Rób tak jak Piotrek mówi, tylko pamiętaj o nagrzaniu silnika do 80 st. C, może eha walnięty? Ja kupiłem najtańszą sondę, obliczyłem, że warto zaryzykować, działa od wakacji elegancko. 160km trasy, 20km po mieście, małe korki, spalanie 7,8l/100 km - przy ekonomicznej jeździe, lpg ekspresówka 8,35l chyba. Kupiłem taki miernik z diodami do sondy na allegro, ustawiałem na niego gaz, działa bardzo dobrze. Do samego sprawdzenia czy sonda jest sprawna najlepszy oscyloskop, miernik wskazówkowy albo takie coś jak ja mam.
0
KE-Jetronic - zmieniające się wypełnienie i brak oscylacji
Rozpoczęty przez nicu89, lut 20 2014 22:08
18 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 23 lutego 2014 - 16:11
#12
Napisano 23 lutego 2014 - 16:22
Użytkownik Piotrek 190E dnia 23 lutego 2014 - 10:00 napisał
Kolego nicu89 wepnij wtyczkę tak jak powinno być, wbij sobie w przewód sygnałowy co idzie od sondy szpilkę do tego przyłóż + miernika a drugi jego biegun daj na masę auta najlepiej bezpośrednio pod akumulator pamiętaj że sprawdzasz to na rozgrzanym silniku i zmiany napięcia muszą być szybkie najlepszy do tego jest oscyloskop ale jeśli go nie masz to zwykły multimetr też wystarczy
Kolego sondy uniwersalne niczym oprócz nie zarobionych wtyczek nie różnią się od tych dedykowanych tylko do jednego modelu
Ja osobiście mam uniwersalną boscha w mercu i śmiga już z 1,5 roku bez najmniejszych problemów i ja nie widziałem uzasadnionego powodu żeby płacić o 150zł więcej za sondę boscha dedykowaną do tylko tego modelu . Wiadomo wszelkie chińskie sondy odpadają bo nawet sterownik może nie potrafić ich odczytać.
Co do spalania to przy dobrze wyregulowanym KE Mercedes najmniej mi spalił 7,5 L przy emeryckiej jeździe
Kolego sondy uniwersalne niczym oprócz nie zarobionych wtyczek nie różnią się od tych dedykowanych tylko do jednego modelu
Ja osobiście mam uniwersalną boscha w mercu i śmiga już z 1,5 roku bez najmniejszych problemów i ja nie widziałem uzasadnionego powodu żeby płacić o 150zł więcej za sondę boscha dedykowaną do tylko tego modelu . Wiadomo wszelkie chińskie sondy odpadają bo nawet sterownik może nie potrafić ich odczytać.
Co do spalania to przy dobrze wyregulowanym KE Mercedes najmniej mi spalił 7,5 L przy emeryckiej jeździe
no u mnie różnica była ogronma dlatego ta opinia z mojej strony.tak samo tarcze hamulcowe,moge kupić bosch zrobiony przez skośnookich i przez niemców,ta od skośnookich potrzymała dokładnie 35tys km.
#13
Napisano 23 lutego 2014 - 17:47
Ja przelatałem już na niej przeszło 40tyś i jest baja może twój problem leży w montażu Co do tarcz to się nie mogę wypowiedzieć bo moje ATE mam nie zbyt długo ale jak na razie jestem zadowolony
#14
Napisano 23 lutego 2014 - 17:52
Użytkownik ozzy1979 dnia 23 lutego 2014 - 12:46 napisał
Panowie - badanie sondy lambda miernikiem (voltomierzem) mozna sobie wsadzić w buty. A dlaczego? Bo w sondzie oprócz prawidłowego zakresu napięcia dużo wazniejsze jest to, z jaką szybkością odpowiada na pobudzenie. A to mozna zaobserwować tylko na oscyloskopie (...) Zdrowa sonda daje nam około 5-6 cykli zmian napięcia na 10 sekund
Poza tym, to liczy się też sposób podłączenia sondy - zaciskanie zamiast lutowania. Niedawno dyskutowaliśmy sprawę (http://mb201-124.eu/...1-sonda-lambda/). No i ochrona połączenia przed wodą, zwłaszcza słoną. Już nie mówiąc o delikatnym aplikowaniu pasty miedzianej na gwint, a nie gdzie popadnie.
#15
Napisano 23 lutego 2014 - 18:56
Sonda dziala i oscyluje od 0,29 do troche ponad 0,8V. Zle mierzylem sonde wczeniej. Sposob Piotrka 190E sie sprawdzil jak wymienie jeden lejacy wtryskiwacz powinna sonda oscylowac od 0,2 do 0,8.
#16
Napisano 23 lutego 2014 - 19:57
nicu 89 ja kiedyś też mierzyłem miernikiem sondę i też mi to samo pokazywała 0,29-08V, może kolega ozzy1979 ma rację
#17
Napisano 23 lutego 2014 - 22:24
Użytkownik nicu89 dnia 23 lutego 2014 - 18:56 napisał
Sonda dziala i oscyluje od 0,29 do troche ponad 0,8V. Zle mierzylem sonde wczeniej. Sposob Piotrka 190E sie sprawdzil jak wymienie jeden lejacy wtryskiwacz powinna sonda oscylowac od 0,2 do 0,8.
A z tym wypełnieniem to sprawdzałeś je przy podwyższonych obrotach około 2,5 - 3tyś ?
Masz mieć wtedy maks 10% różnicy we wskazaniach między biegiem jałowym a podwyższonymi obrotami ( tak sprawdzasz sobie działanie EHA i jego ustawienie )
Potencjometr nie ma trzasków ?
#18
Napisano 23 lutego 2014 - 22:46
melfio1 a sprawdzales wtryski? Lejacy jeden wtrysk moze zawyzac mieszanke i dlatego nie oscyluje od 0,2 w gore tylko od 0,3V. Moj miernik nie jest najtanszy, kupowalem go jak szedlem do technikum elektronicznego w 2005r to byl dosc dobry ze srodka przedzialu cenowego. Mierzylem tez miernikiem sasiada takim konkretnym to wyniki byly tylko dokladniejsze w moim przypadku oscylacja byla od 280mV do 850mV bodajze.
#19
Napisano 24 lutego 2014 - 09:04
Wtryskiwaczy nie sprawdzałem bo spalanie w normie,.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|