Skocz do zawartości




- - - - -

Czyszczenie silnika przed wymianą oleju - dodatki


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2013 - 21:12

Ja byłem sceptycznie nastawiony i na testy poszedł mój 126p z racji ze silnik do tego cuda jest warty dobra flaszkę :).
Pod pokrywą zaworów był taki szlam że można było szpachelką zbierać, miesiąc po płukaniu i wymianie oleju przy okazji ustawiania zaworów i wymiany łańcuszka rozrządu zobaczyłem że wszystko jest czyste.
Silnik wcześniej zaraz po kupnie puszczał niebieskiego dymka, poprzednik przez ostatnie 5 lat nie zmieniał oleju więc zapewne stały pierścienie w rowkach.
Po płukaniu przestał kopcić i zrobiłem nim od tego czasu 10000km bez dolewek oleju.



#12 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 01 grudnia 2013 - 21:15

Ja tam też stosuję, tylko ponoć trzeba kupować te na detergentach, a nie na rozpuszczalnikach. Ja stosuję Liqui Moly albo Millersa, Valvolina też dobra. A dlaczego?
Dlatego: http://bmwservice.li....com/27699.html Koszt niewielki - kilkanaście - dwadzieścia kilka zł, a jednak te nasze oleje zostawiają po sobie coś niecoś w silniku.

#13 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudnia 2013 - 21:42

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 01 grudnia 2013 - 21:15 napisał

O kurdę. Aż takie różnice? Dziwne, że niektóre "rynkowe" są o wiele lepsze niż te z ASO. Tylko aby ten czerwony napis na górze, żeby nie oceniać póki się nie wie o co w tym porównaniu chodzi... Ciekawe w czym haczyk? Wgryzałeś się w to bardziej?

Tak na logikę, odnośnie płukanek, to jedyną przyczyną problemów jakie się mogą pojawić będzie pewnie spadek ciśnienia oleju. Tyle, że w tej zabawie nie chodzi o to by je sztucznie podwyższać, tylko by olej skutecznie dopływał tam gdzie powinien.

#14 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 01 grudnia 2013 - 21:46

Też się obawiałem spadku ciśnienia (raczej, na zdrowy rozum, urealnienia wskazań manometru! :P ) po UDROŻNIENIU kanalików, zwłaszcza w obwodzie smarowania panewek wału korbowego (to miejsce decyduje o wskazaniach ciśnienia)- nic się niepokojącego nie pokazało, jest jak było.
V.

#15 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 01 grudnia 2013 - 22:37

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 01 grudnia 2013 - 21:42 napisał

Ciekawe w czym haczyk? Wgryzałeś się w to bardziej?
To test na upalanie (str bmw, nie dziwota), więc być może, że do naszych aut (raczej już wiekowych) się nie specjalnie odnosi, przynajmniej do diesli, bo przecież benzyny w MB są mocne. Tym niemniej widać wyraźnie, że niektóre oleje upalania nie wytrzymują i wtedy mamy szlamy, depozyty, laki i co tam jeszcze... A kolega arek92 wyczyścił silnik malucha płukanką z dobrym rezultatem. No ale maluch jako chłodzony powietrzem, osiąga wyższe temperatury oleju. Niebagatelne jest utrzymywanie w czystości pierścieni, a to właśnie płukanka gwarantuje. No i dobry olej.

A widzieliście to? Też z ruskiej str bmw

Użytkownik JanB edytował ten post 01 grudnia 2013 - 22:43


#16 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 01 grudnia 2013 - 23:01

Piękne mazidło, coś podobnego przed wojną Cyganie rozprowadzali po wsiach jako smarowidło do osi wozów, tzw. rachwioków :D
I wierz tu w superoleje światowych marek...
V.

Użytkownik vorlog edytował ten post 01 grudnia 2013 - 23:02


#17 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2013 - 23:21

To nie jest kwestia tylko samego oleju ale tez częstotliwości okresów serwisowych, obecne żyłownie ich na 30000km dobrze się nie odbija na trwałości silników.
Nie wierzę w bajki o olejach long-life, dlatego sam zmieniam i też klientom proponuję wymiany oleju i filtrów co 10000km lub raz w roku w zależności co pierwsze następuje.

#18 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 01 grudnia 2013 - 23:42

A mądre książki "Sam se naprawiam Mercedesa 190 2D" zalecają dwa razy do roku lub co 10kkm :)
V.

#19 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2013 - 23:48

Weź poprawkę na postęp w dziedzinie materiałów smarnych, co było dostępne na przełomie lat 80' i 90'.

#20 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 01 grudnia 2013 - 23:55

Oczywiście, że to robię, jakbym miał bezkrytycznie postępować w myśl zaleceń mądrych książek plus "fascynatów" marki, to drut do migomata kupowałbym w ASO a koła pompował powietrzem posiadającym aprobatę MB :D
V.








Podobne tematy Zwiń