Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

Pomiar ciśnienia sprężania (kompresji) - na ciepło czy na zimno?



25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Jarek151900


  • Postów: 156
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2013 - 14:04

Wyświetl postUżytkownik Jarek151900 dnia 09 października 2013 - 18:20 napisał

Nie wiem skąd wziąłeś to "max 6 zdjęć".
gdzieś pod miniaturkami w innym poście chyba ale mniejsza o to :)

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 09 października 2013 - 20:23 napisał

Wspominają też o wpływie prędkości obrotowej podczas rozruchu na wynik. Chodzi o stan naładowania akumulatora oraz sprawność rozrusznika. Dlatego zalecają aby po sprawdzeniu ostatniego cylindra sprawdzić jeszcze raz pierwszy - jeśli będzie dużo mniej, to znaczy, że akumulator słabł i trzeba to uwzględnić przy interpretacji wyników.
Myślę, że dużo osób pomija właśnie stan aku. Jak słabo kręci to jest większe prawdopodobieństwo, że sprężone powietrze ma więcej czasu na "ucieczkę".

w książce "sam naprawiam" nie ma wzmianki i sprawdzaniu ciśnienia?



#12 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2013 - 14:40

To jeszcze "oficjalny" poradnik:

http://www.w124-zone...104/01-0100.pdf

#13 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 października 2013 - 15:30

Mierzy się na ciepło.

Ci co mówią że na zimno to bujdy ludowe prawią. Na ciepło elementy są dopasowane do siebie bo mają swoją rozszerzalność którą uwzględnia konstruktor. Poza tym na ciepło silnik pracuje i do takiej pracy jest przystosowany.

Mierzy się tylko na ciepło, ci co mówią inaczej gadają totalne bzdury.

Zaraz dam ci kilka zdjęć mojej literatury, wszędzie pisze że na ciepło. Ja mierzyłem 2 razy, mam próbnik do Diesla, w jego instrukcji też pisze że mierzy się na ciepło. Przed pomiarem zawsze silnik dobrze zagrzeję.

Użytkownik markslew edytował ten post 10 października 2013 - 15:31


#14 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 października 2013 - 16:27

W tej książce pisze tak:

Dołączona grafika Dołączona grafika

W Sam naprawiam o W124 Diesel pisze tak :

Dołączona grafika

W moim próbniku kompresji do Diesla pisze tak:

Dołączona grafika Dołączona grafika


A to pisze w serwisówce Mercedesa Diesel :

Dołączona grafika

Wszędzie pisze że na gorąco się mierzy. Więc niech nikt tu bzdur nie wypisuje że na zimno. Pozdrawiam.

#15 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2013 - 17:51

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 09 października 2013 - 22:29 napisał

na padlinach bywa różnie miałem fabie 1.2 do roboty to na ciepłym pompowała 10 bar na jednym garnku, a na zimno ledwo 6 bar
Rozumiem, że tylko na tym "niezdrowym" garnku była taka różnica, a na reszcie zbliżone wartości?

Markslew, dzięki za skany :) . A próbowałeś tak dla porównania na zimnym?

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 10 października 2013 - 14:40 napisał

To jeszcze "oficjalny" poradnik:

http://www.w124-zone...104/01-0100.pdf
No patrz, niby szukałem, a przegapiłem. Dzięki :) . Teraz, to nawet znalazłem dla innych silników niż M104.
M103: http://www.w124perfo...103/01-0100.pdf
M119: http://www.w124perfo...119/01-0100.pdf
OM601/OM602/OM603: http://www.w124perfo...compression.pdf
OM604/OM605/OM606: http://www.w124perfo...6/01-1200HA.pdf

Wychodzi na to, że w oficjalnych publikacjach, wszędzie chcą najpierw nagrzać do roboczej. Chociaż... w dieslu aż kusi, żeby sprawdzić dodatkowo na zimno.

Dobra, generalnie głód wiedzy zaspokojony i "pomogły" rozdaję.


Wyświetl postUżytkownik Jarek151900 dnia 10 października 2013 - 14:04 napisał

w książce "sam naprawiam" nie ma wzmianki i sprawdzaniu ciśnienia?
A faktycznie, w jednej z kilku znalazłem odnośnie diesla - też na ciepło:
Dołączona grafika

Użytkownik XM edytował ten post 10 października 2013 - 18:06


#16 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 października 2013 - 17:56

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 10 października 2013 - 17:51 napisał

w dieslu aż kusi, żeby sprawdzić dodatkowo na zimno

Nie kusi, bo po co :) Przecież Diesel do zimnego rozruchu i tak potrzebuje świece żarowe.

Poza tym powiem że pomiar mocy, pomiar emisji spalin, pomiary na hamowni itp itp. robi się wyłącznie na nagrzanym silniku, czyli w stanie pracy do jakiego został stworzony.

A miniaturek już nie zrobię, nie da się edytować, dziwne :hmm:

#17 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2013 - 18:14

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 09 października 2013 - 10:43 napisał

Chang, dało się jakieś wnioski wyciągnąć z dwóch pomiarów? Duże różnice wychodzą? Zawsze te różnice były stałe, np. w stylu: +2bar po zagrzaniu? Czy tylko na zdrowych sztukach, a na padlinach bywało różnie?

Na padlinach najniższy jaki zmierzyłem to 2.5 bara i auto odpalało :D

Różnica między ciepłym i zimnym nie jest stała. Różnie wychodziło, czasem 1, a czasem jak już pierścienie były "na wyjściu" to różnica wynosiła 3-4...

#18 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 10 października 2013 - 21:27

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 10 października 2013 - 17:51 napisał

Rozumiem, że tylko na tym "niezdrowym" garnku była taka różnica, a na reszcie zbliżone wartości?

W tym konkretnym przypadku auto zimne paliło tylko na dwa gary, trzeci zaczynał pracować dopiero po nagrzaniu [problem był dosyć złożony, więc nie bede o tym pisał żeby nie zaśmiecać tematu]
przy 7-8 barach już są problemy z zapaleniem się mieszanki

#19 Offline   Jarek151900


  • Postów: 156
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2013 - 10:27

Podsumowując: według różnych książek powyżwej i instrukcji obsługi urządzenia pomiar dla diesel motor powinien odbyć się przy rozgrzanym silniku (temp. eksploatacyjna) :okdouble:

Użytkownik Jarek151900 edytował ten post 11 października 2013 - 10:28


#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2013 - 19:58

Zdecydowanie na rozgrzanym silniku.

Radzę uważać na pseudo-mechaników, którzy chcą mierzyć rano na zimno :-) Chodzi tylko o to, żeby auto u nich zostawić i pójść sobie do domu








Podobne tematy Zwiń