Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Regulacja hamulca ręcznego


64 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2008 - 21:19

roxa napisał:

cytrynkach hydropneumatach
Stare renie tez tak mialy... francuski patent :roll:



#12 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 08 października 2008 - 21:25

nawet flinstony w swoich bolidach miały patent na ręczny, no albo raczej na nożny :star:

Paweł.

#13 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 08 października 2008 - 21:41

Uuu jak fajnie że ktoś wygrzebał ten temat :star:
Nie szukałem, bo jakoś zwykle działam na terenach nizinnych i raczej rzadko używam ręcznego, a jak się nie używa, to można łatwo zapomnieć że problem występuje :)

Myślałem osobiście, że to będzie bardziej skomplikowana operacja :-P
Jutro w przerwie między wizytą u dentysty, a tą w urzędzie skarbowym chyba sobie podreguluję :)

#14 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 października 2008 - 08:28

Będziesz się wtedy chyba czół jak bolid w pit stopie :) szybka akcja :)

Mam w związku z tym pytanko: Jest tam 5 dziurek w które trzeba włożyć śrubokręt tak? w każdą z nich? Można to zrobić gdy koła normalnie stoją na glebie czy raczej auto musi być uniesione? No bo jak sprawdzić czy naciąg hamulca jest odpowiedni by nie tarł podczas jazdy?ale pytań :star:

Paweł

#15 Offline   ryszardon


  • Postów: 48
  • Na forum od: 25 lis 2007
  • Miejscowość: Sulęcin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2008 - 09:04

Witam,
Koło najlepiej zdjąć,obracając tarczę i przez otwór szpilki zobaczysz kółko z nacięciami (masz rysunek wyżej kilka postów).Za pomocą płaskiego wkrętaka obracamy:lewe koło-z dołu do góry,prawe koło-z góry w dół.Jak poczujesz,że tarcza trze o szczeki,wtedy obracamy w stronę przeciwna do momentu kiedy koło przestanie trzeć o szczęki.Pozdrawiam

#16 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 października 2008 - 09:38

Już sprawa się rozjaśnia jeszcze tylko szczegóły bym to szybko i fachowo zrobił. Robię tak: ściągam koło. Wkładam płaski wkręt do dziurki i obracam tarczą czy tym śrubokrętem mam kręcić? Tą czynność mam wykonywać z każdą dziurką w tarczy czy tylko z jedną?

Paweł

#17 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2008 - 09:44

czytaj ze zrozumieniem KLIKEN :star: . Jak masz siagnieta ksiazke "Sam naprawiam" to znajdziesz tam dokladny opis z rysunkami co i jak nalezy robic.

#18 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 09 października 2008 - 09:46

klata1981 napisał:

Można to zrobić gdy koła normalnie stoją na glebie czy raczej auto musi być uniesione? No bo jak sprawdzić czy naciąg hamulca jest odpowiedni by nie tarł podczas jazdy?
No właśnie że musi być podniesione, bo opór sprawdzasz kręcąc tarczą/kołem :) Na czym to polega z tym sprawdzeniem żeby nie tarło podczas jazdy to już koledzy opisali - dokręcić aż złapie, a potem próbować odkręcać aż odpuści :star:

klata1981 napisał:

Tą czynność mam wykonywać z każdą dziurką w tarczy czy tylko z jedną?
Moja nie wiedzieć tak do końca :star: Wydaje mi się, że regulacja w jednym miejscu działa na cały mechanizm (chodzi o bęben), więc raczej w jednym :)

klata1981 napisał:

obracam tarczą czy tym śrubokrętem mam kręcić?
Śrubokrętem. Kręcenie tarczą to taki sposób trochę dziwny wg. mnie, ale dobry żeby wyczuć kiedy i jak łapie :grin:

Aha - i dodam tak jeszcze od siebie, żeby rozwiać jeszcze jakieś wątpliwości o ile są, że tą regulację się wykonuje na popuszczonym (niezaciągniętym) hamulcu ;-)

#19 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2008 - 09:49

A no i oczywiscie istnieje szukajka :star: TUTAJ jest scan z ksiazki.

#20 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 października 2008 - 11:40

Oj to już wszystko jasne :) chodziło mi o takie właśnie szczegóły by jak przyjdzie co do czego to bym się nie zastanawiał jak to miło być robione :) Może uda mi się to wykonać szybko jak w F1 podczas jutrzejszej zmiany kół u wulkanizatora.

Paweł

[ Dodano: Czw Paź 09, 2008 10:59 ]
Jeszcze jedno :star:

chcę to zrobić bo gdy zaciągam ręczny to dopiero w ostatnim ząbku hamulec łapie. Czyli to jest to bym wyregulował w tarczy? nie muszę nic robić z linką?

Paweł.

[ Dodano: Czw Paź 09, 2008 12:40 ]
Gadałem z kumplem o tym regulowaniu i troszkę się boję. Bo mówił ze jak jedno koło więcej odkręca a drugie mniej to podczas np awaryjnego hamowania mogę zrobić bączka bo jedno będzie więcej łapało od drugiego :star: Mogę też szybciej zużyć jedne klocki

Paweł








Podobne tematy Zwiń