Zrobiliśmy w silniku M104 - to znaczy w automacie do niego zmianę tylnego dekla na taki z czujnikiem prędkości elektronicznym (z 560SL R107 aby podac prędkość elektronicznie na zegary. Teraz bedziemy montować kolejno oporniki na prędkościomierzu bo prędkość pokazuje dużo większą niż rzeczywista - ale nie o tym:
Czy da się przenieść źródło sygnału (idącego do sterownika ABS) z mostu - do skrzyni biegów wydobywając go z elektrycznego czujnika prędkości ?
Zmieniliśmy most z zupełnie innego auta i póki co nie da się tam zamontować trzeciego czujnika ABS (ani w dyfrze ani na wale) - chcemy wydobyć sygnał z czujnika prędkości wkręconego w tylny dekiel skrzyni biegów pochodzącego ze skrzyni z w107 560SL bo tam prędkość odczytywana jest i podawana elektrycznie.
Czujnik juz daje sygnała do prędkościomierza elektrynicznie ale jak ten sygnał dorobić do sterownika ABS-u? (generalnie cały silnik M104 z w124 3.2benz. wpakowaliśmy z całym zawieszeniem przednim do MB w111 Coupe z 1964 roku, całość już jeździ ale dalej walczymy z "drobiazgami" typu uruchomienie zainstalowanego ABSu
1
Przeniesienie sygnału ABS z dyfra do skrzyni - szukanie sygnału
Rozpoczęty przez Robeem, lis 07 2019 09:42
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 listopada 2019 - 09:42
#2
Napisano 05 grudnia 2019 - 08:07
Orientujesz się ile jest impulsów na obrót koła w oryginalnym zestawie w dyfrze a ile masz teraz w skrzyni? Jak będziesz znał te wartości to można coś wydumać
#3
Napisano 13 grudnia 2019 - 11:22
Użytkownik piotr1eo dnia 05 grudnia 2019 - 08:07 napisał
Orientujesz się ile jest impulsów na obrót koła w oryginalnym zestawie w dyfrze a ile masz teraz w skrzyni? Jak będziesz znał te wartości to można coś wydumać
Oryginalny sygnał z czujnika ABS-u jest sygnałem sinusoidalnym ponadto jest kontrolowany przez sterownik ABS-u napięciowo, jeśli napięcie jest za niskie sygnał z takiego czujnika jest ignorowany przez sterownik i sterownik "wywala" błąd z odpowiednim kodem (np. słaby sygnał , zanieczyszczone koronki ABS sprawdź np.: prawny przód).
Moim zdaniem jedyną słuszną drogą będzie montaż czujnika ABS w miejscu modulatora sygnału VSS (oczywiście kosztem prędkościomierza) jeśli oczywiście w skrzyni biegów jest koronka podobna do tej z ABS-u, która siedzi w "dyfrze" (lub dorobienie takowej jeśli w skrzyni biegów istnieje możliwość jej zamontowania) trzeba przy tym zachować odległość czujnika od koronki oraz szczelność w miejscu mocowania czujnika do korpusu skrzyni. Do tego celu można użyć czujnika z "dyfra" (najlepiej z dyfra dawcy tego ABS-u) bo jest on przystosowany do pracy w oleju przekładniowym no i ma rowek pod oring. Potem może będzie szansa "wydłubania" sygnału VSS ze sterownika ABS-u i "zapodania" go elektronicznemu prędkościomierzowi, który takowy sygnał czyta (np. z innego modelu MB W202, W210, W140).
Oczywiście to wszystko ma sens jeśli celem jest zachowanie funkcjonalności układu ABS, bo na "odcinkę" przy 4 tys rpm ponoć można łatwiej zaradzić.
Użytkownik brajtas edytował ten post 13 grudnia 2019 - 11:32
#4
Napisano 23 grudnia 2019 - 00:53
To chyba ten sam koncept co w126(czujnik w skrzyni dwuprzewodowy(sinusoida), wzmacniacz gdzieś przy błotniku i cyfrowe sygnały 0..5v - dokładnie to zwiera do masy).
Jeżeli faktycznie tak jest to impulsów jest dokładnie tyle samo co w124 z 3 czujnikowym abs'em.
Licznik musiał sie zgadzać z przełożeniem tylnego mostu.
Jeżeli faktycznie tak jest to czujnik można bezpośrednio podłączyć pod abs i poziom sygnału powinien się zgadzać. Ilość impulsów raczej nie będzie się zgadzała(zależnie od przełożenia mostu komputery abs miały inne numery)
Tutaj były szczegóły elektryczne: http://www.peachpart...-amp-works.html
Jeżeli faktycznie tak jest to impulsów jest dokładnie tyle samo co w124 z 3 czujnikowym abs'em.
Licznik musiał sie zgadzać z przełożeniem tylnego mostu.
Jeżeli faktycznie tak jest to czujnik można bezpośrednio podłączyć pod abs i poziom sygnału powinien się zgadzać. Ilość impulsów raczej nie będzie się zgadzała(zależnie od przełożenia mostu komputery abs miały inne numery)
Tutaj były szczegóły elektryczne: http://www.peachpart...-amp-works.html
Użytkownik szymtro edytował ten post 23 grudnia 2019 - 00:57
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Przełożenie Dyfra Mercedes w190 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|