Witam. Gubie sie od tych wszystkich czesci w zawieszeniu, prosze o pomoc heh. Zabralem sie za wymiane przedniego zawieszenia, a wiec wymienione sa:
- amortyzatory
- poduszki amortyzatorow
- gumy stabilizatora
Do wymiany pozostalo:
- sworznie
- tuleje wachacza
- tuleje wspornika
- amortyzator ukl. kierowniczego
- sprezyny
Czy cos pominalem?
W przyszlosci tyl, a wiec:
- amortyzatory
- sprezyny
- poduszki tylnej belki (2 lub 4)
- tuleja plywajaca 1 sztuka?
- lacznik stabilizatora (1?)
- zestaw wachaczy tyl
- lozysko podpory walu
- tuleja centrujaca
- lacznik elastyczny x2
- tlumik drgan walu
Czegos brakuje?
Dziekuje za pomoc
1
[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze
Rozpoczęty przez RaQu, cze 17 2017 18:08
38 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 24 kwietnia 2018 - 17:21
#32
Napisano 24 kwietnia 2018 - 18:09
W skrócie:
Przód:
- 2 x sworzeń wahacza
- 4 x tujela wahaczy
- 1 x tuleja wspornika układu kierowniczego
- 1 x amortyzator układu kierowniczego
- 2 x sprężyna zawieszenia
Powinieneś uwzględnić także:
- 2 x drążek kierowniczy zewnętrzny
- 1 x drążek kierowniczy wewnętrzny
Tył:
- 4 x poduszka ramy pomocniczej tył (wózka)
- 2 x amortyzator
- 2 x sprężyna zawieszenia
- 2 x tuleja pływająca
- 2 x łącznik stabilizatora
- 2 x tuleja stabilizatora
- zestaw wahaczy
- kompletna podpora wału
- 2 x tuleja dyferencjału
- 2 x łącznik elastyczny wału
- 1 x tłumik drgań skrętnych wału
Przód:
- 2 x sworzeń wahacza
- 4 x tujela wahaczy
- 1 x tuleja wspornika układu kierowniczego
- 1 x amortyzator układu kierowniczego
- 2 x sprężyna zawieszenia
Powinieneś uwzględnić także:
- 2 x drążek kierowniczy zewnętrzny
- 1 x drążek kierowniczy wewnętrzny
Tył:
- 4 x poduszka ramy pomocniczej tył (wózka)
- 2 x amortyzator
- 2 x sprężyna zawieszenia
- 2 x tuleja pływająca
- 2 x łącznik stabilizatora
- 2 x tuleja stabilizatora
- zestaw wahaczy
- kompletna podpora wału
- 2 x tuleja dyferencjału
- 2 x łącznik elastyczny wału
- 1 x tłumik drgań skrętnych wału
#33
Napisano 24 kwietnia 2018 - 18:50
Super. Czytelnie i zrozumiale, taki posto to nawet mozna by podpiac gdzies hehe Tulei wachaczy z przodu ogolnie jest 8 tak? 4 na jeden wachacz?
Tuleja stabilizatora na tyl? Chodzi o te dwie gumy w troszke bardziej kwadratowym ksztalcie niz te z przodu?
Tuleja stabilizatora na tyl? Chodzi o te dwie gumy w troszke bardziej kwadratowym ksztalcie niz te z przodu?
#34
Napisano 24 kwietnia 2018 - 20:54
Jeśli chodzi o tuleje wahaczy przednich to i tak i nie. Wszystko zależy tu od VIN auta, rocznika - były takie, gdzie faktycznie było 8 tulei składających się na 4 kompletne mocowania wahacza, ale były też takie, gdzie tylne tuleje wahacza były w 1 kawałku, a przednie w 2.
Tuleje stabilizatora to własnie te "bardziej kwadratowe", czyli te mocujące pręt stabilizatora do nadwozia.
Tuleje stabilizatora to własnie te "bardziej kwadratowe", czyli te mocujące pręt stabilizatora do nadwozia.
#35
Napisano 14 maja 2018 - 17:15
Witam. Mam jeszcze jedno pytanie, gdyz przymierzam sie do wymiany tylnego lacznika elastycznego i tutaj na filmiku, gosc po prostu odkreca sruby i odchyla wal do tylu lomem:
https://www.youtube....h?v=4yCxhyTlysw
Pytanie czy faktycznie jest taka ruchomosc walu ze zejdzie? Czy trzeba cos jeszcze zrobic?
https://www.youtube....h?v=4yCxhyTlysw
Pytanie czy faktycznie jest taka ruchomosc walu ze zejdzie? Czy trzeba cos jeszcze zrobic?
#36
Napisano 14 maja 2018 - 17:31
Po pierwsze, takie odciąganie wału przy wymianie łącznika przy dyferencjale bardzo naciąga gumę podpory wału, co może doprowadzić nawet do jej zerwania jeśli ma już swoje lata za sobą - przy wymianie tego łącznika obowiązkowo odkręcamy podporę. Przy wymianie od strony skrzyni nie ma takiej potrzeby, można śmiało odciągnąć wał. Po drugie, łacznik nigdy nie odejdzie "po dobroci" od flanszy - trzeba mu zawsze pomóc. Albo przez coś uderzyć w te okucia, aż odskoczy od flanszy, ale niczym ostrym, albo poszukać w FAQ, kiedyś pisałem jak je demontować.
#37
Napisano 14 maja 2018 - 17:31
Tak zejdzie tam jest trochę luzu ,.
#38
Napisano 15 maja 2018 - 20:21
Musi popuścić podporę na fasolkach, do tego bym zluzował dużą nakrętkę wału na klucz 41.
#39
Napisano 30 czerwca 2019 - 18:42
Witam,
odkopie trochę temat
jako że zabrałem się za kapitalkę tylnego zawieszenia podczas poszukiwania tulei belki napotkałem na rożne nr tulejek przednich i tylnych oraz poduszek dyfra, i teraz pytanie czy były jakieś zmiany w belce w zależności od pojemności silnika lub lifcie (E klasa) pytam bo rozebrałem zawieszenie od 300 d i chcę oddać do piachu i malowania a ja mam E280, i drugie pytanie ile trzeba kupić poduszek dyfra dwie czy jedną (chodzi o tą poduszkę )
odkopie trochę temat
jako że zabrałem się za kapitalkę tylnego zawieszenia podczas poszukiwania tulei belki napotkałem na rożne nr tulejek przednich i tylnych oraz poduszek dyfra, i teraz pytanie czy były jakieś zmiany w belce w zależności od pojemności silnika lub lifcie (E klasa) pytam bo rozebrałem zawieszenie od 300 d i chcę oddać do piachu i malowania a ja mam E280, i drugie pytanie ile trzeba kupić poduszek dyfra dwie czy jedną (chodzi o tą poduszkę )
- MERCEDES-BENZ A 124 352 02 67
- MERCEDES-BENZ 124 351 13 42
- MERCEDES-BENZ 124 351 22 42
- MERCEDES-BENZ 124 352 02 67
- MERCEDES-BENZ A 124 351 13 42
- MERCEDES-BENZ A 124 351 22 42
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] Wspornik drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zelazoi |
|
|