Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Końcówki drążka kierowniczego



20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 września 2014 - 20:04

będzie pasować ,tylko końcówki ori MB są trochę mniejsze ..



#12 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 04 listopada 2015 - 17:08

Wziąłem się za remont zawieszenia, ale nie tak "po kawałeczku" tylko wszystko na raz"... Zdemontowałem no i mam "bubę", która może się wydawać śmieszna, bo nie wiem w którą stronę drążki zamontować :E

I tak końcówka która wg. opisu katalogowego jest wewnętrzna ma bieżnik prawostronny. Z tego typu określeniem fachowym się spotykam pierwszy raz, zatem pytanie czy należy to rozumieć, że końcówka ma tzw. "prawy gwint" i kręcenie w stronę zgodną do ruchu wskazówek ją wkręca?

Odpowiedź na to pytanie mi określi jednocześnie czy "bieżnik lewostronny", to tzw. "lewy gwint".

#13 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 listopada 2015 - 21:59

U mnie jest tak jak pisał Charlie9

"przypomnialo mi sie, ze drazki nie sa symetryczne. Jeden koniec (tam gdzie jest prawy gwint) ma zaciskową opaske skrecana sruba (u mnie wewnetrzny), a tam gdzie jest lewy (u mnie zewnetrzne) to na srubie koncowki jest "kontra" blokujaca. Czyli przy tej samej dlugosci mozna zamienic cale drazki, ale trzeba pamietac, ktory "koniec" jest wewnetrzny, a ktory zewnętrzny"

Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 listopada 2015 - 22:01


#14 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 04 listopada 2015 - 22:29

melfio1, właśnie o to pamiętanie chodzi, bo że drążki można zamienić, czy założyć na odwrót to ja wiem. Tylko potem przy następnej naprawie czy to ja, czy następny właściciel będzie klął, jak przykładowo wywalona będzie końcówka po zewnętrznej stronie, gość zamówi zewnętrzną, a tu buba, bo gwint nie w te stronę... :E

Generalnie temat który założyłem był o gwincie, więc nie wiem jakim cudem został podczepiony do tematu o końcówkach drążków w W201. Więc takie pytanie do moderacji: jak piszę że odnoszę się ogólnie do kwestii technicznej, to skąd pomysł że chodzi mi o W201? Albo w ogóle czy chodzi mi o Mercedesa?

Tak więc jeszcze raz:

Czy (fachowo mówiąc) gwint o bieżniku lewostronnym = (potocznie) lewy gwint?

Czyli zwyczajnie, chodzi o przetłumaczenie czy dobrze rozumiem "fachowy zwrot" z katalogu części.

#15 Offline   GregJozefow


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 sie 2015
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corsiarka

Napisano 04 listopada 2015 - 22:29

Wyświetl postUżytkownik Radhezz dnia 04 listopada 2015 - 17:08 napisał

I tak końcówka która wg. opisu katalogowego jest wewnętrzna ma bieżnik prawostronny. Z tego typu określeniem fachowym się spotykam pierwszy raz, zatem pytanie czy należy to rozumieć, że końcówka ma tzw. "prawy gwint" i kręcenie w stronę zgodną do ruchu wskazówek ją wkręca?

Odpowiedź na to pytanie mi określi jednocześnie czy "bieżnik lewostronny", to tzw. "lewy gwint".

Tak, dobrze myślisz prawy gwint to gwint prawoskrętny i wkręca końcówkę. Lewoskrętna analogicznie.

#16 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 04 listopada 2015 - 22:32

Dziękować :mrgreen:
Taka prosta sprawa, a ile zabawy żeby potwierdzić lub zaprzeczyć domysłom... następnym razem muszę patrzeć :pig:

#17 Offline   GregJozefow


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 sie 2015
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corsiarka

Napisano 13 stycznia 2016 - 21:27

Wyświetl postUżytkownik Radhezz dnia 04 listopada 2015 - 22:32 napisał

Dziękować :mrgreen:
Taka prosta sprawa, a ile zabawy żeby potwierdzić lub zaprzeczyć domysłom... następnym razem muszę patrzeć :pig:

Proszę i dziękować :)

#18 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 listopada 2017 - 13:28

Panowie która końcówka lepsza ?Lemforder czy TRW?

#19 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2017 - 13:39

Porównywalne jakościowo są te części.

#20 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 listopada 2017 - 13:44

Dzięki carl00s, bo akurat bardziej dostępna dla mnie jest TRW,a chcę wsadzić coś lepszego bo co 2lata wysiada mi końcówka zewnętrzna od strony kierowcy .








Podobne tematy Zwiń