Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] OM605 - hałasowanie, klekotanie, stukanie silnika



107 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   GORCZYK


  • Postów: 24
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2017 - 06:27

Okfajnie dzięki za podpowiedź z tym zlaniem płynu i filterkiem.
Filterek rozumiem, że dostanę w każdym motoryzacyjnym, płynu ile wchodzi, czy litr starczy?

A co do ucha pompy, patrzyłem tam i narazie nie widziałem żadnego pęknięcia, nawet po szarpaniu całą pompą, chyba że źle patrzyłem to proszę naprowadź mnie...

Ja muszę się w razie co rozglądać za dobrą używką :-)



#12 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2017 - 07:08

Tu masz numer filtra bosch 1 457 429 416 albo febi FE 03 423 według tych numerów znajdziesz inne zamienniki.

#13 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 17 września 2017 - 07:27

Możesz jeszcze spróbować regenerować swoją pompę (o ile nie są popękane uszy). Tu http://mb201-124.eu/...__fromsearch__1
A jak wymienić płyn tu: http://mb201-124.eu/...h__1#entry16853
Oba tematy w naszym FAQ

#14 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 17 września 2017 - 08:39

Wyświetl postUżytkownik GORCZYK dnia 17 września 2017 - 06:27 napisał

Filterek rozumiem, że dostanę w każdym motoryzacyjnym, płynu ile wchodzi, czy litr starczy?

Filterek powinieneś dostać w prawie każdym motoryzacyjnym. Nawet, jeśli nie na miejscu, to bez problemu Ci zamówią, jak każdy inny filtr.
Oleju starczy Ci litr bez problemu. Wchodzi jakieś ~300-400ml, jeśli dobrze pamiętam. Ja wlewam Mobil ATF 320.

#15 Offline   GORCZYK


  • Postów: 24
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2017 - 13:34

Mogę mieć nową pompę, ale typ 75 a ja mam 72 czy to coś zmienia?

#16 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 17 września 2017 - 14:32

Wyświetl postUżytkownik GORCZYK dnia 17 września 2017 - 13:34 napisał

Mogę mieć nową pompę, ale typ 75 a ja mam 72 czy to coś zmienia?
Kolego napisz dokładnie co to za model 124, bo chyba nie jak w Twoim opisie z 1990r., bo silniki 605 były montowane w E klasie dopiero, chyba, że to swap jakiś.
Pompa o której piszesz powinna pasować. Różnice są gwintach przewodów wychodzących z pompy. Jednak zanim kupisz, to sprawdź jeszcze raz to mocowanie pompy. Może wystarczy ją tylko dokręcić? Problemy z hałasem pompy masz w tym temacie też: http://mb201-124.eu/...ieki/page__hl__ typ pompa
PS Korzystaj z opcji Szukaj i znajdziesz mnóstwo wiedzy na tym Forum.

#17 Offline   GORCZYK


  • Postów: 24
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2017 - 19:14

Wyszukałem mnóstwo wiedzy na forum, założyłem temat bo nie wszędzie byl pod uwage brany temat ściągnięcia paska klinowego i uruchomienia silnika.
Silnik siedzi w mojej 190tce i jest to om605 z C klasy 93-94 rok.
Z tego co już się dowiadywałem to powinna pasować....


#18 Offline   GORCZYK


  • Postów: 24
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2017 - 13:47

Dziś będę miał nową pompę, płyn do wspomagania, kupiłem już nawet pasek nowy także do końca tygodnia wyjaśni sie czy wymiana pomogła :-)

#19 Offline   GORCZYK


  • Postów: 24
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2017 - 12:23

Pompa wymieniona, jutro jeszcze uszczelnie koło pasowe na wale ale olej leci mi tak jakby ze śruby ze środka i ścieka przodem koła pasowego...
Mam tez na jutro nowy pasek przygotowany i olej na dolanie.
Teraz na postoju jest trochę ciszej ale przy skręcie lub delikatnym ruszaniu dźwięk się nadal pojawia.

Czy może mieć coś wspólnego koło pasowe na wale lub sam wał? Już nie wiem co myśleć...

#20 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 19 września 2017 - 12:43

Skoro to swap silnika 605 do 190tki to sprawdź jeszcze poduszki silnika.








Podobne tematy Zwiń