Skocz do zawartości




- - - - -

[m119]kanały olejowe


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 17 stycznia 2013 - 11:37

Witam
Czy wymienial ktos kanaly olejowe ? Podobno jest to czesta przypadlosc i ma wplyw na cisnienie oleju.
http://www.k6jrf.com/MB_lifter.html
Nie znam sie zbytnio na silnikach czy ktos moglby napisac o co dokladnie chodzi w tym artykule ?
Pozdrawiam



#2 Offline   benchi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 07 sie 2009
  • Miejscowość: J-L
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 280SE

Napisano 17 stycznia 2013 - 13:02

W skrócie:
Dźwięk pracy silnika z charakterystycznym cykaniem (metalicznym niezbyt głośnym stukaniem) to nie zawsze samoregulator hydrauliczny (fot 1).
Może to być również jeden (lub więcej) kanał olejowy (rurka z fot 2), którym olej do samoregulatora jest dostarczany.
Sama rurka się nie psuje ale wykręca się zaślepka z jej końca co powoduje wydostawanie się oleju poza ustalony obieg, a tym samym spadek ciśnienia oleju. Wykręcona zaślepka prawdopodobnie poprzez kanały olejowe w głowicy i bloku wróci do miski.
Zaślepienie rurki powinno przywrócić prawidłowe ciśnienie i zasilić samoregulator co wyeliminuje problem hałasu.
Instrukcji naprawy nie tłumaczę chyba, że ktoś stwierdzi u siebie taki problem.

#3 Offline   Chevy66


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 cze 2011
  • Inne auto:Chevelle 66

Napisano 19 stycznia 2014 - 14:53

Czy może pan napisać jak można sprawdzić i ew naprawić te rurki (kanały olejowe) ponieważ posiadam podobny problem w swoim w140. Miałem już szukać i zmieniać popychacz a to może nie on tylko te rurki mają awarie? Z góry dziekuje i pozdrawiam.

Użytkownik Chevy66 edytował ten post 19 stycznia 2014 - 14:54


#4 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 19 stycznia 2014 - 21:34

Musisz sciagnac pokrywy zaworowe i naocznie stwierdzisz czy olejarki sa w stanie dobrym= zaslepki na miejscu , czy w stanei do wymiany = brak zaslepek.
Wypadanie zaslepek i skutkujacym tym spadek cisnienia oleju to jest temat znany w M119 nowszych konstrukcji glownie.
Starsze M119 mialy te olelerki aluminiowe z kulka zagnieciona po bokach wiec temat wypadanie zaslepek ( tu kulek) jest zasadniczo nieistniejacy. Choc podobo tez potrafi sie to sporadycznie zdarzyc.
Niecaly miesiac temu te olejarki wymienialem na aluminiowe (niestety 12 szt zamiast 16 jak Bozia przykazala) i robota nie jest skomplikowana, ale jest troche robot "przy okazji" wiec dlugi wieczor trzeba sobie zarezerwowac. I troche pieniedzy na uszczelki pokryw, O ringi (32 szt) , podkladki miedziane (19 szt), prowadnice lancucha (jesli nie byly ruszane od nowosci) itd itp.

Użytkownik rolbas edytował ten post 19 stycznia 2014 - 21:40


#5 Offline   Chevy66


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 cze 2011
  • Inne auto:Chevelle 66

Napisano 20 stycznia 2014 - 09:13

Czy trzeba sprawdzic tylko jedna głowice od pasażera, czy dwie?? Oringi musza być jakieś specjalne czy dostępne w każdym sklepie? Do czego te podkładki miedziane?? Dodam że auto mam z 97 roku wiec chyba są plastikowe olejarki.

Wyświetl postUżytkownik Chevy66 dnia 20 stycznia 2014 - 09:13 napisał

Czy trzeba sprawdzic tylko jedna głowice od pasażera, czy dwie?? Oringi musza być jakieś specjalne czy dostępne w każdym sklepie? Do czego te podkładki miedziane?? Dodam że auto mam z 97 roku wiec chyba są plastikowe olejarki.

Użytkownik szafa edytował ten post 20 stycznia 2014 - 09:20


#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 20 stycznia 2014 - 09:16

Chevy66, Najlepiej sprawdzic obydwie glowice i poszukac aluminiowych olejarek z pierwszych lat produkcji albo zamienniki z ebaya. Tez nie mam pomyslu o ktore podkladki chodzi.

#7 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 20 stycznia 2014 - 10:48

W M119 pod srubami mocujacymi pokrywy zaworowe sa podkladki miedziane tzw crash washers, ktore zgodnie z sztuka powinny byc tylko raz uzyte, gdyz "miazdza sie" sie przy dokreceniu srub.
Tak samo jak podkladka pod korek spustowy w misce olejowej. Dlatego filrty olejowe porzadnych firm maja w komplecie podkladke miedziana.
Filrty slabszych firm czesto tej podkladki nie maja wiec ludzie uzywaja tej samej podkladki po prostu nieco mocniej dokrecajac srube albo tez "regeneruja" podkladke poprzez wygrzanie je w plomieniu palnika.

W przypadku pokryw zaworowych mocniejsze dokrecenie srub nie jest zalecane gdyz mozna uszkodzic uszczelki pokryw zaworowych .A z kolei jesli dokrecisz sruby momentem opisanym w WIS to moze byc, ze sie bedzie olej poprzez tez te podkladki lekko przesaczal. Problem natury estetycznej.

Nr czesci tych podkladek to N007 603 006106 i kosztuja ok 3 zl sztuka w ASO i nie jest to rocket sience wiec warto mysle sie zaopatrzyc w alternatywnym zrodle.
Wczesniej zle napisalem, ze jest ich 19 szt. W M119.980 jest ich 18 ale byc moze to zalezy od wersji silnika,

Co do O ringow , to na 100% mozna kupic "gdzies" ale cala szopka z doborem moze nie byc az taka oplacalna gdyz tu nie mowimy tylko o ew problemie estetycznym a funkcjonalnym - uklad smarowania, wiec O ring powinien miec nie tylko wlasciwy rozmiar ale tez i wlasciwy material ( wysokie temp pracy, odpornosc na olej, ect)
Nr czesci O ringow - A015 997 3148 - kosztuja ok 3,5 zl w ASO a potrzeba 32 szt

Użytkownik rolbas edytował ten post 20 stycznia 2014 - 10:49


#8 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 20 stycznia 2014 - 11:39

rolbas, O widzisz nie wiedzialem o tym a wymienialem ostatnio uszczelki pokryw zaworow i dalej lekko sie poci byc moze przez to. A te oringi rozumiem ze sa do plastikowych olejarek czy przy aluminiowych tez to wystepwoalo ?

Użytkownik m00n edytował ten post 20 stycznia 2014 - 11:42


#9 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 20 stycznia 2014 - 13:24

O ringi sa uzywane w obu olejarkach , aluminiowych i plastykowych i maja ten sam numer katalogowy.

#10 Offline   Chevy66


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 cze 2011
  • Inne auto:Chevelle 66

Napisano 22 stycznia 2014 - 08:13

Jeszcze panowie mam dwa pytania-
Czy wystarczy skontrolować te rurki na głowicy (zobaczyć czy nie wypadły zaslepki), czy trzeba je sciągac i sprawdzic dokładnie?
Z jaką moca sie dokreca te uchwyty od wałków co trzymaja rurki?








Podobne tematy Zwiń