wspornik wymieniony:
A więc tak: Tulejki metalowe wyrwałem kluczem, na który niefachowo mówię żabka, (to takie ogromne kombinerki do hydrauliki...), i tu pojawiła sie odpowiedź, dlaczego tak to wszystko cięzko siedziało.
Gniazgo w którym jest wspotnik zaczęło korodować, przez to tulejka gumowa sie zwulkanizowała z tym gniazdem, po wydłubaniu jednej dolnej tylejki, drugą juz wybiłem do góry przedłużką z nasadką 21mm.
Stary wspornik chyba od nowości był, bo strasznie te tulejki metalowe były skorodowane
Przy wydłubywaniu dolnej gumowej tulejki wspomogłem się małym palnikiem, który ja rozgrzał, nieco zwęglił, a to pomogło przy jej wyciągnieciu.
Wszystko ładnie wyczyszczone,pomalowane.
0
[W124] Wspornik drążka kierowniczego
Rozpoczęty przez zelazoi, sty 31 2012 13:49
16 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 02 listopada 2014 - 12:26
#12
Napisano 18 października 2019 - 11:56
"Odgrzewam" temat " Wspornik drążka kierowniczego" bo ponieważ nie jest fajnie, i od razu wyprzedzam wszelkie porady, że "...tylko Lemforder i problem z głowy..." bo właśnie Lemforder poległ jeden, który mam zamontowany - ma luz i tak w zasadzie od początku (tak, w pudełeczku Lemforder, ładne niebieskie z opisami ale wtedy nie zalukałem na poszczególne elementy szczególnie na śrubę i tuleje czy są sygnowane Sową, a teraz właśnie w poszukiwaniu zestawu przerobiłem - obejrzałem już wiele Lemforderów, Febi i same złomki z luzem śruby w tulei metalowej w rożnych kolorach metale z jakich zrobione są, czego ma nie być !!!!, jedynie Meyle wykazywał minimalny luzik co też nie jest dobrze - musi być spasowane ściśle). Więc stwierdziłem, że chyba najrozsądniejszym rozwiązaniem jest, do tulei zamontowanych Lemfordera udam się do naszego tokarza i zdam mu temt i albo tulejki dotoczy albo nowa dopasowana śrubę. Jakieś wskazówki, uwagi mile widziane - uczymy się całe życie....
#13
Napisano 18 października 2019 - 13:33
Sid, a moglbys tylko powiedziec jak objawia sie zuzycie tego wspornika? Pozdrawiam.
#14
Napisano 22 lutego 2024 - 22:11
Ja też wymieniłem już kilka zestawów i zawsze śruba jest luźna w tych tulejkach. Po skręceniu i delikatnym ruszaniu kołem widać widać że jest luz i śruba się rusza razem z tym elementem do którego przykręcane są sworznie drążków. Z jaką siłą dokręcać od dołu tę śrubę? Czy na zdjęciu pokazałem prawidłową kolejność składania tych elementów? Ta większa podkładka ma być pod tą osłoną blaszaną?
#16
Napisano 24 lutego 2024 - 06:56
Ja dokręcam do oporu.Śruba raczej nie ruszą się z wąsem,ale pewny nie jestem.Na zdrowy rozsądek nie powinna się ruszać
#17
Napisano 24 lutego 2024 - 18:21
Złożyłem elementy jak na tym schemacie, dokręciłem ile pary w rękach i póki co siedzi sztywno. Przedtem jak złapałem ręką za ten wąs to ruszałem nim i sobie stukał delikatnie. Trzeba będzie sprawdzić za jakiś czas.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Wspornik układu kierowniczego. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tof |
|
||
[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RaQu |
|
|
|
[W123 T] Pytanie odnośnie drążka do nivo (sls) |
Pozostałe modele | Rafal123 |
|
||
[w201] Jak zdemontować drewnianą ramkę dookoła drążka zmiany biegów? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WKD622 |
|
||
[w201] Końcówki drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | maciek1neo |
|