Witam
Z problemem mecze sie juz ladne 2 miesiace i poprawy brak.
Objawy
- Jak silnik rozgrzany pracuje idealnie, jałowe obroty stabilne, zero wypadania zapłonów, cisza i spokój w kabinie, wkreća sie na obroty i na postoju i podczas jazdy wgniata w fotel cud-malina ogolnie.
- Silnik osiaga 80 stopni i jakies 5 minut pozniej zaczynaja sie cyrki. Przerywa podczas jazdy, ciezko ruszyc z miejsca od niskich obrotów, powyżej jakos tam sie wkreca, na postoju wypadają zapłony telepie silnikiem i całą budą aż w końcu zgaśnie. Potem dopoki nie ostygnie nei mozna go odpalic, paliwo jest bo slychac pompke i przy dluzszym kreceniu strzela z wydechu. Potem jak ostygnie ajkby nic sie nie stalo odpala od strzala.
Co zostało sprawdzone
- Czujnik pol. wału korb. 2 czujniki jeden orginalny drugi nowy bosch, obydwa sprawne, bez zmian
- Czujnik polozenia walka rozrzadu - nowy
- Sonda lambda - nowa
- Czujnik temp 4pin - nowy
- Przeplywka odpieta/podpieta bez zmian
- Modul zaplonowy podmieniany
- Base moduł używka, bezpieczniki sprawne
- Wiązka nowa górna+dolna
Błędy wybłyskane
- Pin 4, brak błędów, był błąd przepływki ale dlatego że odłączyłem wtyczke na pracującym silniku
- Pin 6 ASR
30 - CAN data bus to EA/CC/ISC control module (N4/1), interrupted
32 - CAN data bus to DI control module (N1/3), Left DI control module (N1/4), Right
DI control module (N1/5), interrupted
- Pin 7
7 - CAN databus:
N4/1,
Message from EA/CC/ISC control module (N4/1) faulty
23 20.0
Message from ABS/ASR control module (N30/1) faulty
23 20.0
Message from LH-SFI control module (N3/1) faulty
Nie wiem dokladnie ktory to blad bo jest to blad cyfrowy a ja mialem tylko 7 blyskow wiec ogolnie cos znowu z komunikacja CAN.
14 - Closed throttle position switch (S29/3) - Nie mam pojecia o ktory chodzi ?
Pin 8 - Base Moduł
6 - A/C electromagnetic clutch (A9k1) jammed or poly-V-belt broken. - to pewnie przez uruchominie silnika bez paska wielorowkowego ?
8 -
Engine 104, 119:
LH-SFI control module (N3/1) voltage supply, open circuit.
Engine 120:
Right LH-SFI control module (N3/3) voltage supply, open circuit
Tu z tego co poczytałem na innych forach wskazywałoby na base uszkodzony base moduł. Niestety kupiłem drugi na allegro i jest to samo, chyba że też padnięty.
Inne dziwne objawy:
- Jak silnik chodzi na obrotach jałowych to gwałtowne dodanie gazu odrazu go dusi i zapla sie kontrolka ladowania. Po odpuszceniu i powolnym dodawaniu gazu wszystko jest ok. Napiecie ladowania na jalowych 14.4. Czyzby alternator mogl miec z tym wszystkim zwiazek ?
- Gdy probuje odczytac bledy blyskajac dioda z Pinu 4 czyli ecu, rzadko sie to udaje, zazwyczaj jest tylko pojedyncze mrygniecie trwajace ulamek sekundy (Nie takie jak jeden blysk sygnalizujacy brak bledow) raz na parenascie prob udaje sie odczytac kody i normalnie blyska. Sytuacja wystepuje tylko na pinie 4 na reszcie pinow blyska od razu. Pamietam jak kiedys bylem na SD to nie mozna bylo sie polaczyc ze sterownikiem zeby odczytac live-date.
Panowie prosze was o pomoc bo juz nie daje rady, Na SD nie podjade bo boje sie nim wyjechac z garazu. Wydaje mi sie ze wszystkie te objawy maja wspolny mianownik i jest nim zanik napiecia na sterowniku silnikia po rozgrzaniu, tylko gdzie szuakc prezyczyny ? Wczoraj jeszcze myslalem ze na 99% jest to base moduł dzis bardziej sklaniam sie w kierunku alternatora albo uszkodzonym ECU.
1
[m119]Gasnie jak sie rozgrzeje, wypada zaplon - NIE CPS
Rozpoczęty przez m00n, sty 10 2014 18:53
53 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 10 stycznia 2014 - 18:53
#2
Napisano 10 stycznia 2014 - 18:59
Podmień kopułki ze sprawnego auta.
#3
Napisano 10 stycznia 2014 - 21:03
kopulka raczej bledow w ecu nie powoduje, sa nowe poltora roczne beru, czyszczone co jaksi czas ze sniedzi, poza tym na kopulkach na zimnym tez by jakies problem byly, problem musi byc napieciowo-temperaturowy.
#4
Napisano 10 stycznia 2014 - 21:06
To podmień cewkę do tego. Miałem podobny problem i pisałem o tym w mojej galerii 400e. Gdy tylko wskazówka doszła do 80C był koniec jazdy.
To że strzela i dławi się to znaczy, że nie ma iskry na wszystkich cylindrach i dalej już wiesz co się dzieje.
To że strzela i dławi się to znaczy, że nie ma iskry na wszystkich cylindrach i dalej już wiesz co się dzieje.
#5
Napisano 10 stycznia 2014 - 21:12
Hmm mam stare cewki bo jakis czas temu wymienialem tez cewki, sprawdzic ni zaszkodzi ale caly czas podejrzewamze problem jest gdzies glebiej. Co moze byc przyczyna ze szybkie dodanie gazu powoduje spadek napiecia i zapala sie kontrolka ladowania a wolne dodanie gazu jest ok ?
Użytkownik m00n edytował ten post 10 stycznia 2014 - 21:14
#8
Napisano 10 stycznia 2014 - 21:44
Dobra. Mi się to troche zaczyna układać. Pytanie. Czy jeśli silnik jest rozgrzany i go zgasisz, to czy jak odkręcisz korek wlewu oleju to mocno paruje? Czy olej śmierdzi paliwem??? Czy rozgrzane auto strzela w wydech??? Czy spaliny są gryzące??? Jak przyłożysz rękę do rury wydechowej to śmierdzi benzyną??? I w końcu (wiem, że to głupie) musisz organoleptycznie sprawdzić, czy spaliny są słodkie. Odpisz na te pytania to coś poradzimy.
Użytkownik lutek66 edytował ten post 10 stycznia 2014 - 21:45
#9
Napisano 10 stycznia 2014 - 21:53
Olej nie wiem czy paruje jutro sprawdze. Olej smierdzi paliwem i to dosyc mocno. Rozgrzane auto strzela w wydech ale tylko jak probuje je odpalic, jak jedzie byc moze tez ale nie potwierdze tego teraz. Z rury wudechowej smierdzi benzyna. Czy spaliny sa slodkie sprawdze jutro. Co ci chodzi po glowie ?
#10
Napisano 10 stycznia 2014 - 22:03
No to juz wiem, że będzie parować jak odkręcisz korek. Wiem również, że podczas jazdy też będzie strzelać. Albo brak zapłonu (wykluczam, bo masz wszystko wymienione), albo za dużo paliwa. Jeśli nie czujnik 4-pin, to prawdapodobnie komputer podpięty do niego. Może byc jeszcze przepływomierz, ale chyba Ty z kolei go wykluczasz....
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Zaplon a slaba kompresja na dwoch cylindrach |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | beesmark |
|
||
wypadanie zapłonów |
Mercedes G i ML | zelmer20 |
|
||
W201 190e cieżko zapala jak się rozgrzeje |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RIM6661 |
|
||
[c124] Wymiana cewki i kabli zaplonowych jak wymienić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Papaj |
|
||
[w201] Kable zaplonowe - polecane firmy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ziomal149 |
|