Skocz do zawartości




- - - - -

[W140/C140] M119 - Jaki olej?


37 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 20 czerwca 2015 - 21:07

Własnie, własnie dlaczego jesteś tak bardzo zadowolony? Ładne opakowanie? Ciekawy zapach? Jasny kolor? Bo innych właściowści raczej nie jesteś w stanie sprawdzić :D



#32 Offline   Czolg


  • Postów: 9
  • Na forum od: 20 sie 2014
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Mercedes W140C 500,93.

Napisano 20 czerwca 2015 - 21:26

Na Mobilu podczas postoju w korkach dość szybko łapał wysoką temp.i ciś.dość mocno leciało w dół stosując Valvo i LM te syt.się nie zdarzały i trzymał.ciś. a stosowałem je po Mobilu dodatkowo na LM praca silnika jest równa i płynna, ironiczny kolego majsterus wyjaśnienia masz powyżej a odnośnie koloru mos4 pewnie nie widziałeś go na oczy stąd irona ale jest specyficzny jak na olej bo ciemno szary:)

#33 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 czerwca 2015 - 18:07

Panowie w mojej zonki aucie bede na dniach wymienial olej. Znalazlem w bardzo dobrej cenie na allegro olej motul 5w40 oto link : http://allegro.pl/motul-specific-505-01 ... 89324.html

Olej ten jest przeznaczony do pompowtryskow z grupy Vag'a. Teraz pytanie czy moge zalac go do Mercedesa ?. Jesli tak to zastanawiam sie czy nie zamowic odrazu za jednym zamachem np 5 opakowan po 5L i miec na zapas do dwoch aut. Co w ogole sadzicie o kupowaniu oleju z allegro ? facet sprzedal prawie 300sztuk

#34 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 28 czerwca 2015 - 19:16

Nada się do 500tki, ale szkoda, że nie jest full saps. Zawsze jednak możesz dodać np. Ceratec-a, albo Visco stabil po paru tysiącach km. Co do sprzedawcy nie wypowiem się, bo go nie znam. Co do Motula, to sprawdź poziom cen gdzie indziej, bo podobno jest na rynku sporo podróbek. Jak będzie za tanio, to ryzykujesz.

#35 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 czerwca 2015 - 17:44

Nie ma co ryzykowac z olejem z allegro, szczegolnie popularnych marek. Oszczednosc niewielka, a ryzyko duze.

Co do ironizowania, czy bardziej podoba sie kolor, czy pudelko. Roznice miedzy olejami potrafia byc znaczne. Wiekszosc mechanikow posluguje sie tylko trzema "parametrami", tzn. : "gestosc" (5w40, 5w30), normy producentow, i rozroznienie na "syntetyk" i "pol-syntetyk". Zadne z tych kryteriow nie podaje faktycznych mierzalnych parametrow oleju, tak tez wiele 5w40 maja blizej do 5w30 itp. Dodatkowo ogromne znaczenie ma pakiet dodatkow i sposob produkcji, a takze jakosc poszczegolnych produktow uzytych do produkcji oraz ich wspolgranie. LM ma dobre i gorsze oleje w swojej ofercie. Technologia MoSO2 jest juz przestarzala i zdaje sie, ze nawet LM bardziej skupia sie na CERATECu, ktorego moge sczerze polecic. Zdecydowanie natomiast odradzam wszytkie visco stabilizery. Przewaznie podwyzszaja one sztucznie lepokosc oleju, co jest ryzykownym zabiegiem na oleju znajdujacym sie juz w silniku. Zle wlane badz dobrane potrafia wrecz doprowadzic do uszkodzen silnika. Co do CERATECA to zalecam wlac na czysty silnik, tzn. po silnej plukance oleju.

Do m119 zdecydowanie zalecam pelny syntetyk (nie pelny syntetyk z hydrocrackingu). I tutaj LM nawet ma oleje full-synthetic i HC-synthethetic. Co do tego, czy mid-saps, czy low-saps, czy full-saps. Full-saps najlepszy dla silnika, ale gorszy dla katalizatorow. Do M119 warto wlac full-saps.
Oleje posiadajace aprobate VW do pompowtryskow natomiast nie beda full saps ze wzgledu na polityke VW.

#36 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 29 czerwca 2015 - 19:17

A nnie wystarczy by olej spelnil normy 229.3 lub 229.5?
M119 byly projektowane w epoce kamienia lupanego kiedy oleje najwyzej spelnialy normy 229.3 ( tu lista http://bevo.mercedes....3&suchbegriff=) wiec skoro pod katem takiego oleju byl projektowany to wybory molibden czy ceratec to ba chyba niekonieczne?

#37 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 29 czerwca 2015 - 19:18

Kolega Uhlenhaut ma rację. Do takiego silnika, dysponującego dużą mocą i nie mającego tych wszystkich eko wynalazków - trzeba lać olej full saps, czyli mającego pełen pakiet dodatków ZDDP (cynk, fosfor, wapń i reszta, czyli molibden, bor, wolfram etc.) Wtedy nawet Ceratec-a nie trzeba dodawać. Jeśli jednak masz podokładane różne ustrojstwa, np., żeby auto mogło wjeżdżać do centrum Berlina, no to musisz uważać, bo olej full saps może zatkać ci kata.

#38 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 czerwca 2015 - 20:43

Temat rzeka, tutaj wlasnie w gre wchodzi wspolgranie dodatkow. Full saps nie musi oznacza wcale, ze olej lepiej chroni silnik natomiast praktyka pokazuje, ze oleje full saps lepiej sprawdzaja sie w mocnych silnikach. Co do boru to obecnie odchodzi sie od klasycznego boru w postaci pylu na rzecz nanoczastek. Podobnie magnez sluzacy do oczyszczania oleju zostal wyparty na rzecz wapnia i fosforu.
CERATEC wykonany jest w innej technologii, ktora obecnie raczkuje, ale mozliwe ze za jakis czas zostanie powszechnie przyjeta. Chodzi mianowicie o zawiesine ceramiczna (sklad bardzo zblizony do ceramiki uzywanej powszechnie), ktore pod wplywem cisnienia i temperatury przylega do metalu chroniac go i wypelniajac mikrorysy. Niestety zaden z producentow nie daje rekomendacji takim dodatkom. Z praktyki moge powiedziec, ze sprawdzaja sie bardzo dobrze, jesli stosuje sie mocny pakiet dodatkow czyszczacych.
W140 fabrycznie byl projektowany do pracy z katalizatorami inaczej niz w126. Oczywiscie spotkalem sie z takimi w140, ktore fabrycznie na niektore rynki byly pozbawione katalizatora, ale podejrzewam, ze na rzecz tego zmieniano rowniez parametry pracy silnika.
Jesli chcemy po prostu zalewac olej i nie martwic sie o to, czy dodawac jakis pakiet dodatkow to polecam znalezc po prostu w pelni syntetyczny olej o lepkosci 5w40. Odradzam oleje 10w40 do w140.








Podobne tematy Zwiń