Skocz do zawartości




- - - - -

W210 skrzynia automat, przeciąganie i problemy z kickdown


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   luka9


  • Postów: 170
  • Na forum od: 27 gru 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 E300 97"

Napisano 20 maja 2013 - 17:40

Witam
Mam problem w aucie ojca, mianowicie auto stało się zamulone, kickdown nie zawsze reaguje, działa losowo, dodatkowo skrzynia przeciąga biegi. Mam pytanie co może być przyczyną jest to W210 z końca 97roku z silnikiem 3.0TD skrzynia to 722.6

Wiem że skrzynia 722.6 jest już sterowana elektronicznie, lecz mam pytanie czy podciśnienie także do niej dochodzi? Czy może to być problem z podciśnieniem?

Użytkownik luka9 edytował ten post 20 maja 2013 - 17:42




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2013 - 13:33

Nie ma podciśnienia, nie ma linki, nie ma zaworu kick-down. Podpiąć Star Diagnosis i posadzić przed nim kogoś, kto ma o tym pojęcie.

#3 Offline   luka9


  • Postów: 170
  • Na forum od: 27 gru 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 E300 97"

Napisano 21 maja 2013 - 15:59

a czym jest ten przycisk pod pedałem czy nie jest on przyciskiem kickdown, wkońcu redukuje biegi. Lecz jeśli byłby jakiś problem ze skrzynią nie weszła by ona w tryb awaryny?

#4 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2013 - 19:05

luka9, jak sam wiesz Twoja skrzynka jest sterowana elektronicznie - i jak m104user napisał: nie ma podciśnień, nie ma linki.
A to, co masz pod pedałem gazu to jest przycisk kick-downa - ale on również sterowany jest elektronicznie, to tylko włącznik jak od świateł, kabelek...

A co do trybu awaryjnego - w tym modelu to tylko wsteczny i drugi bieg.
Skoro piszesz o zmianach biegów, skrzynka najpewniej nie jest w trybie awaryjnym.
Sprecyzuj słowo "przeciąga" - czy za długo ciągnie na obrotach przed zmianą ( za wysoko kręci ) czy w czasie zmiany biegów następuje międzygaz ( chwilowy wzrost jałowych obrotów ).
To istotne.

#5 Offline   luka9


  • Postów: 170
  • Na forum od: 27 gru 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w210 E300 97"

Napisano 23 maja 2013 - 18:59

za długo ciągnie, bo wiem że w tym drugim przypadku chodzi ci o ślizganie automatu ;), a więć poślizg nie występuje, auto przeciąga biegi do wysokich obrotów po czym zmienia, a kickdown raz reaguje a raz nie, co pewnie jest też z tym związane ponieważ stało się w tym samym momencie. Oczywiście na weekend planuje wymianę oleju w skrzyni i zobaczę czy to coś może pomoże ....

#6 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2013 - 19:13

Pomoże jak umarłemu kadzidło.
Na początek spróbuj odłączyć ten włącznik od kick-downu... może ciągle zwiera i dlatego skrzynka ciągnie do wysokich obrotów... trudno powiedzieć, nie znam 722.6, ale objaw jakby pasował.
Albo - może jakiś czujnik otwarcia przepustnicy.... może skrzynka myśli, że masz głęboko wciśnięty pedał... może to nawet lepszy trop.
Weź toto podłącz pod SD i będziesz może wiedział więcej.

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2013 - 19:15

Pamiętaj o trzech sprawach - w tych skrzyniach czasami nie było korka w konwerterze - wymiana dynamiczna oleju. Dwa, tam się nie leje aft220 tylko olej spełniający normę 236.14. Osobiście kupiłbym oryginalny w ASO. Trzy - tam nie ma bagnetu do pomiaru poziomu oleju - trzeba kupić lub dorobić.

#8 Offline   circos


  • Postów: 51
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2013 - 20:37

a ja mam takie szybkie pytanie, jak na skrzyni jest wariant 3 i 2, to wiadomo po wyborze wersji "2" wchodzą biegi 1 i 2, analogicznie przy trybie "3" wchodzą biegi 1-2-3 natomiast na normalnym "D" jest 1-2-3-4. I teraz pytanie, czy można wybrać na postoju tryb "2" i potem jak przeciągnie biegi nr 1 i nr 2 wrzucić tryb "3" w takcie jazdy czy jest to niebezpieczne dla żywotności skrzyni biegów i czy wrzuci bieg 3 czy zredukuje ażeby od nowa wrzucać 1-2-3 ?

Użytkownik circos edytował ten post 05 czerwca 2013 - 20:38


#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2013 - 21:21

Możesz "wachlować" wajchą ile chcesz, uważając tylko, aby np nie wrzucić dwójki przy 100 km/h lub też N lub R/P. chociaż z tego co pamiętam, w tym lewarku jest mechaniczne zabezpieczenie przed wrzuceniem R/P w czasie jazdy.

#10 Offline   circos


  • Postów: 51
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2013 - 23:01

OK ale czy przy wyborze biegu "2" (czyli 1-2) przy 5 tys. obrotów na drugim biegu rzucę na bieg "3" to od razu wejdzie trójka?








Podobne tematy Zwiń