Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Wibracje przy przyspieszaniu - wal do wymiany?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2012 - 09:52

W pewnych zakresach predkosci szczegolnie przy przyspieszaniu czuc wibracje calego auta, takie smyranie po tylku. Dzieje sie tak w okolicy 60 km/h oraz 90-110km/h. Kiedys bylo to prawie niewyczuwalne, ale od jakiegos czasu zjawisko narasta. Przy tych wibracjach wydobywa sie taki ogluszajacy dzwiek. Kiedy puszcze noge z gazu to tez efekt wystepuje w nieco mniejszym stopniu.

Podejrzewam problem z walem, bo mechanik jak badal temat to stwierdzil spory luz na krzyzaku. Wiem, ze to nietypowa usterka na to auto, bo sam mi na slowo nie wierzyl. Generalnie mowil, ze ktos tam juz lapy wsadzil i odstawil jakas rzezbe.

No i teraz pytanie czy taka usterka moze generowac efekty opisane wyzej? Z tego co wiem krzyzak nie jest wymienialny choc widzialem na Allegro czesc opisana jako krzyzak do W140 i slyszalem, ze teoretycznie sie da. Nie chcialbym jednak juz wracac do tematu w zwiazku z czym moze kupic poprostu caly wal? Uzywki nie sa drogie, a podejrzewam, ze wymiana krzyzaka prosta nie bedzie, wiec i koszty moga wyjsc podobne.

Problem w tym, ze znalazlem waly do wszystkiego oprocz 3.0 diesel. Pytanie czy np. z benzyny 2.8 lub 3.2 by nie podpasowal albo od 3.5 diesel, bo takich kilka widzialem. Wiem, ze nie moze byc od longa, ale czy jakies inne przeciwskazania wystepuja? Wymienic cos jeszcze podczas zabawy z walem np. podpore? Nie wiem w jakim jest stanie, ale zgaduje, ze od tych wibracji w nienajlepszym.

Bede bardzo zobowiazany za wszystkie rady.



#2 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 19 lutego 2012 - 12:59

Generalnie wal moze dawac takie objawy chociaz czesciej kiedy pojawia sie luz na wale to dosc mocno tlucze i raczej nie mozna tego nazwac delikatna wibraca. Z drugiej strony nawet zuzyta podpora moze dawac takie efekty a sam wal moze byc ok, takze na pewno waro ja wymienic. Moze sprobuj oddac wal do wywazenia? Jak wyglada poduszka pod skrzynia biegow?

#3 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2012 - 13:03

Poduszka pod skrzynia sie nie interesowalem szczerze mowiac i nie znam jej stanu. Wiem na 100%, ze jest duzy luz na krzyzaku i glownie przez ten krzyzak mysle o wymianie walu na inny. Nawet jak go wywaze o ile jest zle wywazony to i tak z luzem na krzyzaku nadal bede mial problem.

#4 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 19 lutego 2012 - 14:42

luz na krzyzaku powdowalby bardziej efekt "uderzenia" przy wrzucaniu D i R oraz przy zmianie przelozenia natomist na same wibracje nie ma tak wplywu bo jak juz auto "ciagnie" to jest jakby napiete wszystko, chociaz nie mowie ze nie, rozne rzeczy dziwne juz sie widywalo :)

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2012 - 15:02

"POMOCY" albo "SZUKAJ INNEGO MOSTU" :E

#6 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2012 - 15:30

Wyświetl postUżytkownik roxa dnia 19 lutego 2012 - 14:57 napisał

Kolego, łożysko w moście woła "POMOCY".

Akurat lozysko w moscie jest nowe. Wszystkie lozyska w nim zostaly wymienione jakis czas temu. Mechanik mowi, ze z mostem jest wszystko ok. Zreszta wymiana lozysk w zaden sposob nie zmniejszyla ani nie poglebila tego zjawiska. Zalatwila za to problem gwizdania. :)

#7 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2012 - 15:35

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 19 lutego 2012 - 14:42 napisał

luz na krzyzaku powdowalby bardziej efekt "uderzenia" przy wrzucaniu D i R oraz przy zmianie przelozenia natomist na same wibracje nie ma tak wplywu bo jak juz auto "ciagnie" to jest jakby napiete wszystko, chociaz nie mowie ze nie, rozne rzeczy dziwne juz sie widywalo :)

Szarpniec przy zmianach biegow nie ma, przy wrzucaniu D czy R tez delikatnie, prawie niewyczuwalnie.

Moze masz racje, ze wibracje nie pochodza od zepsutego krzyzaka, ale trzeba cos z tym zrobic, bo sam sie nie naprawi. :) Takze jesli ktos wie jak to jest z tymi walami co do czego pasuje to prosilbym o podpowiedz.

Użytkownik mcbarlo edytował ten post 19 lutego 2012 - 15:35


#8 Offline   bodo


  • Postów: 22
  • Na forum od: 26 sty 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:CL420

Napisano 19 lutego 2012 - 15:57

witaj,
ja bym zdjal wal i zawiozl do warsztatu zajmujacego sie walami pednymi, maja oni maszyny na ktorych ci sprawdza stan walu (czy jest prosty i nie ma bicia), wydaje mi sie ze koszta sprawdzenie nie beda duze, bo teoretycznie nie ma co sie w nim zepsuc, krzyzak wydaje mi sie ze jest wymienialny tak jak w kazdym samochodzie, i nie jest to duzo robotyy bo wystarczy zdjac zaslepki i mozna go najzwyczajniej wybic, a co do wibracji to musisz sprawidzic wsztyske mozliwosci, od krzywej felgi, krzywych tarcz, cos w zawieszeniu moglo sie skonczyc, a jezeli chodzi o podpore to moim zdaniem jej uszkodzenie najbardziej dawalo by o sobie znac podczas ruszania,
pozdrawiam

#9 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2012 - 16:09

Wyświetl postUżytkownik roxa dnia 19 lutego 2012 - 15:52 napisał

Zgoda, w moście możesz mieć wszystko nowe, tylko luz niewłaściwy. Tez mi "profesjonalista" robił. Luz na krzyżaku?Nie za bardzo rozumiem, może na tuleji centrującej, co? Ale samo to nie daje buczenia/drżenia karoserii, szmyrania stóp od podłogi. Krzywy wał/niewyważony... od czego?
Najpierw załóż nową podpore wału, tyko żeby była w osi wału. Należy sprawdzić poosiowy luz wałka z krzyżakiem w moście. O łożyska półosi nie pisze.

Mam zaufanie do tego warsztatu i nigdy sie nie zdarzylo zeby cos spartolili, a pojawiam sie tam juz od dluzszego czasu nie tylko ze swoim autem.

Wyświetl postUżytkownik bodo dnia 19 lutego 2012 - 15:57 napisał

witaj,
ja bym zdjal wal i zawiozl do warsztatu zajmujacego sie walami pednymi, maja oni maszyny na ktorych ci sprawdza stan walu (czy jest prosty i nie ma bicia), wydaje mi sie ze koszta sprawdzenie nie beda duze, bo teoretycznie nie ma co sie w nim zepsuc, krzyzak wydaje mi sie ze jest wymienialny tak jak w kazdym samochodzie, i nie jest to duzo robotyy bo wystarczy zdjac zaslepki i mozna go najzwyczajniej wybic, a co do wibracji to musisz sprawidzic wsztyske mozliwosci, od krzywej felgi, krzywych tarcz, cos w zawieszeniu moglo sie skonczyc, a jezeli chodzi o podpore to moim zdaniem jej uszkodzenie najbardziej dawalo by o sobie znac podczas ruszania,
pozdrawiam

No niestety ten krzyzak nieszczesny nie wystepuje jako osobna czesc. Raczej nic nie wywrozymy z fusow, wiec podjade do warsztatu i poprosze o sprawdzenie.

Orientujesz sie moze czy w okolicy Czestochowy jest firma, ktora sprawdzi moj wal?

#10 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2012 - 19:03

Ten, ktory laczy dwa elementy walu widoczny tuz obok podpory na tej fotce: 2105681001








Podobne tematy Zwiń