Skocz do zawartości




- - - - -

KE-Jetronic - zmieniające się wypełnienie i brak oscylacji


18 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lutego 2014 - 16:11

Rób tak jak Piotrek mówi, tylko pamiętaj o nagrzaniu silnika do 80 st. C, może eha walnięty? Ja kupiłem najtańszą sondę, obliczyłem, że warto zaryzykować, działa od wakacji elegancko. 160km trasy, 20km po mieście, małe korki, spalanie 7,8l/100 km - przy ekonomicznej jeździe, lpg ekspresówka 8,35l chyba. Kupiłem taki miernik z diodami do sondy na allegro, ustawiałem na niego gaz, działa bardzo dobrze. Do samego sprawdzenia czy sonda jest sprawna najlepszy oscyloskop, miernik wskazówkowy albo takie coś jak ja mam.



#12 Offline   Msliextreme


  • Postów: 146
  • Na forum od: 19 mar 2012
  • Miejscowość: Salzgitter
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Audi coupe 2.3

Napisano 23 lutego 2014 - 16:22

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 23 lutego 2014 - 10:00 napisał

Kolego nicu89 wepnij wtyczkę tak jak powinno być, wbij sobie w przewód sygnałowy co idzie od sondy szpilkę do tego przyłóż + miernika a drugi jego biegun daj na masę auta najlepiej bezpośrednio pod akumulator pamiętaj że sprawdzasz to na rozgrzanym silniku i zmiany napięcia muszą być szybkie najlepszy do tego jest oscyloskop ale jeśli go nie masz to zwykły multimetr też wystarczy ;)

Kolego sondy uniwersalne niczym oprócz nie zarobionych wtyczek nie różnią się od tych dedykowanych tylko do jednego modelu ;)
Ja osobiście mam uniwersalną boscha w mercu i śmiga już z 1,5 roku bez najmniejszych problemów i ja nie widziałem uzasadnionego powodu żeby płacić o 150zł więcej za sondę boscha dedykowaną do tylko tego modelu . Wiadomo wszelkie chińskie sondy odpadają bo nawet sterownik może nie potrafić ich odczytać.
Co do spalania to przy dobrze wyregulowanym KE Mercedes najmniej mi spalił 7,5 L przy emeryckiej jeździe ;)

no u mnie różnica była ogronma dlatego ta opinia z mojej strony.tak samo tarcze hamulcowe,moge kupić bosch zrobiony przez skośnookich i przez niemców,ta od skośnookich potrzymała dokładnie 35tys km.

#13 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 23 lutego 2014 - 17:47

Ja przelatałem już na niej przeszło 40tyś i jest baja może twój problem leży w montażu ;) Co do tarcz to się nie mogę wypowiedzieć bo moje ATE mam nie zbyt długo ale jak na razie jestem zadowolony :D

#14 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2014 - 17:52

Wyświetl postUżytkownik ozzy1979 dnia 23 lutego 2014 - 12:46 napisał

Panowie - badanie sondy lambda miernikiem (voltomierzem) mozna sobie wsadzić w buty. A dlaczego? Bo w sondzie oprócz prawidłowego zakresu napięcia dużo wazniejsze jest to, z jaką szybkością odpowiada na pobudzenie. A to mozna zaobserwować tylko na oscyloskopie (...) Zdrowa sonda daje nam około 5-6 cykli zmian napięcia na 10 sekund
Łojezu, ależ częstotliwość :E . Przecież nie zakazali używania mierników analogowych. Wiem, że mają mniejszy opór wewnętrzny na woltomierzu, ale chyba nie na tyle mały żeby całkiem "zewrzeć" sondę.

Poza tym, to liczy się też sposób podłączenia sondy - zaciskanie zamiast lutowania. Niedawno dyskutowaliśmy sprawę (http://mb201-124.eu/...1-sonda-lambda/). No i ochrona połączenia przed wodą, zwłaszcza słoną. Już nie mówiąc o delikatnym aplikowaniu pasty miedzianej na gwint, a nie gdzie popadnie.

#15 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lutego 2014 - 18:56

Sonda dziala i oscyluje od 0,29 do troche ponad 0,8V. Zle mierzylem sonde wczeniej. Sposob Piotrka 190E sie sprawdzil jak wymienie jeden lejacy wtryskiwacz powinna sonda oscylowac od 0,2 do 0,8.

#16 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 23 lutego 2014 - 19:57

nicu 89 ja kiedyś też mierzyłem miernikiem sondę i też mi to samo pokazywała 0,29-08V, może kolega ozzy1979 ma rację :hmm:

#17 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 23 lutego 2014 - 22:24

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 23 lutego 2014 - 18:56 napisał

Sonda dziala i oscyluje od 0,29 do troche ponad 0,8V. Zle mierzylem sonde wczeniej. Sposob Piotrka 190E sie sprawdzil jak wymienie jeden lejacy wtryskiwacz powinna sonda oscylowac od 0,2 do 0,8.
No widzisz jednak coś tam wiem hahahaha :D
A z tym wypełnieniem to sprawdzałeś je przy podwyższonych obrotach około 2,5 - 3tyś ?
Masz mieć wtedy maks 10% różnicy we wskazaniach między biegiem jałowym a podwyższonymi obrotami ( tak sprawdzasz sobie działanie EHA i jego ustawienie )
Potencjometr nie ma trzasków ?

#18 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 lutego 2014 - 22:46


melfio1 a sprawdzales wtryski? Lejacy jeden wtrysk moze zawyzac mieszanke i dlatego nie oscyluje od 0,2 w gore tylko od 0,3V. Moj miernik nie jest najtanszy, kupowalem go jak szedlem do technikum elektronicznego w 2005r to byl dosc dobry ze srodka przedzialu cenowego. Mierzylem tez miernikiem sasiada takim konkretnym to wyniki byly tylko dokladniejsze w moim przypadku oscylacja byla od 280mV do 850mV bodajze.


#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 24 lutego 2014 - 09:04

Wtryskiwaczy nie sprawdzałem bo spalanie w normie,.








Podobne tematy Zwiń