Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Hamowanie silnikiem


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 października 2008 - 09:58

Rob napisał:

Borat nie przesadzaj z tym bezpieczeństwem. Niby jakie jest zagrożenie jeżeli ktoś dojeżdża do x miejsca na luzie?

takie, ze nie masz zadnej kontroli nad autem (oprocz hamowania), kola nie sa ani napedzane ani hamowane wiec "chodza" jak chca (w przypadku poslizgu lub gdy zlapiesz jednym kolem kaluze, pobocze,dziure moze byc roznie). A co jak zeby wyjsc z groznej sytuacji trzeba przyspieszyc? zrobimy tylko :shock:
Poza tym jak wiemy, wielu z tego forum jezdzi na gazie lub ma problem z falujacymi obrotami. Ciekawe co jak mu zgasnie? ;) gdzie wspomaganie hamulcow, kierownicy?
Jak widze kierowcow ktorzy zmieniajac biegi z 1-5, rozpedzaja sie do 80 km/h i zrzucaja na luz to :oops: staram sie z nimi juz nie jezdzic...



#22 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 04 października 2008 - 10:41

Borat napisał:

kierowcow ktorzy zmieniajac biegi z 1-5, rozpedzaja sie do 80 km/h i zrzucaja na luz to
Kiedyś tak mnie wiózł jeden taksiarz ;)

Ok. Czyli co? W moim Diesel'u hamowanie silnikiem nic nie daje? I tak jeżdżę w ten sposób, ale - zastanawiało mnie jak w nowych autach jest, gdzie komputery pokazują spalanie 0.0 podczas takiej jazdy.

#23 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 października 2008 - 13:10

Cytat

jak w nowych autach jest, gdzie komputery pokazują spalanie 0.0 podczas takiej jazdy

Tam gdzie układem wtryskowym steruje elektronika paliwo jest odcinane, oczywiście uzależnione jest to od wielu czynników tj np temperatury cieczy, prędkości, prędkości obrotowej ... Wiadomo że realizowane to jest na różne sposoby, ale nowe diesle CDI czy pochodne mają zawór elektromagnetyczny w każdym wtryskiwaczy i już na tym etapie różnicowana jest dawka paliwa. Należy pamiętać, iż firma MB cały czas rozwija układ CDI i należy rozróżnić układy CDI, CDI2 (rozpylacze 6 otworowe z max ciśnieniem roboczym 1350bar) oraz CDI ( z 7 otworami i ciśnieniem 1600 bar) gdzie są pewne różnice w budowie.

Tak na marginesie, diesel ze względu na stopień sprężania oraz wolnoobrotowość znacznie skuteczniej hamuje silnikiem jak benzyna....

#24 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2008 - 13:40

Borat, chyba nie doczytałeś dobrze mojego postu, gdyż stwierdziłem podczas tego postu że własnie hamując silnikiem sie oszczedza paliwo a to że jeździłem miesiąc na luzie to było w ramach testów nie jeżdze tak ;)

#25 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 października 2008 - 19:58

roxa napisał:

Na pewno przedłuża się żywotność tarcz hamulcowych, klocków, tarczy sprzęgła

no to demontujemy hamulce i hamujemy motorem :hahaha:

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 października 2008 - 21:46

roxa napisał:

, a w krytycznej sytuacji proponuje system " na FLINSTONA"

Dziś sa w modzie miękkie buty :hahaha:

#27 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 października 2008 - 22:00

roxa napisał:

, tudzież "paraszutnik" :)

Nie wiem w jakim kierunku zmierzamy, ala jadąc autobusem nie musimy zastanawiać się czym hamuje, bilet jest bilet :hahaha:

#28 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 października 2008 - 23:51

Panowie, przypominam, ze to techniczny :hahaha:

#29 Offline   bartek124


  • Postów: 46
  • Na forum od: 17 lip 2008
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 05 października 2008 - 10:02

hamujta czym chceta i tak wątpie, zeby ktokolwiek z forumowiczów w znaczny sposób zmienil styl jazdy/ sposob hamowania.
Jak jezdzicie samochodem, to najczesciej widzicie cos, cokolwiek przed wami. i na pewno hamujecie adekwatnie do sytuacji nie zastanawiając sie: "...a moze tym razem na luzie sobie dojade..." :hahaha:
pozdrawiam :slinka:

#30 Offline   arturm80


  • Postów: 32
  • Na forum od: 18 gru 2018
  • Miejscowość: Plock
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Vovo c30, VW T5

Napisano 11 listopada 2021 - 16:32

Hej, a ja mam pytanie odnośnie te funkcji bo mam coś nie tak, mam mega problem z telepaniem na wolnych obrotach wcześniej wszystko było w porządku tj po położeniu nogi na pedale gazu obroty lekko wzrastały czyli było ok (zwolniony włącznik przy ciegle gazu) a teraz na wolnych obrotach po zwolnieni tego włącznika obroty nie rosną a silnik zaczyna telepać jeszcze bardziej, o co chodzi? Dodam ze stycznik skrajnych położeń przepustnicy sprawdzone na przejścia i napięcia i są ok








Podobne tematy Zwiń