Skocz do zawartości




- - - - -

Bardzo wysokie spalanie.


37 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   mitsu_pl


  • Postów: 25
  • Na forum od: 03 sty 2008
  • Miejscowość: Grajewo
  • Inne auto:Mitsubishi Galant E38A 4x4

Napisano 03 stycznia 2008 - 19:12

Witam!

Mam identyczny problem jak Dual, tyle, że mam silnik 2,6 no i inastalację gazową żywcem wyciągniętą z dużego fiata (najprostsza z możliwych i do tego poarownik jak u znajomego w polonezie - identyczny do 100KM) normalnie ktoś na maksa chciał zaoszczędzić na instalacji gazowej. Temp. u mnie stoi na 80, a że to mój pierwszy mesiek to się zastanawiałem czy nie zaniska, ale tak ma być. Rozebrałem parownik wyczyściłem dokładnie (syfu od groma i ciut ciut) wymieniłem fitry powietzra i gazu, a spalanie dalej około 20-25/100km (przy spokojnej jeździe). Mam zamiar wymienić parownik na większy (od 4000 obr/min nie chce już ciągnąć, sie dusi na gazie) i wysłać na regulację. Może to pomoże, wydajność parownika wzrośnie to nie będe musił mu tak deptać i spalanie spadnie....



#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 03 stycznia 2008 - 19:21

mitsu_pl napisał:

a spalanie dalej około 20-25/100km (przy spokojnej jeździe)...(od 4000 obr/min nie chce już ciągnąć, sie dusi na gazie)
.

Zakup odpowiedni parownik i wyreguluj instalację bo widzę że Wiesz w czym problem :slinka:

#13 Offline   mitsu_pl


  • Postów: 25
  • Na forum od: 03 sty 2008
  • Miejscowość: Grajewo
  • Inne auto:Mitsubishi Galant E38A 4x4

Napisano 03 stycznia 2008 - 19:37

studjuję mechanikę, a mój ojciec prowadzi warsztat elektro-mechaniczny, więc musze mieć troche pojęcia o tym i tamtym, chodź ojcu chyba nigdy nie dorównam wiedzą :slinka:

#14 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 04 stycznia 2008 - 09:36

witam
Mój poprzedni :) spalał średnio 12 l LPG/100 km.
Pierwszorzędne znaczenie dla spalania ma temperatura pracy silnika. Musi być powyżej 84 stopni C. Jak jeździsz na niedogrzanym silniku to nic nie pomoże w ograniczeniu spalania
Druga sprawa to wydajność parownika. Jak parownik jest za mały to silnik też spala więcej i w dodatku silnik nie pracuje prawidłowo.
Parownik trzeba czyścić regularnie i co jakiś czas wymieniać membranę która się starzeje.
Spalanie LPG na poziomie 30 l to jest awaria :)

A ile silnik spala Pb/100km?

#15 Offline   dual


  • Postów: 57
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 04 stycznia 2008 - 19:10

Witam,

Poszukałem troszkę i znalazłem opis jak ustawić instalację, po regulacji wegług tej recepty spalanie spadło do 16l/100km. Problemy z wkręcaniem się powyżej 4000 obr/min ustąpiły. Samochodzik zyskał troszkę więcej wigoru :ok: wyczyściłem parownik i wymieniłem filtr gazu. Czekam teraz na filtr powietrza bo nie mieli w sklepie. Zobaczymy jakie spalanie bedzie po wymianie filtra powietrza. Słyszałem kiedyś że niesczelności w układzie podciśnieniowym gaźnika mogą mieć wpływ na spalanie, nie wiem czy mam ten układ szczelny więc zastanawiałem się czy gdy zaślepił bym przyłącza tego układu wychodzące z gaźnika to był bym w stanie to określić. Co o tym myślicie?

Pozdrawiam

#16 Offline   hetman1988


  • Postów: 42
  • Na forum od: 18 wrz 2007
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 06 stycznia 2008 - 17:36

Też mam taką gwiazdke na gaźniku tylko że pierburg 2ee (elektroniczny gaźnik z podciśnieniami), miałem wcześniej jak ty paliła wiele jeźdżąc bardzo delikatnie 15-17 litr LPG, wymieniłem: filtry gazu, powietrza, membrane w parowniku, przewody zapłonowe na sentech, świece na iskra gas, i zaślepiłem małe dziurki dolotowe w mikserze te dookoła największego otworu w mikserze, (o tym dowiedziałem się na forum VW bo golfy II mają ten sam gaźnik), teraz jeżdząc delikatnie w trasie spala mi 8-9 litr gazu a w mieście jak delikatnie 11-12 , dynamicznie ok 14 a rajdowo ( wyścigi spod świateł i obroty do końca) 20. Może powinieneś zrobić taki zabieg jak ja.

#17 Offline   dual


  • Postów: 57
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 06 stycznia 2008 - 18:01

hetman

Brzmi to bardzo interesująco. Masz może jakieś fotki o tym "zaślepianiu"? Napisz wszystko co wiesz na ten temat.

Pozdrawiam.

#18 Offline   hetman1988


  • Postów: 42
  • Na forum od: 18 wrz 2007
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 06 stycznia 2008 - 20:02

fotki postaram się zrobic jak najprędzej, w sumie wszystko sam wykonałem wielkiej filozofi nie
ma, dziury zaślepiłem śrubami, zawsze można wykręcić, tylko po tym zabiegu na benzynie nie jeździ za dobrze, ale do stacji lpg się dojedzie :cool: Na końcu jeszcze ograniczyłem dolot powietrza do filtra , zaklejając 1/3 wlotu taśmą izolacyjną jak na razie jeżdże tak już półtorej miesiąca i jest git

#19 Offline   dual


  • Postów: 57
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 07 stycznia 2008 - 07:29

Zatkałeś wlot filtra powietrza? To dość dziwny zabieg. Z tego co wiem to np. gdy masz zabrudzony filtr powietrza spalanie wzrasta i jest to nawet logiczne silnik dostaje nie wystarczającą ilość powietrza przez filtr, więc ciągnie gaz bo on idzie i w ten sposób uzupełnia braki. Ty dodatkowo stłumiłeś przepływ gazu. Nie rozumiem dlaczego pali mniej.

#20 Offline   hetman1988


  • Postów: 42
  • Na forum od: 18 wrz 2007
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 07 stycznia 2008 - 09:09

Jeśli się zmniejsza dawkę gazu to trzeba też proporcjonalnie zmniejszyć dopływ powietrza, i na odwrót. Bylem u paru gazowników i podczas regulacji zawsze taki zabieg stosowali, w każdym bądź razie efekt jest.








Podobne tematy Zwiń