Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Regulacja hamulca ręcznego


64 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 09 października 2008 - 14:13

klata1981 napisał:

Bo mówił ze jak jedno koło więcej odkręca a drugie mniej to podczas np awaryjnego hamowania
A kiedy to ten kolega ostatnio awaryjnie ręcznym hamował? :-P Poza tym nawet jeśli coś się stanie, że główne hamulce zawiodą (mało prawdopodobne), to skuteczność ręcznego i tak jest stosunkowo nieduża... Pomijam tutaj fakt, że w ogóle hamowanie samym tyłem daje ciekawe efekty uboczne :zeby:

klata1981 napisał:

Mogę też szybciej zużyć jedne klocki
Wyciągaj wnioski z tego co napisano: to są dwa różne i niezależne systemy - klocki i tarcza hamulca "pedałowego" nie mając nic do szczęk i bębna (no prawie, bo to jest w sumie tarczobęben).
Ten kolega chyba sam ma auto z hamulcami bębnowymi (zasadniczymi) z tyłu,i raczej nie wie jak to jest w :spokoj: rozwiązane :spokoj:



#22 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2008 - 16:20

A ten kolega to mechanik czy bajkopisarz teoretyk.... Pomysle troche, popatrz jak caly uklad hamulca recznego jest skonstruowany a sam sobie udzielisz odpowiedzi na nurtujacy Cie problem...

Dostales wszytsko poddane "na tacy" i jeszcze masz jakies watpliwosci :shock:. Skoro ksiazka podaje jak to zrobic prawidlowo, zastosuj sie do wskazowek i nie kombinuj juz :spokoj:

#23 Offline   chris-j


  • Postów: 303
  • Na forum od: 27 wrz 2008
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Focus 1.8 TDCi 115hp 2002

Napisano 09 października 2008 - 20:03

U mnie też ostatnio zaczynał puszczać ręczny, ale podjechałęm dziś do wujka do wulkanicacji i mechanik wyregulował mi ręczny:D Teraz to muszę trochę siły włożyć aby go zaciągnac.

#24 Offline   qoompel


  • Postów: 1 095
  • Na forum od: 23 lut 2008
  • Miejscowość: Koło/Umień
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2008 - 21:23

chris-j napisał:

podjechałęm dziś do wujka do wulkanicacji i mechanik wyregulował mi ręczny
Rozumiem, że zrobił to w sposób opisany powyżej? Czy może regulował też linki pod autem?

chris-j napisał:

Teraz to muszę trochę siły włożyć aby go zaciągnac
Z tego co wiem, to hamulec powinien zacząć stawiać większy opór przy drugim "ząbku" :czujnik:

#25 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 09 października 2008 - 21:32

qoompel napisał:

Czy może regulował też linki pod autem?
Właśnie regulacja na lince robi różnicę w sile jaką trzeba użyć - przy szczękach się tylko reguluje luz i tyle ;-)
Wiem, bo dzisiaj już to robiłem, ale luz skasowany i dalej łapie "tak sobie" - czas się przyjrzeć lince :czujnik:

#26 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 października 2008 - 21:41

Co do tych klocków to miałem na myślę te od ręcznego, nie od klocków na tarczy. ?le to napisałem wiec przepraszam :czujnik: Może lepiej pobawię się z linką i ją naciągnę, wydaje mi się, że tak będzie najlepiej :zeby:

A co do kolego to fakt, troszkę bajkopisarz, jakbyś zgadł. hehe
Paweł.

#27 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 09 października 2008 - 22:27

klata1981 napisał:

Co do tych klocków to miałem na myślę te od ręcznego, nie od klocków na tarczy
Te elementy wymienne w hamulcach bębnowych zwie się szczękami - ot szczegół, a robi różnicę ;-)

#28 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 października 2008 - 22:32

wiem, przepraszam, źle to nazwałem.

Kurcze, boję się troszkę grzebać w tych szczekach :czujnik: nie lepiej linkę naciągnąć? bo pisaliście ze na 2 ząbku powinien już łapać a u mnie to na ostatnim dopiero trzyma :zeby:

Paweł

#29 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2008 - 22:56

klata1981, powoli wprowadzasz mnie w stan irytacji :zeby: . Jedz do mechanika i ci to zrobi. Zachowujesz sie jak baba: "chcialabym, ale sie boje" :czujnik: (przepraszam przy tym Panie, jesli akurat czytaja).

#30 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 października 2008 - 23:01

ok spoko

Paweł.








Podobne tematy Zwiń