Witam od ostatniego czasu mam nie mily dzwiek ostrego klekotania mojego diesla typowego dla tych silnikow lecz wczesniej tak nie bylo. po swoich ogledzinach sprawdzilem koncowki wtryskiwaczy sa wszystkie dobre nie sa to hydrosztosy cisnienia wszystkie sa okej. robilem co moglem ale nic sie nie zmienilo. jest opcja ze pompa paliwa moze sie rozregulowac i daje za malo lub za duzo paliwa? chodzi o to zeby zniwelowac to klekotanie i zeby sielnik chodzil cicho i ladnie rowno pracowal. dzwiek ten objawia sie ciagle nie wazne od stopnia rozgrzania silnika. gdy postoji nocke lub wiecej przy kazdym pierwszym rozruchu silnik strasznie faluje na obrotach gdy dodam minimalnie gazu po chwili przestaje lecz pojawia sie wtedy dzwiek klekotu. panowie i panie pomocy co to moze byc. szykuje sie do sprzedania swojego diesla i chce go zrobic bo jest to strasznie rażące dla uszu i klimatu poruszania sie.
0
[W140] 3.5TD Nadmierne klekotanie
Rozpoczęty przez dzieciax, gru 27 2011 19:55
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 27 grudnia 2011 - 19:55
#2
Napisano 27 grudnia 2011 - 20:16
Sprawdzałeś przy jakim ciśnieniu otwierają się wtryski ? Zbyt wysokie ciśnienie otwarcia powoduje hałaśliwy zapłon. Fabrycznie wtryski w 3.5 td były ustawiane na 135 barów, z doświadczenie wiem że obniżenie tej wartości do 120 barów powoduje jeszcze bardziej aksamitną prace silnika jednocześnie nie powodując utraty mocy i innych niepożądanych efektów.
#3
Napisano 27 grudnia 2011 - 20:40
sprawdzilem wyszlo mi okolo 130 barow i wtryski pracuja dobrze i pracowaly wczesniej tez. dawka jest wtryskiwana dobra wtryski sa w idealnym stanie i cisnienia tez jest odpowiednie
#4
Napisano 27 grudnia 2011 - 20:44
czy stukot słyszysz na wszystkich cyl. czy raczej na 1-2 ??
#5
Napisano 27 grudnia 2011 - 21:19
1-2 tak sie dzwiek wydobywa wiecej na pewno nie
#6
Napisano 11 stycznia 2012 - 13:07
Ja mialem taki efekt w 3.0TD i wymienilem 2 rozleciane sekcje pompy wtryskowej. Po tym zabiegu auto brzmi super - jesli mozna tak powiedziec o gruzliku.
#7
Napisano 24 stycznia 2012 - 09:54
musze sie zainteresowac tĄ pompĄ albo calkowicie ja wymieniC lub zregenerowaĆb bo nie wiem co jest grane nic sie nie zmienia.
#8
Napisano 28 lutego 2012 - 20:59
Witam u mnie w 300D jest właśnie tak samo słychac klekot ale właśnie na 1 i 2 cylindrze, jaki jest koszt wymiany tych czy tej sekcji, orientacyjnie oczywiście. Nadmienie, że wymieniłem też wszystkie końcówki i potem nawet je zamieniałem kolejnością a i tak słychać dwa pierwsze. Czuć też na rurkach przy wtryskiwaczach te stuki przy tych dwóch.
#9
Napisano 29 lutego 2012 - 16:44
ja mam daleJ ten sam problem i nie moge go ogarnąć wymieniłem oleJ filtr i nawet sie nie uspokoiło. ale ja sprawdziłem wtryskiwacze i wszystkie były dobre wiec szukam czegoŚ daleJ. wydaJe mi sie ze są to hydrosztosy (wszystkie) do wymiany. co do sekcji to małe prawdopodobieństwo ze bedzie to pompa paliwa. zastanawiałem sie tez nad folkomora ale to juz grubsze grzebanie sie szykuje.
#10
Napisano 21 marca 2012 - 16:41
a łancuch rozrzadu jest wporzadku??nie jest rozciagniety??znaki na rozrzadzie sie zgrywaja idealnie??mialem ten sam problem lecz koles z taxi mi podpowiedzial abym to sprawdzil no i po wymianie łancucha rozrzadu jak reka odjał.(klekotanie moze byc wywolane przez wiele czesci)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] OM605 - hałasowanie, klekotanie, stukanie silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | PanRossa |
|
||
[w201/w124] Diesel - Klekotanie przy 1000 obr |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tczxl |
|
|
|
[W201/W124] Diesel - hałasujący silnik / klekotanie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Immeth |
|
||
[w201] Niewłaściwa praca silnika klekotanie/stukanie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marek_Sd |
|
||
Pytanie o poduszkę pod silnik (klekotanie) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | stefan batory |
|