Skocz do zawartości




[w201] Piotrek 190E 2.0E 1992r


171 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 stycznia 2014 - 19:22

Mały pokazik na ślubie kolegi :E
Dołączona grafika



#22 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 21 stycznia 2014 - 19:53

Jak juz się bawisz w takie zabawy to pamiętaj żeby nie wysprzęglać w trakcie upalania. Jak chcesz skończysz to po prostu puść hamulec i pozwól mu odjechać.

Kumpel kiedyś wysprzęglił e36 325i. Rozwaliło dwumas i zrobiło kiszonę. Skrzynia pękła i oderwała się od silnika.

#23 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2014 - 20:24

Wyświetl postUżytkownik michal93 dnia 21 stycznia 2014 - 19:53 napisał

Rozwaliło dwumas i zrobiło kiszonę. Skrzynia pękła i oderwała się od silnika.
Dlaczego?
Co zaszło?
Serio pytam, nie widziałem takiego przypadku jeszcze.

#24 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 stycznia 2014 - 20:36

Ja też pierwsze słyszę o czymś takim ale zrobiłem kolego dokładnie jak mówiłeś , puściłem hamulec i po prostu odjechałem ujmując gazu :E Inaczej by mi nawet do głowy nie przyszło zrobić kto by w tym dymie wytrzymał hahaha :E A tak odbiegajac od tematu to jestem zaniepokojony ciśnieniem oleju, żyłem w błogiej świadomości że jest super do dzisiaj sprawdziłem manometrem i szok na zimnym ciśnienie 4,5- 5 na rozgrzanym koło 1 :/ musiałem już z tym od dawna jeździć . Czytałem sporo na ten temat ale może jeszcze ktoś by mi to podsunął jakiś pomysł .

#25 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 21 stycznia 2014 - 20:58

Panewki :E :E :E

Nie no może pompa albo olej kiepski. Trzeba popatrzeć.

wojtek81,Nie wiem dokłądnie co się stało ale było to tak, że upalał na odcince i od razu wcisną sprzęgło. W tym momencie usłyszał wielki trzask, huk i z tego co mówił to strasznie rzuciło samochodem. Auto na lawecie pojechało do mechanika i diagnoza była taka, że rozwalił się dwumas. Po prostu go rozwaliło. Skrzynia pękła przed łączeniem z silnikiem. Silnika nie uszkodziło ale skrzynia na złom. Podobnie jak całe sprzęgło wraz z dwumasem. Miałem gdzies zdjęcia tej skrzyni. Ale nie moge znaleźć. Poprosze tego kolegi, żeby mi wysłał to wam pokaże.

#26 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 stycznia 2014 - 21:06

Panewki wykluczam mało prawdopodobne . Olej hmmm na tym samym od 16 lat u nas śmiga mobil 15w40 wymieniałem z 4tyś temu . Silnik nie miał nigdy remontu a sprężanie jes bardzo dobre po 12 na każdym więc dlatego panewki wykluczam . Zastanawiam się czy jest coś w tym układzie co mogło się przytkać hmmmm. :hmm: Przynajmniej na pewno wiem że czujnik mam walnięty bo prawie zawsze miałem 3 bary i żyłem w błogiej nieświadomości do dzisiaj nie wiem co mnie tknęło w sumie to nudziło mi się w robocie i stwierdziłem że zmierzę sobie ciśnienie oleju ale takiego wyniku to się nie spodziewałem :/ Oczywiście 1 bar jest przy 750 obrotach na rozgrzanym silniku w granicach 90-100 stopni . Przy dodaniu gazu ja wiem do obrotów około 1700 wskazóweczka wędruje na 3,5
A co do pompy orientuje się ktoś ile nowa kosztuje ?

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 21 stycznia 2014 - 21:07


#27 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2014 - 21:30

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 21 stycznia 2014 - 20:36 napisał

szok na zimnym ciśnienie 4,5- 5 na rozgrzanym koło 1

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 21 stycznia 2014 - 21:06 napisał

Oczywiście 1 bar jest przy 750 obrotach na rozgrzanym silniku w granicach 90-100 stopni . Przy dodaniu gazu ja wiem do obrotów około 1700 wskazóweczka wędruje na 3,5
TAK MA BYĆ !!!
Na wolnych może spaść do 0,3 bara i tak też może być.

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 21 stycznia 2014 - 21:06 napisał

A co do pompy orientuje się ktoś ile nowa kosztuje ?
Nie dotykaj, nie potrzebujesz, jest wszystko ok.

#28 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 stycznia 2014 - 21:41

0,3 to już chyba zupełna przesada chyba jeszcze raz muszę zmierzyć to ciśnienie bo jakoś nie daje mi to spokoju. Dziwne jest to że moje 1,8 trzyma ponad 2 na rozgrzanym ( sporo ponad ) :hmm:
Kolego a powiedz mi co może być powodem niskiego ciśnienia oleju a nawet jego braku ewentualnie ? Oczywiście pomijając układ korbowy bo ja go raczej wykluczam , gdzie znajdują się jakieś zaworki , może trzeba by coś przedmuchać ? Wiem że upierdliwy jestem ale lubię mieć wszystko dopięte na ostatni guzik i pewne . A jeśli już nie będę ruszał to chyba z tego wszystkiego olej wymienię jeździłem na mobilu 15w40 jaki polecasz do tego silniczka kolego . Jakość się liczy

#29 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 21 stycznia 2014 - 22:01

Piotrek 190E,Zalej 10w40. Wpływ może mieć nawet sam filtr. Masz filtrona?

0,3 jest dopuszczalne. MB jasno mówi, że silnik, który ma mniej niż 0,3 jest do sprawdzenia, natomiast powyżej tej wartości wszystko jest ok.

ps. manometr na pewno miałes sprawny?

#30 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 21 stycznia 2014 - 22:11

No manometr powinien być ok w końcu my diagnozujemy i naprawiamy pojazdy sprzęty przechodzą raz do roku sprawdzenie . No ale pewności nigdy nie ma :P
10w40 to nie wiem obawiam się że przy takim oleju ciśnienie spadło by na 0 :/ Bardziej chodziło mi o producenta oleju bo o mobilu jak się teraz zagłębiłem w temacie to różne opinie krążą

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 21 stycznia 2014 - 22:17









Podobne tematy Zwiń