Skocz do zawartości




- - - - -

[m119] Mechanizm zmiennych faz rozrządu - filmik


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 28 października 2013 - 10:36

Witam
Dzis znalazlem ciekawy filmik, obrazuajcy zaciety mechanizm zmiennych faz. Nie chodzi o elektromagnes tylkoc zesc mechaniczna z nim. Czy moglby ktos wyjasnic dokladnie o co w tym filmie chodzi ?




#2 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 28 października 2013 - 11:08

W tym filmie chodzi o to, że autorowi zaciął się wodzik za elektromagnesem, którego przesunięcie powoduje działanie zmiennych faz rozrządu. Opisuje, że auto było mułowate. Pan opowiada jak to robił, że robił to sam i o tym jak to zrobić bez demontażu rozrządu. Czy o to Ci chodziło????

#3 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 28 października 2013 - 11:11

Znaczy tyle tez wywnioskowalem, bardziej mnie interesuje w jakis posob to bylo zaciete, jakas sruba za mocno przykrecona ze ten mechanizm sie nie obracał ? Chcialbym sprawdzic u siebie czy dziala to prawidlowo tylko nie za bardzo wiem jak sie do tego zabrac.

#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 28 października 2013 - 20:33

Juz wszystko jasne. Odlaczylem wtyczki od elektromagnesow rozrzadu. Przylozylem napiecie 12v z prostownika najpierw do jednego a potem drugiego, silnik w obydwu przypadkach mial specyficzne tapniecie, czyli magnesy obrocily sobie tym mechanizmem.

#5 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 30 października 2013 - 00:57

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 28 października 2013 - 20:33 napisał

...czyli magnesy obrocily sobie tym mechanizmem.

To nie magnesy obracaja tym mechanizmem. Elektromagnes załączając się "łapie" za tą część o której mowa w filmie. Przesuwa się ona w kierunku jazdy odblokowując otwór w ssącym wałku rozrządu. Następnie dostaje się tam olej powodując "rozłączenie" dwóch przeciwsobnych zębatek i kiedy nastąpi ich rozłączenie wałek rozrządu na chwile "staje" mimo tego, że zębatka kręci się cały czas. Wydłuża się wtedy czas napełniania cylindra mieszanką.








Podobne tematy Zwiń