a i jeszcze swietny watek tutaj http://www.benzworld...ead-gasket.html
0
m119 wyciagniecie lancucha rozrzadu.
Rozpoczęty przez m00n, cze 04 2013 10:28
14 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 06 lipca 2013 - 16:43
#12
Napisano 10 lipca 2013 - 08:03
Rozrząd wymieniony. Zajeło to ok 2 dni roboty. Serdeczne podziękowania dla kolegów m104user i BLACK 74 za porady, naprawde rzeczowi ludzie .
Opisze możę pare rzeczy:
1) Łańcuch był wycięgnięty o 7.5 stopnia, Wałki można było zblokować dopiero przy ok 37-38 stopniach. Teraz ładnie blokują się wszystkie 4 na 45TDC
2) Ślizgi były w miare dobrym stanie, ale zostały wymienione na nowe. Napinacz również nowy, przed montażem trzeba go napełnić olejem.
3) Warto wymienić przy okazji: hałasujące łożyska osprzętu, przedni simmering na wale, klin wału, uszczelki misek olejowych, zaworek w obudowie filtra oleju, czujniki ciśnienia i poziomu oleju, oringi po wewnetrznej stronie obudowy rozrządu, łańcuch pompy oleju i jego ślizg. U mnie było widać ze "nasi" juz tu kiedys byli bo łańcuch był febiego i czerwony silikon gdzie tylko sie dało. Wszelkei uszczelnienia wykonywać pastą anerobową możę być z MB albo od Reinza.
4) Najwiecej pracy było ze ściagnieciem misek olejowych, dużo śróbek i do tego same torxy Mimo iż ślizgi były całe to w dolnej misce było dużo plastikowych resztek, mam andzieje ze po usunięciu tego syfu ciśnienie oleju wzrosnie troche.
Roboty troche było ale satysfakcja ogromna Jak ogarne się ze wszystkim, to może uda sie z pomocą kolegów zrobić ładne FAQ ze zdjęćiami.
Pozdrawiam
Opisze możę pare rzeczy:
1) Łańcuch był wycięgnięty o 7.5 stopnia, Wałki można było zblokować dopiero przy ok 37-38 stopniach. Teraz ładnie blokują się wszystkie 4 na 45TDC
2) Ślizgi były w miare dobrym stanie, ale zostały wymienione na nowe. Napinacz również nowy, przed montażem trzeba go napełnić olejem.
3) Warto wymienić przy okazji: hałasujące łożyska osprzętu, przedni simmering na wale, klin wału, uszczelki misek olejowych, zaworek w obudowie filtra oleju, czujniki ciśnienia i poziomu oleju, oringi po wewnetrznej stronie obudowy rozrządu, łańcuch pompy oleju i jego ślizg. U mnie było widać ze "nasi" juz tu kiedys byli bo łańcuch był febiego i czerwony silikon gdzie tylko sie dało. Wszelkei uszczelnienia wykonywać pastą anerobową możę być z MB albo od Reinza.
4) Najwiecej pracy było ze ściagnieciem misek olejowych, dużo śróbek i do tego same torxy Mimo iż ślizgi były całe to w dolnej misce było dużo plastikowych resztek, mam andzieje ze po usunięciu tego syfu ciśnienie oleju wzrosnie troche.
Roboty troche było ale satysfakcja ogromna Jak ogarne się ze wszystkim, to może uda sie z pomocą kolegów zrobić ładne FAQ ze zdjęćiami.
Pozdrawiam
#13
Napisano 20 marca 2016 - 14:16
Koledzy odświeżam temacik ponieważ zaraz po świętach planuję również taką operacje. Chciałbym się dowiedzieć jakie podzespoły polecacie zakupić?W ofercie intercarsu znalazłem dwie opcje gdzie w komplecie występuje : łańcuch wszystkie ślizgi i napinacz, SWAG - 1339zł Febi/Bilstein 1442zł. I teraz pytanie czy bardziej opłaca się zakupić cały zestaw w takiej kwocie czy szukać wszystkiego osobno, którą firmę wybrać i czy dzwonić do ASO i pytać o ceny czy od razu odpuścić? Czy coś jeszcze przy okazji zalecacie wymienić ??
#14
Napisano 20 marca 2016 - 21:03
XperT, Jeśli w tym komplecie łańcuch jest firmy IWIS to bierz komplet, popatrz po innych sklepach czy taniej nie wyjdzie osobno bo IC ma dużę ceny. Warto przy okazji wymienić łańcuszek pompy oleju, klin wału korbowego, wszystkie uszczelki czyli górna i dolna miska olejowa, simmeringi na wałkach rozrządu i po wewnętrznej stronie przedniej obudowy rozrządu. Zaworek zwrotny w obudowie filtra powietrza, dolną wiązkę elektryczną, czujnik ciśnienia oleju, gumowy kołnierz między przepływomierzem a przepustnicą, wszystkie rurki odmy, uszczelki kolektora ssącego, uszczelki pokryw zaworów razem z miedzianymi podkładkami pod śruby, gumki wtryskiwaczy i wyczyścić dokładnie egr z nagaru, do tego jest doskonałą okazja, żeby powymieniać huczące łożyska osprzętu silnika i przyjrzeć się napinaczowi paska Chyba tyle.
#15
Napisano 08 kwietnia 2017 - 16:40
Witajcie mam następujące pytanie, dane auta w profilu a więc pękł kawałek pierścienia na napinaczu, wszedł ale obawiam się o los silnika. Czy muszę go wymienić? jeśli tak to skąd wziąć? Ma ktoś pojęcie o tym?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|
|
Sl 500 r129 m119 problem z zapłonem |
Mercedes SL, SLK | Sl500r129 |
|
||
[m119]kanały olejowe |
Mercedes S, CL i SEC | m00n |
|
|
|
[M119]ASR/Check Engine - odcięcie paliwa - ciekawy problem |
Mercedes S, CL i SEC | Uhlenhaut |
|
||
[R129] Przepustnica MB R129 M119 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Pieczara71 |
|