Witam Panie i Panowie. Potrzebuję pomocy w doborze komputera silnika (prawdopodobnie padł) do mojej MB W124 220E rok 1993 110kW.Obecny w mojej MB posiada nr 013 545 08 32 [09] i jest firmy VDO.I teraz moje pytania do szanownych forumowiczów;
1. Które numery muszą być identyczne?
2. Czy ktos z Was posiada na sporzedaż takowy ewentualnie jest w stanie wypożyczyć w celu sprawdzenia?
3.Czy były zamienniki i konretnie jakie do tego silnika?
Dzięki za wszelkie odpowiedzi .Pozdrawiam.
0
komputer sterowania silnikiem 220E M111.960
Rozpoczęty przez aga, maj 29 2013 18:28
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 maja 2013 - 18:28
#2
Napisano 31 maja 2013 - 07:27
Lepiej szukać taki, jaki masz. Fizycznie sterownik podpasuje, ale mogą być różnice w kodowaniu wyposażenia (katalizator, sonda lambda, skrzynia automatyczna) oraz w mapach paliwowych i zapłonu. Do tego, o ile pamiętam, silnik m111 występował w wersjach z i bez mechanizmu zmiennej fazy rozrządu na wałku ssącym.
Co się stało z poprzednim sterownikiem, ze szukasz nowego ?
Co się stało z poprzednim sterownikiem, ze szukasz nowego ?
#3
Napisano 31 maja 2013 - 08:44
Problem tkwi w braku iskry. Czujniki dobre, cewki dobre,przekażnik "srebrny" dobry, dlatego,podejżewam sterwnik-komputer silnika.
#4
Napisano 31 maja 2013 - 09:01
Cewki sterowane są masą. Zasilane dochodzi po włączeniu zapłonu ? Wiązka elektryki silnik zrobiona ? Bo sypią się na potęgę. I jeszcze jedno - czy podczas kręcenia wtryski są sterowane ? Podają paliwo ?
#5
Napisano 31 maja 2013 - 10:23
Użytkownik m104user dnia 31 maja 2013 - 09:01 napisał
Cewki sterowane są masą. Zasilane dochodzi po włączeniu zapłonu ? Wiązka elektryki silnik zrobiona ? Bo sypią się na potęgę. I jeszcze jedno - czy podczas kręcenia wtryski są sterowane ? Podają paliwo ?
Zasilanie do cewek dochodzi, wiązka nie była robiona ale wygląda na zdrową (około 2-óch lat temu była przeglądana i była OK ), wtryski nie podaja paliwa.
A słuchajcie jeszcze jedna sprawa czy w tej MB był stosowany tzw. czujnik udzerzeniowy, który odcina zapłon w momencie kolizji? Bo może on jest walnięty. A ogólnie gdzie zdobyć schemat do tego model?
Pozdrawiam.
#6
Napisano 31 maja 2013 - 11:21
Jesli masz na mysli czujnik spalania stukowego, to tak byl stosowany To jest wtrysk PMS czy HFM juz ? W PMS-ie awaria modulu zaplonowego/sterownika silnika byla dosyc powszechna, palily sie jakis tranzystory i silnik chodzil tylko na 1 i 3 cylindrze (o ile dobrze pamietam) Ogolnie polecam diode i sobie troche "pobłyskać"
#7
Napisano 31 maja 2013 - 12:20
To HFM. Czujnika uderzeniowego nie ma. Skoro nie ma ani iskry ani wtrysku, to albo nie ma odczytu z czujnika położenia wału korbowego (podejrzeć na oscyloskopie), albo brakuje zasilania lub masy na sterownik silnika i/lub informacji o rozruchu. Miernik w rękę i schemat. Dopiero jeśli to wszytko jest ok, można zmieniać sterownik wtrysku.
#8
Napisano 01 czerwca 2013 - 05:27
Użytkownik m00n dnia 31 maja 2013 - 11:21 napisał
Jesli masz na mysli czujnik spalania stukowego, to tak byl stosowany To jest wtrysk PMS czy HFM juz ? W PMS-ie awaria modulu zaplonowego/sterownika silnika byla dosyc powszechna, palily sie jakis tranzystory i silnik chodzil tylko na 1 i 3 cylindrze (o ile dobrze pamietam) Ogolnie polecam diode i sobie troche "pobłyskać"
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
[w124] "Komputer" elektrycznego otwierania szyb |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | derwu |
|
||
[W124]MarcinDB 220E 1993 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | MarcinDB |
|
||
[w201/w124] Hamowanie silnikiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Boss |
|