Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Dziwne zachowanie przy zatrzymywaniu z dużej prędkośc


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 06 grudnia 2007 - 10:29

witam

heidenauer napisał:

Jadąc szybko po mocnym wciśnięciu hamulca autem zaczyna tak nieznacznie szarpać i wydawać dźwięk buczenia
zdecyduj się z czym jest problem z hamowaniem czy szybką jazdą

heidenauer napisał:

jak pojechałem wozem na autostrade to przy prędkości ok 120 czuć wibracje potem znikają i ponownie pojawiają sie przy ok 150
ten objaw sugeruje problem z niewyważonymi kołami, zdejmij koła i sprawdź na wyważarce



#12 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2007 - 10:43

heidenauer napisał:

Borat jak pojechałem wozem na autostrade to przy prędkości ok 120 czuć wibracje potem znikają i ponownie pojawiają sie przy ok 150

Ja widze u Ciebie 2 problemy:
1. bicie tarcz - nie zawsze to co nowe jest dobre
2. tak jak kolega romek napisal, niewywazenie koł.

Uszkodzenie piasty objawialoby sie: luzem, waleniem na wybojach, drganiami o zmiennej czestotliowosci w caly zakresie powyzej pewnej predkosci.
Generalnie naprawy zaczynamy od czynności najprostszych/najmniej kosztownych, pozniej przechodzimy do powazniejszych uszkodzen. Zacznij o tego co powyzej napisalem.

heidenauer napisał:

Zdjąłem koło z przodu i przystawiłem śróbokręt do tarczy. Trzymając go w minimalnej odległości i kręcąc tarczą zauważyłem, że w jednym miejscu tarcza ociera o srubokręt.

kolejna ważna rzecz... mierzyles bicie osiowe czy promieniowe?

#13 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 06 grudnia 2007 - 12:02

Panowie. Tarcze sa w porządku. Założyłem HART'Y od swojego DB i to samo.
Nie ma tematu tarcz.

Romek nie wiem o co Ci chodzi. przecież jest jaśnie napisane. Przy hamowaniu z dużej prędkości autem telepie. Co w tym niezrozumiałego?
A na kołach są świeżo wyważone zimówki u znajomego w warsztacie po sąsiedzku. Byłem przy tym jak to robił-jest ok.

Widzę, że do niczego w ten sposób nie dojdziemy. Dzisiaj założe na próbę te zwrotnice o których mówiłem. Zobaczymy co będzie...

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 06 grudnia 2007 - 13:01

heidenauer napisał:


Widzę, że do niczego w ten sposób nie dojdziemy. Dzisiaj założe na próbę te zwrotnice o których mówiłem. Zobaczymy co będzie...

Widzę że podchodzisz do tematu od tył. Jak masz do wymiany świecę to wymieniasz razem z głowicą? Trzeba zdjąć piastę, obejrzeć łożyska, wymyć, przesmarować, wyregulować luz na łożyskach, sprawdzić "pływanie" zacisków, stabilność zwrotnicy itd. Myślisz że jak założysz inną starą zwrotnicę i resztę starych szpejów to coś pomoże? Wiadomo że jeżeli coś wytwarza drgania, to albo jest luz i objawia się pod obciążeniem albo coś się kręci nieosiowo albo dostaje bicia pod wpływem temperatury... Zawsze zaczynam coś sprawdzać od najprostszych rzeczy zagłębiając się coraz bardzie w temat i ewentualnie dopytując. A Ty masz pretensje że " do niczego nie dojdziemy", a dostałeś sporo rad na początek, nie napisałeś co sprawdziłeś, oprócz sprawdzenia bicia tarczy śrubokrętem :sciana:

#15 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 06 grudnia 2007 - 13:40

Nie mam do nikogo pretensji! Skąd ten wymysł?!

Postwiłem pytanie. Co lepiej wymienić - Całą zwrotnicę czy samo łóżysko. Wina nie tkwi w tarczy czy w zacisku...
Po prostu ma bicie osiowe i to jest przyczyna wibracji podczas hamowania. Po zdjeciu tarczy tez jest krzywo...
Też zaczynam od rzeczy najprostszych...Dlatego wziąłem śrubokręt do ręki!

#16 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 06 grudnia 2007 - 14:25

heidenauer, z tonu twojej wypowiedzi wynika, że poczułeś się urażony.
Czy zlokalizowałeś konkretne koło które powoduje drgania i problemy przy hamowaniu? Które? ;-)

#17 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 06 grudnia 2007 - 14:37

Romek no co ty, jest LUZ! Jestem bardzo przyjaznym człowiekiem. Generalnie szukam przyjaciół a nie wrogów!

Cytat

Czy zlokalizowałeś konkretne koło które powoduje drgania i problemy przy hamowaniu? Które?

Niestety oba...

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 06 grudnia 2007 - 16:30

heidenauer napisał:

Co lepiej wymienić - Całą zwrotnicę czy samo łóżysko. !

Ja bym zaczął od łożyska, a raczej od pary łożysk bo jak wiadomo są dwa na każdą stronę. Jeżeli będzie lipa to łożyska i tak Ci się przydadzą do innej zwrotnicy/piasty

Co do urażeń i obrażania się to dajcie spokój, nikt tu gówniarzem nie jest, a spotykamy się na forum w jednym celu: pomocy oraz rozmów o marce MB którą lubimy ;-) :hmm: :sciana:

#19 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 06 grudnia 2007 - 16:49

Cytat

Co do urażeń i obrażania się to dajcie spokój, nikt tu gówniarzem nie jest, a spotykamy się na forum w jednym celu: pomocy oraz rozmów o marce MB którą lubimy

DOKŁADNIE!

#20 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 06 grudnia 2007 - 18:26

heidenauer napisał:

Tarcze i klocki są nowe (mają około miesiąca). Zdjąłem koło z przodu.

A co z kołami tylnymi, czy oglądałeś tarcze w tylnych kołach?
Bo na przodzie nie widać przyczyny to trzeba szukać z tyłu.

MOD: Poprawiono cytat.








Podobne tematy Zwiń