Skocz do zawartości




- - - - -

[w124]tylne hamulce nie działają, pedał opada do podłogi


28 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   jan0s


  • Postów: 37
  • Na forum od: 04 gru 2012
  • Miejscowość: Bstok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2013 - 18:44

Dodam jeszcze, że należało odpowietrzyć przód, ponieważ tył bez tego przy pierwszym depmięciu przy hamowaniu nie działa.



#12 Offline   Poms


  • Postów: 134
  • Na forum od: 03 sty 2011
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2013 - 20:53

Ten Twój mechanik to chyba wczoraj naprawiał jeszcze lodówki. Jak można blokować przewody hamulcowe? WTF. Wystrzeli Ci ta blokada podczas hamowania to skasujesz autko. Nie powinieneś jeździć moim zdaniem.

Kup 2 nowe tarcze + klocki (najlepiej ze szczękami od razu), 2x tylny przewód hamulcowy i 500ml płynu hamulcowego. Całość ok 250zł. Na dobrą sprawę możesz to zrobić samodzielnie z książką sam naprawiam. Na koniec porządne odpowietrzenie całego układu i powinno być jak należy.

PS: ABS potrzebuje sygnału ze wszystkich czujników do poprawnego działania.

#13 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2013 - 21:07

Wyświetl postUżytkownik Poms dnia 03 stycznia 2013 - 20:53 napisał

PS: ABS potrzebuje sygnału ze wszystkich czujników do poprawnego działania.
201 na tył ma czujnik w moście tylko pytanie czy mu mechanik nie dźwignął młotkiem kiedy zaklepywał...eghmmm odcinał tył ;)

#14 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 05 września 2015 - 20:47

Odkopie temat.
Mam bardzo podobne objawy które pojawiły się nagle po wymianie tłoczków z tyłu - brak hamulców z tyłu i pedał wpada w podłogę. Z przodu hamulce "sprawne". Pompa nie zasysa płynu, po poluzowaniu przewodu na pompie, z przewodu tylnego wypływa odrobinka płynu, a potem powietrze. Na drugim przewodzie jest normalnie, wciśnięcie pedału powoduje wypływanie płynu.

Przy wymianie tłoczków nie dopuściłem do spłynięcia płynu z przewodów i wszystko było zgodnie ze sztuką (przynajmniej tak mi się wydaje).
Ma ktoś pomysł co mogło się stać? Podejrzewam uszkodzenie uszczelniaczy w pompie, ale jak... zbieg okoliczność?

#15 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2015 - 20:51

Zalałeś płynu pod sam korek ? Zbiornik ma dwie sekcje, a gródź jest wysoko.

#16 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 05 września 2015 - 21:00

Pod sam korek nie, ale prawie pod kreskę max

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 05 września 2015 - 21:00


#17 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2015 - 21:04

Spróbuj zalać pod samą krawędź i próbuj odpowietrzyć. Przy odpowietrzaniu tyłu trzeba tego pilnować, co kilka cykli odpowietrzania dolewaj z powrotem pod korek.

#18 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 05 września 2015 - 21:20

Tak, zdaje sobie z tego sprawę, nie pierwszy raz odpowietrzam hamulce, ale z takim czymś się jeszcze nie spotkałem ;/ . Jutro spróbuje zalać pod korek i zobaczymy czy to coś da.
Dam znać ;]

#19 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 05 września 2015 - 22:18

EDIT:
Tak w sumie się zastanowiłem i poczytałem, tylne hamulce zasilane są z tłoczka z przodu, czyli bezpośrednio nad korkiem wlewu, czy w tej sytuacji poziom płynu i wysokość grodzi powinna nie mieć znaczenia?

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 05 września 2015 - 22:29


#20 Offline   kamikaze_dragon


  • Postów: 131
  • Na forum od: 15 lip 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2015 - 07:13

Przy zbiorniczku na płyn są takie czarne grzybki zdejmij i zobacz który opadł. Zabezpiecz opadnięty na czas naprawy np opaską zaciskową , dolej płynu pod korek i odpowietrzaj od przodu wszystkie koła nie od tyłu. Jak poziom opadnie przy 1 kole tylnym dolej trochę ponad max i przesiądź się na następne koło czyli ostatnie odpowietrzaj do skutku i pamiętaj aby nie wlać za dużo płynu na koniec i nie zapomnij zdjąć opaski i założyć grzybków.

Użytkownik kamikaze_dragon edytował ten post 06 września 2015 - 07:16









Podobne tematy Zwiń