[W140/C140] M119 - Jaki olej?
#11
Napisano 02 marca 2013 - 19:35
#12
Napisano 02 marca 2013 - 20:18
#13
Napisano 02 marca 2013 - 22:24
#14
Napisano 02 marca 2013 - 23:42
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu
Użytkownik pawel14b3 edytował ten post 02 marca 2013 - 23:43
#15
Napisano 02 marca 2013 - 23:49
#16
Napisano 03 marca 2013 - 07:40
#17
Napisano 03 marca 2013 - 07:41
Dla mnie cenne są uwagi tych, którzy przetestowali dany olej w swoim aucie, jak lutek66. Warto sobie z nim podyskutować jak auto chodzi na tym Valvo.
Użytkownik JanB edytował ten post 03 marca 2013 - 07:46
#18
Napisano 04 marca 2013 - 03:09
Po dluzszej lekturze i badaniu wielu opinii dochodze do prostego wniosku. Jak puszcza olej to remont. Oczywiscie musze tez powiedziec, ze wyciek nie oznacza nic zlego. Wiele osob reaguje przesadnie. Jesli saczy sie olej z czapek albo z laczenia skrzyni z silnikiem to nie oznacza nic oprocz zuzycia srodkow uszczelniajacych.
Nie potrafie tego powiedziec, jak jest w praktyce, bo prawde mowiac kazde odczucia na temat pracy silnika beda tutaj subiektywne. Wydaje mi sie, ze wiele ludzi robi krzywde samochodom lejac za gesty olej. Mnie zawsze bral tak samo bez wzgledu na to, czy to byl 0W40, 5w50, czy 10W40.
Mowiac wprost, im nizsza pierwsza liczba, a im wyzsza druga tym lepiej. Z tym, ze producenci podaja, ze 0w40 tylko do nowych silnikow albo po remoncie. Dla mnie wyplukiwanie osadow i powodowanie przeciekow przez syntetyczne rzadkie oleje to bzdura. Przechodzilem w niektorych autach z mineralnego na syntetyczny i jedyne, co zauwazylem to lepsza praca. Zgodze sie z tym, ze bardzo rzadki olej moze w niewielkim stopniu "szybciej" byc spalany badz uciekac nieszczelnosciami, jednak bardziej polecam zwyczajnie czesciej go uzupelniac.
W140 powinny jezdzic na pelnym syntetyku. Pytanie tylko, jak jest uzytkowane auto. Jesli calorocznie i nie jest palowane oraz nie ma silnych wyciekow to smialo nawet 0w40, ktory jest rewalacyjnym olejem wg wielu testow. Jesli juz chcemy miec ciut gestszy olej, bo nie jezdzimy czesto w ostre mrozy, a nasz silnik mocno sie nagrzewa to polecam 5w50. Tez bardzo chwalony, bardziej gesty w wyzszych temperaturach. Co do 5w40, 5w30, czy roznych 10w sa zwyczajnie gorsze z prostego wzgledu, np. 5w40, pompowalnosc taka sama, jak 5w50, a mniejsza lepkosc w wyzszych temp i alternatywnie reszta olejow odpada w porownaniu.
Pamietajmy tez, ze liczy sie lepkosc, a nie gestosc. Oleje syntetyczne zapewmniaja najlepsza lepkosc w wysokim zakresie temp.
Użytkownik Uhlenhaut edytował ten post 04 marca 2013 - 03:12
#19
Napisano 04 marca 2013 - 07:10
I dwie uwagi do wypowiedzi kolego Uhlenhaut.
1. Są oleje syntetyczne i 10W, 15W i 20W, ale raczej dla użytkowań sportowych, bo cena jest dość słona.
2. Nie jestem pewien, ale W140 przynajmniej z początku lat 90. były fabrycznie zalewane olejem 10W40, a więc półsyntetykiem. Wart to zweryfikować jak ktoś ma książkę serwisową.
#20
Napisano 04 marca 2013 - 23:51
Co do tych olejow sportowych to nie chce sie zaglebiac tam, gdzie sie nie znam:) Wydaje mi sie, ze taki "najmocniejszy" olej, jaki mozna lac do normalnych aut to 10w60. Niby AMG poleca 0w40, a ten jest przemiennie polecany przez mobil1 z 5w50, wiec trzymalbym sie tych dwoch ostatnich. Uwazam, ze wszystko powinno jezdzic na syntetyku i nawet OM606 zalalem syntetykiem 5w40 castrola. A akurat, co do tej firmy to raczej odradzam, bo cena wysoka, a wiele negatywnych opinii slyszalem.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W124] Jaki akumulator do 230 E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojciech |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
[w201] 2.6 rocznik 1990 jaki Becker powinien siedzieć w aucie? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | gisek |
|
|