5
Serwis na start R129 500SL
Rozpoczęty przez dr.big, lis 12 2013 11:47
82 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 19 kwietnia 2014 - 15:40
no to jak npisane powyzej: bosch f8dc4, ngk v-line 17, beru nie pamietam oznaczenia. Wazne zeby byly bez rezystora czyli nie bierz (a beda ci wciskali bo im wyskakuje taki zamiennik) bosch fr8dc+
#44
Napisano 20 kwietnia 2014 - 05:23
Czyli raczej, jak szafa napisał- Beru. Produkty tej firmy są raczej dobre, bo Bosch to jakieś chińskie pomyje się zrobiły, a w moto to nawet zamiast NGK (o którym niemiłe rzeczy słyszałem- urywanie się gwintów, wypalanie i wypadanie świecy- remont silnika) używam też Denso...
PS. NGK i Bosch co prawda najtańsze... Ale czy najlepsze ?
PS. NGK i Bosch co prawda najtańsze... Ale czy najlepsze ?
#45
Napisano 20 kwietnia 2014 - 10:09
dr.big, Nie ma reguły zalezy jak trafisz. beru tez poszlo z jakoscia w dol strasznie. Ja uzywam ngk ale mialem i beru i bosch i jesli chodzi o same swiece to nigdy nieprzyjemnosci z zadna. Jedyne co ludzie pisza zeby zwracac uwage przy NGK zeby byly made in japan.
#46
Napisano 02 lipca 2014 - 11:50
Użytkownik majsterus dnia 12 listopada 2013 - 20:43 napisał
Wymień lepiej gumy na górze silnika, a nie olej w dyfrze.
Silnik po zdjęciu obudowy filtrów wygląda mniej więcej tak...
Dostał filtry powietrza Manna, filtr kabinowy też Manna (nie znalazłem niestety węgla aktywnego )....
Ponawiam też pytanie o odmę... Oprócz gumowych wężyków co tam jest do ewentualnego wyczyszczenia lub wymiany? Bo wężyki nie są porowate czy znioszczone i nawet nie zaklejone od środka... Co tam jeszcze siedzi? Jakieś sitko? Coś co się wymienia przy serwisach? Nie chcę bez wiedzy wstępnej (!) dopuszczać tam mechaniorów, bo lubię wiedzieć co w trawie piszczy i kontrolować robotę.
#47
Napisano 02 lipca 2014 - 15:31
z tego co widzę nie masz G-kat na euro2.
Komora silnika myta karherem, oj myta aż wykładzinę z włókna szklanego powyrywało.
Gdy gumy nie są spękane i luźne mogą zostać.
Komora silnika myta karherem, oj myta aż wykładzinę z włókna szklanego powyrywało.
Gdy gumy nie są spękane i luźne mogą zostać.
#48
Napisano 02 lipca 2014 - 16:51
Może i karcherowany , jeśli tak, to bardzo daaaaawno... Z czego wnioskujesz, że nie ma G-Kat?
Jest co prawda norma Euro 1, ale G-Kat niestety jest ...... Chodzi Ci o dodatkowy "Kaltlaufregler" zmniejszający emisję spalin na Euro 2, potrzebny do mniejszego podatku w Niemczech? Biedak nie trzymał go w garażu i pewnie nie chciało mu się montować urządzeń pozwalających zaoszczędzić jakieś 300 euro podatku rocznie... Oryginał, bez "dłubanki"...
PS. Zresztą to "niestety" jest mi obojętne, jest w dobrym stanie i nie wymaga żadnych ingerencji i nakładów.
Jest co prawda norma Euro 1, ale G-Kat niestety jest ...... Chodzi Ci o dodatkowy "Kaltlaufregler" zmniejszający emisję spalin na Euro 2, potrzebny do mniejszego podatku w Niemczech? Biedak nie trzymał go w garażu i pewnie nie chciało mu się montować urządzeń pozwalających zaoszczędzić jakieś 300 euro podatku rocznie... Oryginał, bez "dłubanki"...
PS. Zresztą to "niestety" jest mi obojętne, jest w dobrym stanie i nie wymaga żadnych ingerencji i nakładów.
Użytkownik dr.big edytował ten post 02 lipca 2014 - 17:18
#49
Napisano 03 lipca 2014 - 06:29
pewnie, zawsze jest oryginał.Oby w tym kraju matoły w sejmie nie wpadły na opodatkowanie emisyjności pojazdów...wtedy to będzie bida...
#50
Napisano 03 lipca 2014 - 06:52
Gdyby zrobili to tak jak za zachodnią granicą. to z 50% samochodów- od razu ruch byłby mniejszy na drogach i miejsc na parkingach więcej, czyli te które walą dymem z rury, nie wyjechałoby na drogi ... Ale może wtedy filtr kabinowy nie podlegałby tak często wymianie, a my nie musielibyśmy wdychać tych spalin i magazynować ich w organiźmie ...
Edit: A na razie to "afryka dzika...". Bo nie słyszałem jeszcze, żeby samochód nie wyjechał na drogi ze względu da nadmierne dymienie czy wogóle jakieś "głupie" emisje spalin ... Jeżdżę też motocyklem... czasami trafi się taki "śmierdziel", że hej ... Ja wyprzedzę, ale ludziska za nim poklną, pozaciskają nosy, powdychają spalinek i jest OK...
A wprowadzenie kontroli emisji spalin nadejdzie... Unia Europejska się już o to postara ...
Edit: A na razie to "afryka dzika...". Bo nie słyszałem jeszcze, żeby samochód nie wyjechał na drogi ze względu da nadmierne dymienie czy wogóle jakieś "głupie" emisje spalin ... Jeżdżę też motocyklem... czasami trafi się taki "śmierdziel", że hej ... Ja wyprzedzę, ale ludziska za nim poklną, pozaciskają nosy, powdychają spalinek i jest OK...
A wprowadzenie kontroli emisji spalin nadejdzie... Unia Europejska się już o to postara ...
Użytkownik dr.big edytował ten post 03 lipca 2014 - 07:01
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Niemiecka książka serwisowa |
HydePark | elymz |
|
||
[W201] Budowa body kit - start projektu |
Modyfikacje,Tuning | TC-adam |
|
||
Pomoc w znalezieniu części do 500sl |
Mercedes SL, SLK | HCC124 |
|
|
|
R129 500SL - Otwieranie zamków na mrozie |
Mercedes SL, SLK | oliusz |
|
|
|
W163 Kod serwisowy? |
Mercedes G i ML | zelmer20 |
|