem na szutrowej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Srebrny przekaźnik - czy są zamienne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
|
|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|