Skocz do zawartości




- - - - -

Przeniesienie sygnału ABS z dyfra do skrzyni - szukanie sygnału


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Robeem


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 lis 2018
  • Miejscowość: Gdansk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 Kombi 2.2 benz.
  • Trzeci Mercedes:w107

Napisano 07 listopada 2019 - 09:42

Zrobiliśmy w silniku M104 - to znaczy w automacie do niego zmianę tylnego dekla na taki z czujnikiem prędkości elektronicznym (z 560SL R107 aby podac prędkość elektronicznie na zegary. Teraz bedziemy montować kolejno oporniki na prędkościomierzu bo prędkość pokazuje dużo większą niż rzeczywista - ale nie o tym:
Czy da się przenieść źródło sygnału (idącego do sterownika ABS) z mostu - do skrzyni biegów wydobywając go z elektrycznego czujnika prędkości ?
Zmieniliśmy most z zupełnie innego auta i póki co nie da się tam zamontować trzeciego czujnika ABS (ani w dyfrze ani na wale) - chcemy wydobyć sygnał z czujnika prędkości wkręconego w tylny dekiel skrzyni biegów pochodzącego ze skrzyni z w107 560SL bo tam prędkość odczytywana jest i podawana elektrycznie.

Czujnik juz daje sygnała do prędkościomierza elektrynicznie ale jak ten sygnał dorobić do sterownika ABS-u? (generalnie cały silnik M104 z w124 3.2benz. wpakowaliśmy z całym zawieszeniem przednim do MB w111 Coupe z 1964 roku, całość już jeździ ale dalej walczymy z "drobiazgami" typu uruchomienie zainstalowanego ABSu



#2 Offline   piotr1eo


  • Postów: 9
  • Na forum od: 22 cze 2016
  • Miejscowość: MińskMaz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 grudnia 2019 - 08:07

Orientujesz się ile jest impulsów na obrót koła w oryginalnym zestawie w dyfrze a ile masz teraz w skrzyni? Jak będziesz znał te wartości to można coś wydumać

#3 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 13 grudnia 2019 - 11:22

Wyświetl postUżytkownik piotr1eo dnia 05 grudnia 2019 - 08:07 napisał

Orientujesz się ile jest impulsów na obrót koła w oryginalnym zestawie w dyfrze a ile masz teraz w skrzyni? Jak będziesz znał te wartości to można coś wydumać
Zasadnicze pytanie jest takie: jaki sygnał daje ten modulator prędkości pojazdu zamontowany w skrzyni biegów (nazwijmy go modulatorem sygnału VSS) czy jest to sygnał prostokątny czy sinusoidalny ?
Oryginalny sygnał z czujnika ABS-u jest sygnałem sinusoidalnym ponadto jest kontrolowany przez sterownik ABS-u napięciowo, jeśli napięcie jest za niskie sygnał z takiego czujnika jest ignorowany przez sterownik i sterownik "wywala" błąd z odpowiednim kodem (np. słaby sygnał , zanieczyszczone koronki ABS sprawdź np.: prawny przód).
Moim zdaniem jedyną słuszną drogą będzie montaż czujnika ABS w miejscu modulatora sygnału VSS (oczywiście kosztem prędkościomierza) jeśli oczywiście w skrzyni biegów jest koronka podobna do tej z ABS-u, która siedzi w "dyfrze" (lub dorobienie takowej jeśli w skrzyni biegów istnieje możliwość jej zamontowania) trzeba przy tym zachować odległość czujnika od koronki oraz szczelność w miejscu mocowania czujnika do korpusu skrzyni. Do tego celu można użyć czujnika z "dyfra" (najlepiej z dyfra dawcy tego ABS-u) bo jest on przystosowany do pracy w oleju przekładniowym no i ma rowek pod oring. Potem może będzie szansa "wydłubania" sygnału VSS ze sterownika ABS-u i "zapodania" go elektronicznemu prędkościomierzowi, który takowy sygnał czyta (np. z innego modelu MB W202, W210, W140).
Oczywiście to wszystko ma sens jeśli celem jest zachowanie funkcjonalności układu ABS, bo na "odcinkę" przy 4 tys rpm ponoć można łatwiej zaradzić.

Użytkownik brajtas edytował ten post 13 grudnia 2019 - 11:32


#4 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 23 grudnia 2019 - 00:53

To chyba ten sam koncept co w126(czujnik w skrzyni dwuprzewodowy(sinusoida), wzmacniacz gdzieś przy błotniku i cyfrowe sygnały 0..5v - dokładnie to zwiera do masy).
Jeżeli faktycznie tak jest to impulsów jest dokładnie tyle samo co w124 z 3 czujnikowym abs'em.
Licznik musiał sie zgadzać z przełożeniem tylnego mostu.

Jeżeli faktycznie tak jest to czujnik można bezpośrednio podłączyć pod abs i poziom sygnału powinien się zgadzać. Ilość impulsów raczej nie będzie się zgadzała(zależnie od przełożenia mostu komputery abs miały inne numery)

Tutaj były szczegóły elektryczne: http://www.peachpart...-amp-works.html

Użytkownik szymtro edytował ten post 23 grudnia 2019 - 00:57









Podobne tematy Zwiń