Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Zaplon a slaba kompresja na dwoch cylindrach


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   beesmark


  • Postów: 11
  • Na forum od: 12 lut 2023
  • Miejscowość: Francja
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2023 - 20:22

Witam serdecznie forum.

Na wstepie przeprosze za brak polskich znakow.

Od niedawna jestem posiadaczem W124, E200, 2.0 16V z 1993. Auto kupione na 180 000km, przebieg udokumentowany.

Od poczatku mialem z nim problem z rozruchem na zimno - trzeba bylo pomoc gazem. Myslalem ze to jakis czujnik i zbagatelizowalem zajmujac sie pracami blacharskimi i innymi sprawami.

Niedawno nie chcial odpalic w ogole i musialem dlugo krecic zeby zaskoczyl.

Przeprowadzilem kilka testow i odkrylem niepokojaca rzecz. Lampa stroboskopowa wykazala mi problem z zaplonem na cylindrach 2-3 obslugiwanych wspolna cewka. Co gorsze - zauwazylem znaczacy spadek kompresji na cylindrach 2-3 w stosunku do 1-4. W srodku pod endoskopem widac nagar. Proba olejowa wskazuje na nieszczelnosc pierscieni. Chyba objaw cylindrow podlewanych paliwem, tzn niepelne spalanie przez wadliwy zaplon.

Czy wg. Was jest mozliwe ze po wymianie cewek i kabli, jakos sie temat rozrusza i kompresja wroci, czy raczej przewidywac generalke? Swiece oczywiscie nowe i suche.

Pozdrawiam !

Użytkownik beesmark edytował ten post 12 lutego 2023 - 20:23




#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 13 lutego 2023 - 06:16

Kompresja nie wróci,chyba że masz zapieczone pierścienie.Wtedy po podlaniu nafty puszczą

#3 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 13 lutego 2023 - 12:12

Jak masz gdzie i kiedy, to ściągnij głowicę, wyciągnij tłoki i obejrzyj stan gładzi.
Może gładzie uda się obejrzeć przy użyciu kamery, gdy tłok jest w DMP.

Polecony powyżej sposób z nafta jest godny spróbowania.

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2023 - 17:32

Spadek kompresji, czyli ile?

Tam notorycznie uszkadzały się moduły PMS sterujące silnikiem. Takich z ubitym sterowaniem jedną cewką znajdę w moim składziku z 10 sztuk.

#5 Offline   beesmark


  • Postów: 11
  • Na forum od: 12 lut 2023
  • Miejscowość: Francja
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2023 - 20:51

Dzieki za odpowiedzi,

Tak, kompresja nie wroci jezeli wyjechalo pierscienie albo cylinder. Mam nadzieje ze tylko doszlo do zapieczenia. Zalalem dzis nafta wlasnie zeby odmakalo. Cewki i kable nie przyjda przed sobota wiec sobie bede ruszal silnikiem recznie i dolewal nafty. Potem zrzut oleju, przedmuch i jazda na nowym zaplonie.

Co do tego jaki spadek jest kompresji to Wam nie powiem bo mam manometr chinski za "5zl" i liczby ktore podaje to jest jakas bzdura. Ciezko tez go dobrze przylozyc bo swiece gleboko, koncowek nie ma itp... Wybilo mi tam 7 barow na 1-4 i 5 barow na 2-3. Jedyne co z tego wnioskuje to, ze mam roznice miedzy 1-4 a 2-3. Co do liczby to totalnie mi sie wydaje ona przeklamana.

Z ilosci nagaru w cylindrach 2-3 wnioskuje ze moglo dojsc do zapieczenia przez wadliwa cewke.

Za rada znajomego do nafty dolalem porzadnie WD40. Zobaczymy czy czary pomoga

Pozdro!

#6 Offline   beesmark


  • Postów: 11
  • Na forum od: 12 lut 2023
  • Miejscowość: Francja
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2023 - 20:55

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 13 lutego 2023 - 17:32 napisał

Spadek kompresji, czyli ile?

Tam notorycznie uszkadzały się moduły PMS sterujące silnikiem. Takich z ubitym sterowaniem jedną cewką znajdę w moim składziku z 10 sztuk.

Jest to ciekawy trop. Gdzie orientacyjnie znajduje sie ten modul? Jesetm swiezakiem w Mercedesie

#7 Offline   beesmark


  • Postów: 11
  • Na forum od: 12 lut 2023
  • Miejscowość: Francja
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2023 - 20:58

Wyświetl postUżytkownik SQ5NAZ dnia 13 lutego 2023 - 12:12 napisał

Jak masz gdzie i kiedy, to ściągnij głowicę, wyciągnij tłoki i obejrzyj stan gładzi.
Może gładzie uda się obejrzeć przy użyciu kamery, gdy tłok jest w DMP.

Polecony powyżej sposób z nafta jest godny spróbowania.

Kamera niestety pozwala mi tylko na obejrzenie glowy tloka. Jest za malo miejsca zeby cokolwiek obrocic bo te gniazda maja "pol metra" w glab. Oczywiscie licze sie ze zdejmowaniem glowicy ale najpierw czary z nafta sproboje, doleje ceramizer...Mam nadzieje ze ogarniecie zaplonu przywroci go do zycia :)

Użytkownik beesmark edytował ten post 13 lutego 2023 - 20:58


#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2023 - 07:35

Moduł znajduje się na lewym nadkolu, pod plastikową osłoną. O uszkodzeniach możesz poszukać np na forum c-klasy w202, jest tego sporo na necie.

#9 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 14 lutego 2023 - 11:53

Wyświetl postUżytkownik beesmark dnia 13 lutego 2023 - 20:58 napisał



Kamera niestety pozwala mi tylko na obejrzenie glowy tloka. Jest za malo miejsca zeby cokolwiek obrocic bo te gniazda maja "pol metra" w glab. Oczywiscie licze sie ze zdejmowaniem glowicy ale najpierw czary z nafta sproboje, doleje ceramizer...Mam nadzieje ze ogarniecie zaplonu przywroci go do zycia :)

Czy ceramizer jest niezbędny? Nigdy nie miałem czegoś takiego w silniku. Spróbuj najpierw bez tego. Kup lepszy miernik, najlepiej chyba by było z wkręcaną końcówką. Zmierz i zobacz czy się poprawiło. Potem ewentualnie ten ceramizer i zmierz znowu. Czekamy na wyniki.

#10 Offline   beesmark


  • Postów: 11
  • Na forum od: 12 lut 2023
  • Miejscowość: Francja
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2023 - 20:08

Wyświetl postUżytkownik SQ5NAZ dnia 14 lutego 2023 - 11:53 napisał

Czy ceramizer jest niezbędny? Nigdy nie miałem czegoś takiego w silniku. Spróbuj najpierw bez tego. Kup lepszy miernik, najlepiej chyba by było z wkręcaną końcówką. Zmierz i zobacz czy się poprawiło. Potem ewentualnie ten ceramizer i zmierz znowu. Czekamy na wyniki.

Czy ceramizery cos daja to jest odwieczna debata. Wydaje sie ze nie szkodza a magia czasem dziala... Albo pozwala zakamuflowac usterke do czasu gdy ma sie czas na powazniejsze prace...

Wracajac do meritum, cylindry odmakaja i pierwszy dzien zakrecilem silnikiem recznie podnoszac tyl i na 5tym biegu obracajac kolem. Cylinder nr 2 nie przepuszcza cieczy - nafta zostala. Trojka wczoraj wypila dawke, czyli poszlo w dol. Rozruszalem i nalalem od nowa. Na razie trzyma "stan" co jest dobrym znakiem. Moze puscilo pierscienie ?

Powtorze operacje jeszcze raz czekajac na cewki i kable :)








Podobne tematy Zwiń