Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Przeniesienie napędu


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   GruSC_W124


  • Postów: 22
  • Na forum od: 20 lut 2012
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2012 - 20:13

Witam serdecznie i na początku chciałbym się przywitać z całym forum ponieważ to mój pierwszy post, i myślę że bedę z wami tutaj na bieżąco przez długi czas, i dam od Siebie porady, galerię oraz nowego Mercedesa, którego rozwój własnie tutaj na forum umieszczę, nie ukrywając, że przybyłem aby sie też od was moi drodzy czegoś nauczyć, ale do rzeczy.

Posiadam Mercedesa W124 z 94r (składak, SWAP, kiedys 2,5D lecz poprzedni własciciel zamienił na 2,0D)
Posiadam auto trzy miesiące i jestem bardzo zadowolony lecz od samego początku irytuje mnie jeden problem, mianowicie chodzi o przeniesienie napędu, kupując go wiedziałem że "szumi i stuka" poprzedni własciciel zapewniał mnie, że to podpora na wale. I faktycznie po założeniu nowej podpory wraz z łożyskiem i oddaniu wału na kondensacje bicia, wstrząsy stały sie niemal nie odczuwalne, lecz z biegiem kilometrów problem wrócił, znów podpora. Stad pierwsze pytanie.
Czy może być to wina dyfra w moście napędowym, że drgania wybijają podpore?
Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie nowego dyfra i wału wraz z podpora?
aby nie kupić "nie pasującego"

Może ktoś miał podobne problemy, prosze o sugestie i porady, chciałbym wyeliminować tą usterke raz a na zawsze, aby jazda znów nie nudziła kierowcy tylko pozwalała mu się cieszyć z prowadzenia gwiazdki
:) Pozdrawiam.



#2 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 20 lutego 2012 - 22:17

pytanie czy założyłeś podporę dobrej firmy czy jakiś najtańszy zamiennik? podróby lubią się szybko zepsuć

#3 Offline   GruSC_W124


  • Postów: 22
  • Na forum od: 20 lut 2012
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2012 - 20:39

Mechanik jakiś zakładał, ale on nie wytrzymał nawet miesiąca, i jestem przekonany że to od delikatnych wibracji które powoli wykańczały podpore ;\

#4 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 21 lutego 2012 - 21:15

na moje to założył jakieś najtańsze badziewie i sie wysypało. A ile km na tej podporze zrobiles?

#5 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2012 - 22:39

Przy wymianie podpory trzeba dobrze złożyć wał napędowy. Na wale są znaki, a jesli nie możesz ich znaleźć to należy tak składać wał na wieloklinie, aby widełki krzyżaków były w jednej linii. Skręcenie widełek względem siebie będzie powodowało wibracje, co może skutkować szybkim wywaleniem podpory.

#6 Offline   GruSC_W124


  • Postów: 22
  • Na forum od: 20 lut 2012
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2012 - 20:58

Wyświetl postUżytkownik komzik dnia 21 lutego 2012 - 21:15 napisał

na moje to założył jakieś najtańsze badziewie i sie wysypało. A ile km na tej podporze zrobiles?
Około 200km, już od samego początku czułem bardzo delikatne wibracje, dodam że tylko wtedy gdy dodaje gazu, gdy spuszcze pedał gazu lub jadę na "luzie" nie odczuwam nawet najmniejszych drgań.

#7 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 22 lutego 2012 - 21:07

możliwe że krzyżaki źle poskładał. Poszukaj o tym tematu tak jak roxa zaradzil :P

#8 Offline   GruSC_W124


  • Postów: 22
  • Na forum od: 20 lut 2012
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2012 - 17:29

Okej postanowiłem wymienic podpore z łożyskiem, do tego łączniki elastyczne, i sprawdzic wał kondensacje bicia i luz na krzyżaku,
(czy zużyte tulejki też mogą być przyczyną?)
Tylko pytanie jeżeli chodzi o podpore, łożysko, i łączniki elastyczne, gdzie i jakiej marki kupie aby były pierwszej klasy?, cena nie gra wiekszej roli, chcę aby mój Mercedes jeździł jak trzeba aby nie robić lipy w samochodzie.

#9 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 23 lutego 2012 - 21:03

możesz też zamówić zamienniki firmy lemforder. Bardzo dobre części robią








Podobne tematy Zwiń