Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Diesel - hałasujący silnik / klekotanie



152 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Immeth


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 kwi 2011
  • Inne auto:Golf II

Napisano 13 kwietnia 2011 - 20:15

Witam
Gdy odpalę silnik pojawia się dźwięk który mnie niepokoi, metaliczny odgłos- cykanie.

Dźwięk jest podobny - identyczny do tych:



Jak uzyskam tylko jakiś sprzęt do nagrań fonii, to tu wrzucę by było pewne, co w moim motorze |piszczy|
Z góry dzięki za sugestie :)



#2 Offline   Mizuno


  • Postów: 54
  • Na forum od: 01 cze 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ciroen C5

Napisano 13 kwietnia 2011 - 20:53

Poczytaj o wtryskiwaczach i popychaczach hydraulicznych było już na forum. :)

#3 Offline   Immeth


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 kwi 2011
  • Inne auto:Golf II

Napisano 13 kwietnia 2011 - 21:02

Czytałem, jednak wniosku nie mam, co wyczytam jak nie wiem jaki dźwięk - ja podaję dźwięk i proszę o pomoc, nie jestem szpecem od MB i nie wiem, co to mi tak hałasuje?? Będę wiedział - wtedy będę czytał i naprawiał.

#4 Offline   pavlus


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 lip 2010
  • Miejscowość: Lubin
  • Drugi Mercedes:W115 wanna-have
  • Inne auto:Peugeot 307

Napisano 13 kwietnia 2011 - 23:07

Najpierw wrzuc dzwiek ze swojego motoru, wtedy bedzie mozna cos wysnuc.
I odpowiedz na pare standardowych pytan, czy jak silnik sie rozgrzeje to cykanie ustaje? I czy kopci mocniej podczas cykania?

#5 Offline   Immeth


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 kwi 2011
  • Inne auto:Golf II

Napisano 14 kwietnia 2011 - 11:01

Na moje ucho dźwięk identyczny z tymi, co podałem w linkach. Głuchy nie jestem – chyba :) , jedynie nie znam powodu tych odgłosów.
Nagram dźwięk ze swojego i zapodam, powinno w sobotę się udać.

#6 Offline   jendrek.pzl


  • Postów: 23
  • Na forum od: 03 sie 2010
  • Miejscowość: Piaski Lubelskie
  • Inne auto:ford escort 1.6 16v

Napisano 15 kwietnia 2011 - 15:31

Szklanki popychaczy zaworów jak to w starych modelach wysokoprężnych.Wcześniej nie cykały?Jakby brzęczało to łańcuszek rozrządu.Tak myślę

#7 Offline   banasiewicz02


  • Postów: 78
  • Na forum od: 04 paź 2009
  • Miejscowość: Goleniów

Napisano 15 kwietnia 2011 - 22:16

takie typowe cykanie na wyższych i klekotanie na wolnych obrotach to są właśnie uszkodzone hydropopychacze,uszkodzone zaworki zwrotne w nich powodują na wolnych,przy małym ciśnieniu klekotanie,a na wyższych przy wyższym ciśnieniu oleju cykanie.

#8 Offline   Immeth


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 kwi 2011
  • Inne auto:Golf II

Napisano 16 kwietnia 2011 - 07:07

Auto mam od kilku dni, nie wiem jak klekotało wcześniej. Wiem że za nim to naprawię, to minie trochę czasu. Czy jazda z takim klekotaniem wpływa jakoś ujemnie na silnik? Czy tylko ucho na tym cierpi?

#9 Offline   Mizuno


  • Postów: 54
  • Na forum od: 01 cze 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ciroen C5

Napisano 16 kwietnia 2011 - 07:39

Z tego co wiem, to długa jazda na niesprawnych popychaczach czy lejących wtryskach może skutkować odpowiednio, wypaleniem gniazd zaworów - nadpaleniem komory spalania, ponieważ zawory się nie domykają, a jak wtryski leją to paliwo jest nierównomiernie rozprowadzane, ale więcej to może niech ktoś inny się wypowie co bardziej się zna ;)

#10 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2011 - 09:50

Mi mechanik oplatał że: 'niesprawne popychacze nie mają wpływu na żywotność i sprawność silnika'.Inny chciał wsadzać podkładki,ten sam który ganiał z laptopem koło mojego samochodu,w poszukiwaniu komputera pokładowego.
Moim zdaniem,stan popychaczy można sprawdzić własnoręcznie.Jeżeli są wyjechane,wymienić.Jeżeli nie podejmiemy się tego zmajstrować sami,jedżmy do kolegi lub w ostateczności do mechanika.
Jeżeli coś jest zaprojektowane na takie a nie inne parametry pracy to tak ma być.








Podobne tematy Zwiń