Skocz do zawartości




- - - - -

[m119]Gasnie jak sie rozgrzeje, wypada zaplon - NIE CPS


53 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 10 stycznia 2014 - 22:07

Przeplywke wykluczam bo obecnie jezdze na odpietej tez mi ona chodzila po glowie wczesniej. Czyli masz na mysli komputer LH hmm jest to prawdopodobne ale czy byloby to zwiazane ze spadkiem napiecia ladowania przy gwaltownym dodaniu gazu czy to jest osobny temat ? Przerabiales to moze u siebie ? Ehh jak dobrze bylo by miec kogos od koge moge podmienic czesci :D



#12 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 11 stycznia 2014 - 10:22

Ja tak miałem, jak był problem z zapłonem (śniedź na kopułkach). A zrób jeszcze jedno. Jak odkręcisz kopułki, to przyjrzyj się palcom. Czy wszystko z nimi gra. Bo u mnie się zrobiło tak, że się palec wypalił i też była kiszka, a był "nowy" (ok 8 miesięcy miał). Wychodzi u Ciebie problem z zapłonem jak dla mnie....

#13 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 11 stycznia 2014 - 10:57

No to w przyszly weekend przyjrze sie poraz kolejny aparatowi zaplonowemu porobie fotki i wrzuce do oceny. Nie moge tylko za cholore zrozumiec dlaczego to sie dzieje po osiagniecu pewnej kluczowej temperatury. A juz dlaczego ginie ladowanie po przygazowaniu jest dla mnie kolejna zagadka. A miales podobny zestaw bledow co u mnie ?

#14 Offline   vincino


  • Postów: 7
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW GOLF II

Napisano 11 stycznia 2014 - 11:56

Witam koleżanki i kolegów właśni przerabiam podobny problem Kolega poprosił mnie o przejrzenie jego W140 500SEK 1992r. Problem to przerywający silnik, bardzo nie równa praca na zimnym oraz ciepłym, potrafi zgasnąć i bak możliwości ponownego uruchomienia aż do momentu ostygnięcia, trudności z wkręceniem na obroty. Zacząłem od błędów jaki zapisały się w sterownikach i tak błąd sonda lambda obwód podgrzewania, czujnik wałka rozrządu i brak zapłonu cylinder 2,3,5,8,(po skasowaniu błędy jakie powróciły to wałek i zapłony) a więc pomijając pierwszy do sprawdzenia rozdzielacz prawej głowicy i cewka zapłonowa, ponieważ niedawno sam wymieniałem rozdzielacze (około roku) i przewody (poniżej pół roku) więc do sprawdzenia cewki, oporności, na przebicie i do wysuszenia na kaloryfer. Oporności są w normie natomiast jedna z cewek ma przebicie na masę i o dziwo jest to cewka która teoretycznie pracowała poprawnie. Następnie wyczyszczenie rozdzielaczy i montaż cewek w aucie ale odwrotnie niż pracowały do tej pory, krótka jazd i sczytanie błędów. Błędy które wystąpił w pojeździe to błąd wałka i zapłonu cylinder 1,4,6,7, czyli błędy wraz z cewką przeniosły się na lewą głowicę. Cewki zamówione (Bosch) czekamy na przesyłkę. Piny w gnieździ do sczytywania błędów to 4,8,17 (przebywam w szpitalu i podaje z głowy więc gdyby jakiś błędy to proszę poprawić z góry przepraszam) i są to piny do kontroli wtrysku, zapłonu i układ podstawowego. Na tyle mogę pomóc ale morze wspólnymi siłami uda nam się rozwiązać problem powodzenia0.


Ps. Z tego co wyczytałem w internecie jest to częsty problem tego silnika, (wiązka w idealnym stanie).

#15 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 11 stycznia 2014 - 12:10

coraz bardziej zastanawiam sie nad kupnem SD :P jade do garazu, znajomy mechanik zasugerował ze jak dodaje szybko gazu na postoju to silnik dostaj wibracji i moze zwierac jakis kabel do masy i dlatego zapala sie ladwoanie i spada napiecie. vincino, na twoi miejscu zmienil bym ten czujnik walka bo jest tani ok 100 zl za fae/eps skoro wywala jego blad.

#16 Offline   vincino


  • Postów: 7
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW GOLF II

Napisano 11 stycznia 2014 - 13:07

Dzięki, czujnikiem też się zajmę tylko muszę sprawdzić czy to czujnik czy gdzieś brak połączenia a w obecnej sytuacji brak możliwości. ;)


Ps. A jeśli chodzi o ładowanie to nie jest przypadkiem tak że jak wciśniesz gwałtownie pedał gazu to obroty spadają niemal do zera i wtedy zapala się kontrolka ładowania jest to prawidłowe działanie w moim przypadku ta się dzieje.

Użytkownik vincino edytował ten post 11 stycznia 2014 - 13:18


#17 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 13 stycznia 2014 - 08:03

Dobra nagrałem filmiki jak to u mnie wygląda (nagrane mikrofalówką ale mam nadzieje ze to co wazne zostanie wychwycone)

1) Zimny start, stabilizacja obrotów, ogólnie na tym filmiku wszystko ok ale moze ktos dostrzeze cos. Pod koniec filmiku wciskam gwaltownie gaz i widac zmulenie i kontrolke ladowania.



2)Tu dokladnie nagrane jak przy dodaniu gazu sie dusi i znika ładowanie



3) Tutaj problem z odczytem błędów diodą led, trzeba się dokładnie jak zachowuje się dioda (sama jej koncowka) bo przytrzymaniu i pusczeniu jest bardzo szybki i krótki impuls gdzie dioda sie na chwilke zaswieci. Raz na jakis czas normalnie odczyta błędy. Wszystko jest na filmie tylko trzeba uwaznie sie przyjrzec. Taka sytuacja jest tylko na tym jednym pinie, na reszcie smiga od razu. Czy ma ktos rozpiske jakie napiecie powinno sie znajdowac na kazdym pinie albo zmierzyc u siebie jakie ma napiecie na pinie 4 ? Wydaje mi sie ze to problem za malego napiecia na ECU, albo ECU walniete.



Wszelkie sugestie mile widziane.

#18 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 13 stycznia 2014 - 15:55

m00n, sprawdź proszę, połączenie podciśnienia z kolektora do modułu zapłonu. Wygląda to tak, jakby po dodaniu gazu nie przyspieszał zapłon(brak odpowiedniego podciśnienia). Może przewód jest przygnieciony lub dziurawy. Albo gumowe kolanko gdzieś pęknięte.

#19 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 13 stycznia 2014 - 16:30

lutek66, good point sprawdze to.

#20 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 13 stycznia 2014 - 17:22

ale tam rolki piszczą......








Podobne tematy Zwiń