na wstepie prosze nie zamykac tematu, poczytalem juz troche na forum ale u mnie objawy sa nieco inne niz w opisanych tematach.
autko ogolnie raczej zadbane, maly przebieg, cisnienie oleju trzyma na max.
po pierwsze u mnie nie ma falowania obrotow, odpowiednio dogrzewa sie na wyzszych pozniej przechodzi na nizsze i trzyma tylko co kilkanascie sekund go przydlawia/zalewa i zaczyna lekko trzasc buda.
po drugie spalanie chyba z dwa razy wieksze niz powinno byc, troche kopci i czuc nieprzepalona benzyne, zauwazylem ze jak go troche potrzymac na srednich obrotach w miejscu to zostawia pod wydechem mokra plame - jakby paliwo.
przegladajac tematy natknalem sie na mala wzmianke o jakiejs rurce od podcisnienia ktora zapchana moze dac takie objawy ale nie bylo dokladniejszego info co i jak.
aha auto z automatem, jezdzi w miare przyzwoicie ale wydaje mi sie ze mogloby byc troche dynamiczniejsze, mam je od paru dni stad nie do konca wiem jak dokladnie powinien sie zachowywac.
co myslicie? co to moze byc?
0
[124] 220TE M111 zalewa sie?
Rozpoczęty przez ntl, lis 16 2011 11:48
24 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 listopada 2011 - 11:48
#2
Napisano 16 listopada 2011 - 12:05
Polecam najpierw zrobić diagnostykę, łatwy i prosty sposób metodą błyskania kodów
diagnostyka-wtrysku-hfm-silnik-m104-vt18169.htm
tabele kodów z opisem masz jeszcze na bliźniaczym forum tego samego użytkownika: Devcrk
bez tego ani rusz
diagnostyka-wtrysku-hfm-silnik-m104-vt18169.htm
tabele kodów z opisem masz jeszcze na bliźniaczym forum tego samego użytkownika: Devcrk
bez tego ani rusz
#3
Napisano 16 listopada 2011 - 12:10
A druga sprawa, dac autu podstawowy pakiet typu przewody, świece i nowe filtry. A dopiero jak po tym dalej beda wystepowały objawy to szukać dalej.
#4
Napisano 16 listopada 2011 - 12:27
dzieki, widzialem juz ten temat i wlasnie chce pojechac po diode tylko brakowalo mi tych zdjec.
po drodze wezme tez chyba swiece, jakie montowane byly org? lubie utrzymywac wszystko tak jak powinno byc. chociaz nie wydaje mi sie zeby kwestia zaplonu zwiekszyla spalanie do hmm powiedzmy tak na oko ~20l ale moge sie mylic.
jak wroce dam znac co i jak.
po drodze wezme tez chyba swiece, jakie montowane byly org? lubie utrzymywac wszystko tak jak powinno byc. chociaz nie wydaje mi sie zeby kwestia zaplonu zwiekszyla spalanie do hmm powiedzmy tak na oko ~20l ale moge sie mylic.
jak wroce dam znac co i jak.
#5
Napisano 16 listopada 2011 - 12:59
Pierwsze co sprawdź podciśnienia wg poniższego schematu:
Szczelność układu dolotowego od przepływomierza do przepustnicy - czy przypadkiem nie dostaje się lewe powietrze.
Po drugie diagnostyka, nawet za pomocą diody jak radzi piensc,
Napisz błędy w temacie i będziemy radzić.
Szczelność układu dolotowego od przepływomierza do przepustnicy - czy przypadkiem nie dostaje się lewe powietrze.
Po drugie diagnostyka, nawet za pomocą diody jak radzi piensc,
Napisz błędy w temacie i będziemy radzić.
#6
Napisano 16 listopada 2011 - 15:23
kopcenie, zła dawka paliwa... podobne objawy są gdy walnięta jest sonda lambda
#7
Napisano 17 listopada 2011 - 13:49
odczytalem bledy i byl blad nr 8, nastepnie wykasowalem ale po malej przejazdzce wrocil.
z tego co przeczytalem to blad dotyczy glownie przepustnicy tak? plus te lekkie drgania, slabsza dynamika, kopcenie, duze spalanie co myslicie?
wyczyszcze przepustnice, zrobie adaptacje i zobaczymy.
z tego co przeczytalem to blad dotyczy glownie przepustnicy tak? plus te lekkie drgania, slabsza dynamika, kopcenie, duze spalanie co myslicie?
wyczyszcze przepustnice, zrobie adaptacje i zobaczymy.
#8
Napisano 18 listopada 2011 - 18:13
Sprawdź jak się ma wiązka przepustnicy. Po włączeniu zapłonu powinien być słyszalny silniczek jak się ustawia. Najpierw spróbuj ją zaadoptować. U mnie adaptacja rozwiązała problem z błędem 8
#9
Napisano 10 stycznia 2012 - 20:11
to ja zakladalem ten temat ale nie moge sie zalogowac na swoim koncie po zmianach na forum.
nie korzystalem za wiele z auta, czas sie za to zabrac, do telepki, spalania 20l i kopcenia doszly problemy z ladowaniem, kupilem nowy akumulator napiecie na wylaczonym 12,3 na wlaczonym 11,4, rozladowuje sie dosc szybko. mimo adaptacji jest blad 8.
sonda nie dalaby swojego bledu gdyby byla walnieta? jakies pomysly co zrobic, to wszystko elektryka? jutro odstawie chyba do jakiegos mechanika ale moze cos wymyslicie to latwiej bedzie go naprowadzic.
nie korzystalem za wiele z auta, czas sie za to zabrac, do telepki, spalania 20l i kopcenia doszly problemy z ladowaniem, kupilem nowy akumulator napiecie na wylaczonym 12,3 na wlaczonym 11,4, rozladowuje sie dosc szybko. mimo adaptacji jest blad 8.
sonda nie dalaby swojego bledu gdyby byla walnieta? jakies pomysly co zrobic, to wszystko elektryka? jutro odstawie chyba do jakiegos mechanika ale moze cos wymyslicie to latwiej bedzie go naprowadzic.
#10
Napisano 11 stycznia 2012 - 07:59
Błąd 8 to problem z przepustnicą - działa w trybie awaryjnym i tak jak pisałem Ci kilka postów wyżej sprawdź układ podciśnieniowy w poszukiwaniu nieszczelności.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|