Skocz do zawartości




- - - - -

[M102] - Ciężko odpala na zimnym silniku



156 odpowiedzi w tym temacie

#121 Offline   FL4CH4


  • Postów: 26
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Jastrząb
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2015 - 19:43

Wysililem sie i czytam od kilku dni, nie tylko na tym forum... Problem w tym, ze co temat to dowiaduje sie czegos innego i sam juz zglupialem, w koncu juz sam nie wiem za co odpowiada dany przekaznik... wychodzi na to, ze srebrny przekaznik odpowiada za abs i za wtryskiwacz rozruchowy, czy za sam abs?



#122 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 25 maja 2015 - 20:14

To, że zmieniłeś srebrny przekaźnik, to nie znaczy że jest on na 100% sprawny. No chyba, że jest wyciągnięty z pewnego auta, w którym działał. Ale lepiej rozbierz go i przelutuj na nowo.

#123 Offline   FL4CH4


  • Postów: 26
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Jastrząb
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2015 - 20:35

Kupilem od goscia mieszkajacego blisko mnie, handluje czesciami do tych mercedesow, zanim mi go sprzedal, to wlozyl go do swojego auta i wszystko bylo ok, bezpiecznik wymienil na nowy... z ciekawosci przed chwila bylem sprawdzic, czy jak wloze z powrotem stary przekaznik, to abs bedzie sie non stop swiecil i czy bedzie pracowal na wyzszych obrotach ale rowno, jak wczesniej. Z abs bylo jak myslalem, a najlepsze ze obroty i praca silnika nie zmienila sie wcale, tak samo niskie obroty i tak samo nierowna praca silnika... juz nie rozumiem

Użytkownik FL4CH4 edytował ten post 25 maja 2015 - 20:36


#124 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 maja 2015 - 20:41

A jaki przekaźnik kupiłeś ,były chyba 2 rodzaje ?jeśli wymieniłeś przekaźnik i jeszcze coś nie tak ,to musisz sprawdzić szczelność dolotu tych rurek pod filtrem itd.,lub ZPD bo to przekaźnik steruje ZPD.

#125 Offline   FL4CH4


  • Postów: 26
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Jastrząb
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2015 - 20:46

jezeli chodzi o wyglad to jest taki sam, jezeli chodzi o te oznaczenia, w sensie kod itd to tez wszystko to samo... jezeli chodzi o te rurki to juz wczesniej wlasnie mechanik sprawdzal, ja tez dzis zagladalem i wszystko jest ok...

#126 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2015 - 20:52

Zacznijmy od tego, że przekaźnik nie steruje wtryskiem rozruchowym w dosłownym znaczeniu. On zasila (lub nie) elektroniczną część KE. I tutaj, ponieważ z uszkodzonym przekaźnikiem KE chodzi w trybie mechanicznym - miałeś problem z rozruchem na zimno oraz miałeś podniesione obroty biegu jałowego - to normalne i tak ma być.

Po włożeniu przekaźnika sprawnego układ KE elektronicznie ocknął się, i zaczął coś tam regulować. Stąd min. te niskie obroty jałowe i dławienia się różnego rodzaju.

Ale - operujemy w próżni, bo nie określiłeś, jakie to obroty, jaka jest temperatura którą widzi sterownik KE, nie sprawdziłeś, czy w sterowniku ą jakieś błędy zapisane, nie wiemy co mówią czujniki przepustnicy, biegu jałowego i potencjometr klapy spiętrzającej, nie wiemy co mówi zawór powietrza dodatkowego.

I ty chcesz mi wmówić, że cokolwiek czytałeś?

Użytkownik carl00s edytował ten post 25 maja 2015 - 20:54


#127 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 maja 2015 - 21:10

Cytat

jezeli chodzi o wyglad to jest taki sam, jezeli chodzi o te oznaczenia, w sensie kod itd to tez wszystko to samo
a może ktoś wsadził przed sprzedażą na sztukę ,musisz to zweryfikować ,jak już wiesz gdzie jest przekaźnik to zanim dalej w głębi jest komputer ECU ,sprawdź i napisz czy masz na nim taki nr,0280800392,.bo zdarzały się przypadki ,że tez wkładali na sztukę :E

Użytkownik melfio1 edytował ten post 25 maja 2015 - 21:11


#128 Offline   FL4CH4


  • Postów: 26
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Jastrząb
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2015 - 21:15

Z tym "ocknieciem" sie, to pomyslalem od razu tak samo, stwierdzilem, ze chyba poprostu brakuje regulacji, ale teraz mysle troche inaczej... Tak, czytalem juz o rzeczach ktore wymieniles, ale nie wiele moge sprawdzic z tych rzeczy w moich marnych warunkach w garazu, wiec pozostaje mi podjechac gdzies do mechanika od tych gwiazd, tyle ze najblizej mam katowice (w ktorych jest bardzo polecany tutaj na forum warsztat) ale boje sie jechac z pod czestochowy do katowic autem z tak pracujacym silnkiem... a co do okreslenia obrotow, to nie chcialem strzelac jakie to obroty, poniewaz nie mam wersji z obrotomierzem, wiec tak na prawde nie moge dokladnie ich okreslic, wiem tylko ze wczesniej na tamtym przekazniku wolne obroty byly wyzsze niz teraz i silnik pracowal rowno. Ok Melfio sprawdze ten nr jutro :)

#129 Offline   FL4CH4


  • Postów: 26
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Jastrząb
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maja 2015 - 12:16

Dzwonilem dzis do mechanika od mercedesow z piekar slaskich ( polecany warsztat tutaj na forum ), gadalem z gosciem dluzsza chwile tlumaczac jaki mam problem, zastanowilo mnie to, jak powiedzial ze co do wtrysku rozruchowego, to nie jest powiedziane, zeby w ogole zalaczal sie w taka temperature jaka teraz mamy, ze bardziej od zerowych temperatur w dol, to prawda?... bo skoro tak, to chyba to tlumaczy dlaczego nie mam napiecia na wtyczce od tego wtrysku.

#130 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 02 kwietnia 2016 - 23:41

Witam!!!Mam taki problem.Jak mam zimny silnik po nocy lub postoi kilka godzin w dzień to pali na 3 gary i po około 3 sekundach od odpalenia łapie dopiero wszystkie 4 gary.Wiecie może co to może być?








Podobne tematy Zwiń