Skocz do zawartości




- - - - -

[KE-Jetronic] - Zawór Powietrza Dodatkowego / ZPD - sterowanie i działanie.



40 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 września 2015 - 21:01

Nie wysłało mi posta... Tam też mierzy się wypełnienie, było na forum. 12V powinno być na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Bez zpd wyskakiwały błędy?



#32 Offline   bartunia


  • Postów: 9
  • Na forum od: 07 cze 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 września 2015 - 14:13

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 02 września 2015 - 18:29 napisał

Czujniki temp sprawne?
Czujniki sprawne tzn. te dwa koło wlewu oleju.

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 02 września 2015 - 21:01 napisał

Nie wysłało mi posta... Tam też mierzy się wypełnienie, było na forum. 12V powinno być na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Bez zpd wyskakiwały błędy?

Przed chwilą sprawdziłem na włączonym zapłonie zasilanie wynosi około 4V po odpaleniu zaczyna równomiernie rosnąć średnio 0.01 na 1 sekundę.
Bez zpd nie wyskakują żadne błędy.

#33 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 września 2015 - 19:18

Myślałem, że powinien wyskoczyć, ale jednak nie... Ściągnij sobie serwisówkę bo tłumaczenia jest na pół strony... wiązka, srebrny przekaźnik albo zpd uszkodzone.

#34 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 września 2015 - 14:30

Czujnik 4pin odpowiada za przesłanie info do sterownika. Sterowaniem ZPD zajmuję się sterownik. Jest problem ze sterowaniem. Sprawdź czy prosto z aku napięcię wzbudzi ZPD. Może jednak ZPD nie trybi.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 04 września 2015 - 14:30


#35 Offline   majster93


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 paź 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi a4 b5 1.8t

Napisano 05 stycznia 2016 - 20:01

Mam pytanie. Czy ZPD przy uruchomieniu silnika na ciepłym on powinien się załączać na 2-3 sec czy tylko na zimnym? Jak uruchamiam silnik obroty wskakują na 3 tys i po 2-3sec spadają na wolne obroty nie ma różnicy czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku.

#36 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 06 stycznia 2016 - 12:09

majster93, może tak być ,przez czujnik tem.zewnętrznej, on odczytuje obecną tem.i załacza ssanie,u mnie też tak jest ,ale jakoś nie zwracam uwagi ,czy zawsze,trochę wysoko podbija ci obroty i trochę krótko .

Użytkownik melfio1 edytował ten post 06 stycznia 2016 - 12:12


#37 Offline   majster93


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 paź 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi a4 b5 1.8t

Napisano 06 stycznia 2016 - 23:00

On mi jakby ciągle na ssaniu odpala. Chodzi o termometr na zewnątrz zgadza się ? odepnę jutro i sprawdzę jak to będzie na ciepłym grało po odpięciu.

Użytkownik majster93 edytował ten post 06 stycznia 2016 - 23:04


#38 Offline   pilas


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 wrz 2016
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2017 - 11:18

Panowie, mam pytanie odnośnie ZPD. Po przekręceniu zapłonu dzieją się takie rzeczy: klika kila razy, tak jakby nie wiedział czy chce się otworzyć czy zamknąć. Był czyszczony, potencjometr klapy na 0,7 ustawiony, srebrny przekaźnik sprawdzony. Po wymianie świec, kabli, kopułki i palca auto przestało odpalać. Tzn. Odpala ale trzeba klapkę spiętrzającą uchylić manualnie i wtedy baknie, do tego obroty falują jak uda mu się utrzymać wolne. Czy bardziej obstawialibyście sam zawór czy jego sterowanie może być posadzone?

#39 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2017 - 22:21

Bardziej nieszczelność w dolocie pasuje to ww. objawów.

#40 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 13 sierpnia 2019 - 11:12

Witam, czy w ZPD działającym 0/1 po zamknięciu powinna być szczelina? czy jest to wyrobiony "zderzak"? Jest tam regulacja zderzaka i nie wiem czy coś kombinować.








Podobne tematy Zwiń