1
20 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 19 września 2014 - 20:04
będzie pasować ,tylko końcówki ori MB są trochę mniejsze ..
#12
Napisano 04 listopada 2015 - 17:08
Wziąłem się za remont zawieszenia, ale nie tak "po kawałeczku" tylko wszystko na raz"... Zdemontowałem no i mam "bubę", która może się wydawać śmieszna, bo nie wiem w którą stronę drążki zamontować
I tak końcówka która wg. opisu katalogowego jest wewnętrzna ma bieżnik prawostronny. Z tego typu określeniem fachowym się spotykam pierwszy raz, zatem pytanie czy należy to rozumieć, że końcówka ma tzw. "prawy gwint" i kręcenie w stronę zgodną do ruchu wskazówek ją wkręca?
Odpowiedź na to pytanie mi określi jednocześnie czy "bieżnik lewostronny", to tzw. "lewy gwint".
I tak końcówka która wg. opisu katalogowego jest wewnętrzna ma bieżnik prawostronny. Z tego typu określeniem fachowym się spotykam pierwszy raz, zatem pytanie czy należy to rozumieć, że końcówka ma tzw. "prawy gwint" i kręcenie w stronę zgodną do ruchu wskazówek ją wkręca?
Odpowiedź na to pytanie mi określi jednocześnie czy "bieżnik lewostronny", to tzw. "lewy gwint".
#13
Napisano 04 listopada 2015 - 21:59
U mnie jest tak jak pisał Charlie9
"przypomnialo mi sie, ze drazki nie sa symetryczne. Jeden koniec (tam gdzie jest prawy gwint) ma zaciskową opaske skrecana sruba (u mnie wewnetrzny), a tam gdzie jest lewy (u mnie zewnetrzne) to na srubie koncowki jest "kontra" blokujaca. Czyli przy tej samej dlugosci mozna zamienic cale drazki, ale trzeba pamietac, ktory "koniec" jest wewnetrzny, a ktory zewnętrzny"
"przypomnialo mi sie, ze drazki nie sa symetryczne. Jeden koniec (tam gdzie jest prawy gwint) ma zaciskową opaske skrecana sruba (u mnie wewnetrzny), a tam gdzie jest lewy (u mnie zewnetrzne) to na srubie koncowki jest "kontra" blokujaca. Czyli przy tej samej dlugosci mozna zamienic cale drazki, ale trzeba pamietac, ktory "koniec" jest wewnetrzny, a ktory zewnętrzny"
Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 listopada 2015 - 22:01
#14
Napisano 04 listopada 2015 - 22:29
melfio1, właśnie o to pamiętanie chodzi, bo że drążki można zamienić, czy założyć na odwrót to ja wiem. Tylko potem przy następnej naprawie czy to ja, czy następny właściciel będzie klął, jak przykładowo wywalona będzie końcówka po zewnętrznej stronie, gość zamówi zewnętrzną, a tu buba, bo gwint nie w te stronę...
Generalnie temat który założyłem był o gwincie, więc nie wiem jakim cudem został podczepiony do tematu o końcówkach drążków w W201. Więc takie pytanie do moderacji: jak piszę że odnoszę się ogólnie do kwestii technicznej, to skąd pomysł że chodzi mi o W201? Albo w ogóle czy chodzi mi o Mercedesa?
Tak więc jeszcze raz:
Czy (fachowo mówiąc) gwint o bieżniku lewostronnym = (potocznie) lewy gwint?
Czyli zwyczajnie, chodzi o przetłumaczenie czy dobrze rozumiem "fachowy zwrot" z katalogu części.
Generalnie temat który założyłem był o gwincie, więc nie wiem jakim cudem został podczepiony do tematu o końcówkach drążków w W201. Więc takie pytanie do moderacji: jak piszę że odnoszę się ogólnie do kwestii technicznej, to skąd pomysł że chodzi mi o W201? Albo w ogóle czy chodzi mi o Mercedesa?
Tak więc jeszcze raz:
Czy (fachowo mówiąc) gwint o bieżniku lewostronnym = (potocznie) lewy gwint?
Czyli zwyczajnie, chodzi o przetłumaczenie czy dobrze rozumiem "fachowy zwrot" z katalogu części.
#15
Napisano 04 listopada 2015 - 22:29
Użytkownik Radhezz dnia 04 listopada 2015 - 17:08 napisał
I tak końcówka która wg. opisu katalogowego jest wewnętrzna ma bieżnik prawostronny. Z tego typu określeniem fachowym się spotykam pierwszy raz, zatem pytanie czy należy to rozumieć, że końcówka ma tzw. "prawy gwint" i kręcenie w stronę zgodną do ruchu wskazówek ją wkręca?
Odpowiedź na to pytanie mi określi jednocześnie czy "bieżnik lewostronny", to tzw. "lewy gwint".
Odpowiedź na to pytanie mi określi jednocześnie czy "bieżnik lewostronny", to tzw. "lewy gwint".
Tak, dobrze myślisz prawy gwint to gwint prawoskrętny i wkręca końcówkę. Lewoskrętna analogicznie.
#16
Napisano 04 listopada 2015 - 22:32
Dziękować
Taka prosta sprawa, a ile zabawy żeby potwierdzić lub zaprzeczyć domysłom... następnym razem muszę patrzeć
Taka prosta sprawa, a ile zabawy żeby potwierdzić lub zaprzeczyć domysłom... następnym razem muszę patrzeć
#18
Napisano 26 listopada 2017 - 13:28
Panowie która końcówka lepsza ?Lemforder czy TRW?
#19
Napisano 26 listopada 2017 - 13:39
Porównywalne jakościowo są te części.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Wspornik drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zelazoi |
|
|
|
Nowe końcówki wtrysków-czy potrzebna regulacja? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sarbel |
|
||
[w201] Wspornik układu kierowniczego. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tof |
|
||
[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RaQu |
|
|
|
[W123 T] Pytanie odnośnie drążka do nivo (sls) |
Pozostałe modele | Rafal123 |
|