Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wspornik drążka kierowniczego


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zelazoi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 05 kwi 2010
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mondeo MKIII

Napisano 31 stycznia 2012 - 13:49

Witam mój problem jest następujący. W124 prawe koło ma luz na układzie. Sprawdziłem i jest luz na wsporniku drążka. Kupiłem zestaw naprawczy. Luz jest dalej wymieniłem na jeszcze inny i też jest luz. Nie wiem czy wyrobiła się ta tuleja w którą wchodzi owy zestaw czy co innego. Jeżdżę tak ale denerwuje mnie ten luz, czy ktoś ma jakieś sugestie które by mi pomogły?



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 lutego 2012 - 08:31

teoretycznie nie powinno być luzu,bo jak to się mocno skręci ,to nie ma siły że by tam był luz , ale jeżeli jest to może jeszcze gdzieś na końcówce drążka, rozumiesz ,drążku kierowniczym ,łożysku ,sworzniu ...a jak koło ma luz? na boki (lewo,prawo)czy góra dół

#3 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 01 lutego 2012 - 11:16

Wyświetl postUżytkownik zelazoi dnia 31 stycznia 2012 - 13:49 napisał

Kupiłem zestaw naprawczy. Luz jest dalej wymieniłem na jeszcze inny i też jest luz.
A jakiej marki te zestawy? Wymieniałem kiedyś koledze i było podobnie. Zamówił Lemfordera w pewnej, znanej i tu firmie. To co przyszło wzbudziło moje wątpliwości, zwłaszcza "kartoflana" śruba bez oznaczeń, brak pudełka, jakichkolwiek tropów co do marki. Kolega się uparł. Po założeniu było źle(śrubę założyłem starą, bo pewna, a nie jakiś chiński patyczek), przywlókł kolejny zestaw...Topran. To już jawnie się śmiać zacząłem. Nie -zakładać. Ok, było dobrze...może z tydzień, bo dopiero wtedy się przyznał.
Ponieważ miałem już przesyt filozofii podcierania d...y szkłem zawlokłem jaśniepańską d...ę kolegi do sklepu:
-zestaw naprawczy do wspornika układu kierowniczego w124 firmy Lemforder poproszę.
-proszę
-dziękuję, ucałuj siostrę(ciacho)
Montaż...wreszcie spokój. Zakładałem też Febi i też nie było problemu, również jak kojarzę Meyle się sprawdziło.
To dość obciążony element i nie ma co żałować na niego.
Luz na wsporniku można sprawdzić przy pomocy kolegi. Jeden rusza kierownicą, drugi maca wspornik. Nie zawsze się uda, bo obciążenia podczas jazdy są dużo większe ale spróbować można.
Proponuję też zweryfikować pozostałe elementy.
A jak się to robi było na forum, było też o wsporniku drążka i ktoś nawet miał podobne doświadczenia z zamiennikami jak ja o ile dobrze kojarzę.

#4 Offline   zelazoi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 05 kwi 2010
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mondeo MKIII

Napisano 05 lutego 2012 - 21:59

luz na boki, góra dół w porządku - zero luzu. A fakt że kupiłem jakiś zamiennik nie pamiętam jaki. Chyba kupie lemfordera.

#5 Offline   zelazoi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 05 kwi 2010
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mondeo MKIII

Napisano 03 marca 2012 - 15:50

Dziś wymieniłem wspornik na lemfordera i luzu nie ma, faktycznie wcześniej wymieniałem na jakiś topran a jeszcze wcześniej nawet nie pamiętam jakiej to firmy. Nie wiem jak można produkować takie gówno żeby to miało luz od produkcji. Masakra. trzeba kupować dobre części po prostu. mniej nerwów i w finale taniej wychodzi.

#6 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 października 2014 - 21:10

Doradźcie jak wymienić owy wspornik
Mam problem z bybiciem tych tulejek metalowo-gumowych

Jakiś patent na to jest?

#7 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 01 listopada 2014 - 07:03

Jak mocno siedzą, to po co wymieniać? Masz tam luzy? Ja u siebie wymieniałem, bo miałem tam faktycznie luz i te tuleje metalowo-gumowe wyjąłem bez wysiłku palcami po odkręceniu śruby :]

#8 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 listopada 2014 - 08:22

Na stacji diagnostyczne mechanik mówił że są już luzy. Zrobilem generalny remont zawieszenia i mam już nowy wsporniki lemfordera w garazu.
A ja ze swojego doświadczenia powiem, że po 20 latach guma czasem nie ma luzow, ale jest stara, nieelastyczna i nie spełnia naszych oczekiwań.
Tak często się dzieje z tulejami met-gum wahaczy
Czyli mimo braków luzow nie są tak elastyczne, jak byśmy tego chcieli
U mnie ten wsporniki chyba jest od nowości, guma jest spekana, ale wyjść po dobroci nie chce.

#9 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 01 listopada 2014 - 14:01

Może spróbuj po wyciągnięciu oryginalnej śruby wprowadzić tam do środka, pod kątem cieńszą śrubę (mniejsze fi), albo jakiś inny pręt (może śrubokręt), tak żeby oparł się na tulei i stukaj młotkiem. Może tak da radę ;)

#10 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 listopada 2014 - 15:48

Już wczoraj sprawdzalem, tulejki metalowe schodzą się praktycznie na zero








Podobne tematy Zwiń