Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych



27 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 06 grudnia 2010 - 20:46

cineq napisał:

do najbliższego ASO mam 100 km
Kiedyś jak chciałem się zająć wymianą przewodów pomyślałem sobie, że kupię w ASO gotowe elegancko powyginane. Niestety od jakiegoś czasu ASO sprzedaje proste nie powyginane i trzeba sobie samemu powyginać :jump: Ot taka ciekawostka.



#12 Offline   cineq


  • Postów: 86
  • Na forum od: 02 mar 2008
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
  • Drugi Mercedes:w poszukiwaniu..

Napisano 06 grudnia 2010 - 21:34

Koszt jaki tego zestawu może zdradzisz jeszcze ? :jump:

Znalazłem firmę z Pruszkowa podobno dobra .. się okaże ;)

#13 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2010 - 23:05

Prawie dwa tygodnie temu wymieniałem u siebie (190D) przewód z obwodu tylnych hamulców - od "pompy" ABS do takiej złączki-beczki pod samochodem. Wziąłem nieco za długi: 150 cm - kosztował około 25 zł.
Zmierz średnicę nakrętki, bo od tego zależy średnica gwintu. W "moim" sklepie mieli na klucz 10 i na klucz 11 (oraz mniej typowe mające z jednej 11 a z drugiej 10), nie pamiętam jakie były w Mercu.

Miałem dwie wątpliwości: nakrętki złączek miały nacięcia - dokładnie takie jak przy lewych gwintach. Ale nie należy na to patrzeć - gwint jest normalny, prawozwojny. Trochę się też bałem tego, czy miedź nie będzie zbyt elastyczna na skutek działania ciśnienia - też niepotrzebnie, pedał jak był twardy tak i jest nadal.

Co do fabrycznie powyginanych, to w większości przypadków nie ma to sensu. W fabryce zakładali te przewody w określonej kolejności albo jak nie było wsadzonego np. silnika. A jak trzeba tylko wymienić, to przecież nikt nie rozgrzebie pół wozu - i tak trzeba by te fabryczne zgięcia tymczasowo poprostować i porobić nowych.

#14 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 06 grudnia 2010 - 23:23

W większości przypadków wymiana dotyczy tych bardziej dostępnych przewodów(jeśli chodzi o dojście) :jump: Co to kosztu to nie pamiętam.

#15 Offline   Corsarz-Lukasz


  • Postów: 11
  • Na forum od: 12 lis 2010

Napisano 18 marca 2013 - 11:34

Witam serdecznie kolegów.
Mój mechanik zalecił mi wymianę w w/w modelu przewodów hamulcowch (sztywne i miękie), znalezłem na allegro takowe przewody http://allegro.pl/me...3078237051.html miedziane jednak do turbo czy ktoś się orientuje czy one będą dobre do mojego miecia? Ewentualnie mógłby ktoś podrzucić informację jakiej długości powinny się znaleść w moim aucie.
Bardzo proszę o szybką pomoc. Pozdrawiam
Łukasz.

#16 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 18 marca 2013 - 21:36

Sprzedawca ma w ofercie przewody również do innych modeli, więc zadzwoń i zapytaj.
Ponadto jedyna różnica jak może być, ale nie musi, to przewód do prawego przedniego koła przy wersji turbo.
Z mechanikiem zgodzę się na pewno że można wymienić elastyczne przewody (tylko jakieś dobre), ale jeśli chodzi o sztywne to raczej się je wymienia gdy są skorodowane, nadłamane lub mają obrobione końcówki.
W innych przypadkach to uważam, że mechanik chce Cię naciągnąć na kasę.
U siebie wymieniłem elastyczne na model w stalowym oplocie Goodridge, natomiast sztywny tylko jeden od ABS do PL koła bo się obrobił, reszta jest dobra.

#17 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2013 - 12:17

Kiedyś w VW jak zacząłem odkręcać rurki od tylnego cylinderka to skończyłem przy pompie ukręcając wszystko po drodze :E
Mechanik pewnie ma taką samą traumę i zachowawczo zawołał nowych rurek.

#18 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2016 - 06:49

Odgrzeje kotleta bo właśnie szukałem długości przewodów hamulcowych i znalazłem to :

http://pwpnet.pl/mdp...2013-2014_m.pdf

Może się komuś przyda

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 kwietnia 2016 - 13:14

asz, też kiedyś dobierałem z katalogu i potem wyszedł 30cm za długi,więc podchodź do tego z dystansem ,jak masz możliwość to sam zmierz.

#20 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2017 - 17:23

Prośba do kolegów posiadających W124 bez ABS.
Potrzebuje zdjęcie jak poprowadzony jest tylni przewód hamulcowy od pompy hamulcowej przez ściankę grodziową (ok. 30 pierwszych cm od pompy hamulcowej).

Z góry dziękuję !

Użytkownik asz edytował ten post 13 kwietnia 2017 - 17:24









Podobne tematy Zwiń