Skocz do zawartości




- - - - -

w140 500SE twardy pedal hamulca


31 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 września 2012 - 18:16

Jak auto bedzie sprawne to nagram film. Teraz postaram sie opisac. Zjawisko niestety nie jest cykliczne dlatego nie potrafie dojsc w jakiesj sytuacji tak sie dzieje.
Czasami jak ruszam wcisne momentalnie pedal gazu i czuje tylko jak rwie przod auta do przodu i jedzie masakrycznie :)
A czasami jest tak ze jade powiedzmy 2tys obrotow wciskam gaz i auto muli, przyspiesza bardzo powolli ale obroty nie wzrastaja, dopiero jak mu kickdowna wcisne to sie odmula i jedzie dobrze.
Zjawisko bardziej zauwazalne na gaziena czystej benzynce tez sie zdarza ale zdecydowanie rzadziej. Dzieje sie tak tylko przy niskich predkosciach od 60 do ok 100km/h powyzej 120 to juz bajka idzie :)

Pueblo z tym przecieceim linki idealnie to opisales dokladnie tak jest.

Użytkownik m00n edytował ten post 09 września 2012 - 18:17




#12 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 09 września 2012 - 18:30

A jak wygląda spalanie? Wiem, że jeszcze troche za wcześnie na takie pytania, ale podejrzewam, że problem z podciśnieniem którymś, albo skład mieszanki jest nie taki jak trzeba. Na gazie będziesz miał zawsze "gorzej" bo wtryskiwacz gazu jest oddalony od zaworu ssącego dużo bardziej niż wtryskiwacz benzyny. A skrzynia powinna zmieniać biegi nie tylko przez kick-down. Na forum jest instrukcja regulacji skrzyni.

Qrde. Zeszliśmy z tematu "hamulcowego" i zaraz będzie "gadanie"...... :zeby:

#13 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 09 września 2012 - 18:30

Skrzynia pracuje prawie jak nowa. Jest naprawdę dobrze zrobiona.
Wiązka podobno regenerowana ale tego na oko nie da się ocenić, bo albo robione to było dawno albo zrobione dobrze.
Na SD totalnie zero błędów. Silnik czysty.
Co do reszty to auto podczas jazdy próbnej zachowywało się dobrze. Przy dynamicznym przyśpieszaniu zero zamuły, natomiast podczas spokojnej jazdy brakowało mi płynności w czasie jazdy. Nie jest to spowodowane skrzynią tylko pracą silnika. Coś jakby wypadał zapłon jednym garze. Cewki to raczej nie są, bo to czuć jak jedna pada. Raczej coś dalej. Z mojego punktu widzenia nic poważnego.

Co do hamulców to niestety przewód od serwa do wymiany. Potem wrócą heble. Do momentu wyjazdu auta z Bydgoszczy działały dobrze. Tu niestety pech tak chciał, że to poszło.

Co do zamulania auta od dołu to raz wybrany program w skrzyni a dwa puste puszki od katalizatorów. Została wydłubana zawartość. Niestety brak oporów w wydechu i pojawienie się znikąd komory rozprężnej nigdy nie wychodzi na dobre.

A tak auto według mnie bardzo fajne i z czystym sumieniem w tej kasie mogłem powiedzieć, że warto było je kupić.

Śmigałeś później na S ustawione w skrzyni czy wróciłeś na E :?:

Użytkownik pheonix edytował ten post 09 września 2012 - 18:33


#14 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 września 2012 - 18:32

Jesli chodzi o spalanie to zrobilem w trasie 250km na 44l gazu czyli jakeis 18 w trasie wiec chyba w normie.

#15 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 09 września 2012 - 18:36

vin WDB1400501A069739
whc WDB
chassbm 140050
chass_ident 1A069739
type 140
subbm1 050
subbm2
auxiliary_drive
body 02004
body_code
delivery_date
engine 119970 12 017276
front_axle1
front_axle2
heater
interior 268A
lights BOSCH
model_idx 0
odometer
order_num1 0121202217
paint1 199
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722370 03 702215
vin_dc
vinwhc
winch
wiper BOSCH 920324
Code Текст
284 SELECTOR LEVER, WOOD
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
306 ACTIVATED CHARCOAL FILTER
412 Unknown
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
752 RADIO MB AUDIO 30 WITHOUT VK/RDS
200A LEATHER
199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
268A LEATHER GREY

Użytkownik pheonix edytował ten post 09 września 2012 - 18:38


#16 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 września 2012 - 18:42

Caly czas jechalem na "S" O co chodzi z regulacja skrzyni ? Rozumiem ze jest to robota dla jakiegos znawcy tematu ?

#17 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 września 2012 - 18:59

w sumie ładna jest, wyposażenie mogłoby być trochę bogatsze jak za tą kwotę ;) natomiast o ile mi wiadomo to program w skrzyni miedzy E (eko) a S (standard) rożnie się tylko momentem zrzucenia biegu a auto od dołu zbiera się tak samo..
.

Wyświetl postUżytkownik pheonix dnia 09 września 2012 - 18:30 napisał

a dwa puste puszki od katalizatorów. Została wydłubana zawartość. Niestety brak oporów w wydechu i pojawienie się znikąd komory rozprężnej nigdy nie wychodzi na dobre.
z wydłubaniem katalizatorów się zgodzę ale z tego co mi wiadomo to odtykanie wydechu w V8 poprawia znacznie osiągi silnika..

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 09 września 2012 - 18:32 napisał

Jesli chodzi o spalanie to zrobilem w trasie 250km na 44l gazu czyli jakeis 18 w trasie wiec chyba w normie.
to zależy jak jechałeś - mi 18 spala jak jadę autostrada około 150km/h ciągle, przy jeździe 100-120 km/h bez zbędnego wyprzedzania na wariata itd po Polsce więc zwalnianie i przyśpieszanie bo to wioska, fotoradar itd spala mi około 15L/100km

Użytkownik pueblo edytował ten post 09 września 2012 - 19:01


#18 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 09 września 2012 - 19:47

No ja też bym poparł to co napisał pheonix odnośnie tych katów. Nagłe rozprężenie spalin działa bardzo niekorzystnie, więc usunięcie katalizatorów TAK, "wydmuszka" zdecydowanie NIE. Cza by wstawić rurę lub strumienice. A odnośnie spalania, to mi na trasie, przy prędkościach rzędu 150-200 spala jakieś 16-17 litrów.

#19 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 09 września 2012 - 19:56

Pueblo, odetkanie to jedno a "samowola budowlana" to drugie.
W silnikach N/A wydech zawsze jest bardzo restrykcyjny. Natomiast wprowadzenie dodatkowo komór rozprężnych tylko generuje kłopoty. Ciśnienie już nie to i przepływ na tym kuleje.

Panowie o tym spalaniu to bym na razie zapomniał.
m00n jak sam mówił nigdy nie miał automatu. Musi się wjeździć, poznać obsługę pedału gazu i dopiero możemy dywagować czy jest ok czy coś jest nie tak.

Teraz tak mi przyszło do głowy z tym zamulaniem. Może w tych niskich przedziałach zbyt słabo dusisz gaz. Ta skrzynia jest wolna i trzeba jej dać trochę bodźców do działania.

Jednak mimo wszystko rewizja układu zapłonowego. Póki co skrzyni nie ruszaj.

Sugeruję zmianę tytułu tematu, bo moderatorzy trochę z nami pojadą jak tak dalej pójdzie ;)

Użytkownik pheonix edytował ten post 09 września 2012 - 19:58


#20 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 września 2012 - 20:00

Heh ze tez akurat musialy sie hamulce popsuc :) Fun z jazdy tym autem jest niesamowity. Jak porzyjechalem do siebie to nie bylo osoby ktora by sie nie odwrocila jak lekko wcisnalem pedal :) Jutro telefon do ASO i zamawiam przewod podcisnieniowy do serwa i dolot. Jak juz bedzie mozna utem jezdzic to porzadek z katalizatorami. Nastepnie olej w silniku i skrzyni + wszystkie filtry. Nastepnie wizyta u gazownika i przelozenie wtryskiwaczy w inne miejsce. Na koncu zabieram sie za zaplon od swiec do cewek stopniowo moze cos pomoze :) Dzieki wszystkim za odpowiedzi.








Podobne tematy Zwiń