Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze


38 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 17:21

Witam. Gubie sie od tych wszystkich czesci w zawieszeniu, prosze o pomoc heh. Zabralem sie za wymiane przedniego zawieszenia, a wiec wymienione sa:

- amortyzatory
- poduszki amortyzatorow
- gumy stabilizatora

Do wymiany pozostalo:
- sworznie
- tuleje wachacza
- tuleje wspornika
- amortyzator ukl. kierowniczego
- sprezyny

Czy cos pominalem?

W przyszlosci tyl, a wiec:

- amortyzatory
- sprezyny
- poduszki tylnej belki (2 lub 4)
- tuleja plywajaca 1 sztuka?
- lacznik stabilizatora (1?)
- zestaw wachaczy tyl
- lozysko podpory walu
- tuleja centrujaca
- lacznik elastyczny x2
- tlumik drgan walu

Czegos brakuje?

Dziekuje za pomoc :)



#32 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 18:09

W skrócie:

Przód:

- 2 x sworzeń wahacza
- 4 x tujela wahaczy
- 1 x tuleja wspornika układu kierowniczego
- 1 x amortyzator układu kierowniczego
- 2 x sprężyna zawieszenia

Powinieneś uwzględnić także:
- 2 x drążek kierowniczy zewnętrzny
- 1 x drążek kierowniczy wewnętrzny


Tył:

- 4 x poduszka ramy pomocniczej tył (wózka)
- 2 x amortyzator
- 2 x sprężyna zawieszenia
- 2 x tuleja pływająca
- 2 x łącznik stabilizatora
- 2 x tuleja stabilizatora
- zestaw wahaczy
- kompletna podpora wału
- 2 x tuleja dyferencjału
- 2 x łącznik elastyczny wału
- 1 x tłumik drgań skrętnych wału

#33 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 18:50

Super. Czytelnie i zrozumiale, taki posto to nawet mozna by podpiac gdzies hehe :) Tulei wachaczy z przodu ogolnie jest 8 tak? 4 na jeden wachacz?
Tuleja stabilizatora na tyl? Chodzi o te dwie gumy w troszke bardziej kwadratowym ksztalcie niz te z przodu?

#34 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2018 - 20:54

Jeśli chodzi o tuleje wahaczy przednich to i tak i nie. Wszystko zależy tu od VIN auta, rocznika - były takie, gdzie faktycznie było 8 tulei składających się na 4 kompletne mocowania wahacza, ale były też takie, gdzie tylne tuleje wahacza były w 1 kawałku, a przednie w 2.
Tuleje stabilizatora to własnie te "bardziej kwadratowe", czyli te mocujące pręt stabilizatora do nadwozia.

#35 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2018 - 17:15

Witam. Mam jeszcze jedno pytanie, gdyz przymierzam sie do wymiany tylnego lacznika elastycznego i tutaj na filmiku, gosc po prostu odkreca sruby i odchyla wal do tylu lomem:
https://www.youtube....h?v=4yCxhyTlysw

Pytanie czy faktycznie jest taka ruchomosc walu ze zejdzie? Czy trzeba cos jeszcze zrobic?

#36 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2018 - 17:31

Po pierwsze, takie odciąganie wału przy wymianie łącznika przy dyferencjale bardzo naciąga gumę podpory wału, co może doprowadzić nawet do jej zerwania jeśli ma już swoje lata za sobą - przy wymianie tego łącznika obowiązkowo odkręcamy podporę. Przy wymianie od strony skrzyni nie ma takiej potrzeby, można śmiało odciągnąć wał. Po drugie, łacznik nigdy nie odejdzie "po dobroci" od flanszy - trzeba mu zawsze pomóc. Albo przez coś uderzyć w te okucia, aż odskoczy od flanszy, ale niczym ostrym, albo poszukać w FAQ, kiedyś pisałem jak je demontować.

#37 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 maja 2018 - 17:31

Tak zejdzie tam jest trochę luzu ,.

#38 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 maja 2018 - 20:21

Musi popuścić podporę na fasolkach, do tego bym zluzował dużą nakrętkę wału na klucz 41.

#39 Offline   Biegi


  • Postów: 3
  • Na forum od: 28 cze 2015
  • Miejscowość: ZS
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CEED MASTER CONNECT

Napisano 30 czerwca 2019 - 18:42

Witam,
odkopie trochę temat
jako że zabrałem się za kapitalkę tylnego zawieszenia podczas poszukiwania tulei belki napotkałem na rożne nr tulejek przednich i tylnych oraz poduszek dyfra, i teraz pytanie czy były jakieś zmiany w belce w zależności od pojemności silnika lub lifcie (E klasa) pytam bo rozebrałem zawieszenie od 300 d i chcę oddać do piachu i malowania a ja mam E280, i drugie pytanie ile trzeba kupić poduszek dyfra dwie czy jedną (chodzi o tą poduszkę )
  • MERCEDES-BENZ A 124 352 02 67
  • MERCEDES-BENZ 124 351 13 42
  • MERCEDES-BENZ 124 351 22 42
  • MERCEDES-BENZ 124 352 02 67
  • MERCEDES-BENZ A 124 351 13 42
  • MERCEDES-BENZ A 124 351 22 42









Podobne tematy Zwiń