Skocz do zawartości




- - - - -

komputer sterowania silnikiem 220E M111.960


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   aga


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 maj 2013
  • Miejscowość: opoczno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 maja 2013 - 18:28

Witam Panie i Panowie. Potrzebuję pomocy w doborze komputera silnika (prawdopodobnie padł) do mojej MB W124 220E rok 1993 110kW.Obecny w mojej MB posiada nr 013 545 08 32 [09] i jest firmy VDO.I teraz moje pytania do szanownych forumowiczów;
1. Które numery muszą być identyczne?
2. Czy ktos z Was posiada na sporzedaż takowy ewentualnie jest w stanie wypożyczyć w celu sprawdzenia?
3.Czy były zamienniki i konretnie jakie do tego silnika?
Dzięki za wszelkie odpowiedzi .Pozdrawiam.



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2013 - 07:27

Lepiej szukać taki, jaki masz. Fizycznie sterownik podpasuje, ale mogą być różnice w kodowaniu wyposażenia (katalizator, sonda lambda, skrzynia automatyczna) oraz w mapach paliwowych i zapłonu. Do tego, o ile pamiętam, silnik m111 występował w wersjach z i bez mechanizmu zmiennej fazy rozrządu na wałku ssącym.

Co się stało z poprzednim sterownikiem, ze szukasz nowego ?

#3 Offline   aga


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 maj 2013
  • Miejscowość: opoczno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 maja 2013 - 08:44

Problem tkwi w braku iskry. Czujniki dobre, cewki dobre,przekażnik "srebrny" dobry, dlatego,podejżewam sterwnik-komputer silnika.

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2013 - 09:01

Cewki sterowane są masą. Zasilane dochodzi po włączeniu zapłonu ? Wiązka elektryki silnik zrobiona ? Bo sypią się na potęgę. I jeszcze jedno - czy podczas kręcenia wtryski są sterowane ? Podają paliwo ?

#5 Offline   aga


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 maj 2013
  • Miejscowość: opoczno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 maja 2013 - 10:23

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 31 maja 2013 - 09:01 napisał

Cewki sterowane są masą. Zasilane dochodzi po włączeniu zapłonu ? Wiązka elektryki silnik zrobiona ? Bo sypią się na potęgę. I jeszcze jedno - czy podczas kręcenia wtryski są sterowane ? Podają paliwo ?

Zasilanie do cewek dochodzi, wiązka nie była robiona ale wygląda na zdrową (około 2-óch lat temu była przeglądana i była OK ), wtryski nie podaja paliwa.

A słuchajcie jeszcze jedna sprawa czy w tej MB był stosowany tzw. czujnik udzerzeniowy, który odcina zapłon w momencie kolizji? Bo może on jest walnięty. A ogólnie gdzie zdobyć schemat do tego model?
Pozdrawiam.

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 31 maja 2013 - 11:21

Jesli masz na mysli czujnik spalania stukowego, to tak byl stosowany :) To jest wtrysk PMS czy HFM juz ? W PMS-ie awaria modulu zaplonowego/sterownika silnika byla dosyc powszechna, palily sie jakis tranzystory i silnik chodzil tylko na 1 i 3 cylindrze (o ile dobrze pamietam) Ogolnie polecam diode i sobie troche "pobłyskać" :)

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2013 - 12:20

To HFM. Czujnika uderzeniowego nie ma. Skoro nie ma ani iskry ani wtrysku, to albo nie ma odczytu z czujnika położenia wału korbowego (podejrzeć na oscyloskopie), albo brakuje zasilania lub masy na sterownik silnika i/lub informacji o rozruchu. Miernik w rękę i schemat. Dopiero jeśli to wszytko jest ok, można zmieniać sterownik wtrysku.

#8 Offline   aga


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 maj 2013
  • Miejscowość: opoczno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 czerwca 2013 - 05:27

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 31 maja 2013 - 11:21 napisał

Jesli masz na mysli czujnik spalania stukowego, to tak byl stosowany :) To jest wtrysk PMS czy HFM juz ? W PMS-ie awaria modulu zaplonowego/sterownika silnika byla dosyc powszechna, palily sie jakis tranzystory i silnik chodzil tylko na 1 i 3 cylindrze (o ile dobrze pamietam) Ogolnie polecam diode i sobie troche "pobłyskać" :)
To już jest HFM, chodzi mi o tzw. crash sensor (czujnik zderzeniowy). A czy ktoś poda mi kody błędów do motoru m111.960 i samą diagnostykę błyskową - nigdy tego nie robiłem, z góry dziękuję.








Podobne tematy Zwiń