Skocz do zawartości




[W140] Kubasz 600SEL '93


458 odpowiedzi w tym temacie

#451 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 29 kwietnia 2017 - 13:05

Witam wszystkich

Eska sezon już rozpoczęła ale niestety zaskoczyła mnie niedziałającym wspomaganiem PML. PML(pin 12) wybłyskał mi błąd 3, Egas (pin 7) wybłyskał błąd 9. Oba wskazują na czujnik prędkości L6/3. Znajduje się on w dyferencjale po lewej stronie samochodu więc niewiele myśląc zamówiłem taki czujnik nr 140 540 11 17. Przed montażem jednak postanowiłem zmierzyć rezystancję czujnika w gnieździe ciemnoszarym modułu ASR. Czujnik prawy tylny L6/4 jest wyprowadzony na piny 30 i 31, a czujnik lewy tylny L6/3 jest wyprowadzony na piny 32 i 33

Posted Image

Zatem wyciągnąłem ASR zmierzyłem miernikiem wspomniane piny i okazało się że oba czujniki wskazują 650 Ohm czyli oba dobre :| ale rozglądając się po okolicy zauważyłem pin 28 wyleciał z podstawki :hooray: Moduł ASR wystawia na pinie 28 sygnał prędkości dla innych sterowników

Posted ImagePosted Image

Zatem żeby wyciągnąć takiego zapadniętego pina trzeba odryglować zabezpieczenie przeciw wypadaniu pinów w postaci takich dwóch jakby guziczków

Posted ImagePosted Image

Później zrobiłem dwa haczyki z drutu żeby pina złapać i wyciągnąć do góry

Posted Image

Pin na miejscu

Posted Image

Rygielki trzeba jeszcze wcisnąć

Posted Image

I silnik szczęśliwy znów :)

Posted Image

Wreszcie można normalnie jeździć :) na zloty :lol:

Użytkownik Kubasz edytował ten post 29 kwietnia 2017 - 13:08




#452 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 15 maja 2017 - 19:17

Wreszcie pojawił się długo wyczekiwany detal na silniku jakim jest biała gwiazda :hooray:

Posted Image

#453 Offline   pepe1111


  • Postów: 158
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 600 1991

Napisano 16 maja 2017 - 16:34

az milej sie patrzy :) - bo biala gwiazda na tym silniku, to jak fabryczne pomaranczowe kierunkowskazy w samochodzie ; choc brzmi to nieco absurdalnie, to po czesci jakas analogia w tym jest...

#454 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 17 maja 2017 - 16:03

Wreszcie nie będzie mi wstyd otwierać maski :lol: i chociaż ta pokrywka nie jest idealna to przynajmniej jest właściwa.

#455 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 21 maja 2017 - 16:40

Witam wszystkich

jednak moja przygoda z wyłączającym się PML'em trwa nadal. Do tej pory przestudiowałem i przetestowałem połączenia kablowe pomiędzy modułem ASR, który zbiera sygnał od lewego tylnego czujnika prędkości L6/3, a modułem EGAS i PML. Te ostatnie cały czas sygnalizują o braku sygnału z ASR - błędy 144-EGAS i 003-PML. ASR powinien wystawiać na pinie 28 w szarociemnym slocie napięcie AC w zakresie 3-8V podczas kiedy tylne koło się obraca, a EGAS i PML odbierają ten sygnał odpowiednio na pinach 12 i 30. Jedyne co mogę tam zmierzyć to 0.45VAC jednak w actual values w ASR mogę podejrzeć prędkości wszystkich 4 kół i przy jeździe na wprost wszystkie pokazują taką samą wartość prędkości. Zatem wydaje mi się że moduł ASR uszkodził się jakimś cudem. W PML też można podejrzeć prędkość obu tylnych kół ale podczas próby podglądu ich w trakcie jazdy połączenie ze sterownikiem cały czas się zrywa (przez wifi). Jak tylko się zatrzymam to się znów wszytko łączy. Miał ktoś z Was drodzy użytkownicy podobny przypadek? Oprócz tej niedogodności związanej z brakiem wspomagania siły kierowania nie występują inne objawy. Kontrolki ASR i ABS nie świecą się :hmm:

Ponieważ używane ASR'y o tym samym numerze co u mnie są dość tanie na A......o to zaryzykowałem i kupiłem jeden. Mam nadzieję że to załatwi sprawę ponieważ mam nowy czujnik prędkości L6/3 ale śrubka go przytwierdzająca do dyferencjału jest trochę przyrdzewiała i klucz się już w niej obraca :mlot: Więc żeby go wymienić będę musiał ściągać dyferencjał :P

#456 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 28 maja 2017 - 15:47

Witam

dzisiaj spędziłem trochę czasu z moją 600 ale wciąż nie udało mi się znaleźć przyczyny wyłączającego się PML. Podmieniłem moduł ASR na inny o tym samym numerze ale objawy pozostały. ASR mierzy prędkości wszystkich kół. Nawet nagrałem film jak to robi :P, a EGAS i PML nie otrzymują o tym informacji. Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie połączenia elektryczne i wydają się być prawidłowe :hmm:

Nie udało mi się dostać do okablowania pod skrzynką z komputerami bo jedna (tylna oczywiście) śrubka nie da się odkręcić albo kręci się w miejscu, a poza tym w ogóle nie mogłem oddzielić aluminiowej górnej obudowy od dolnej plastikowej :mlot:

#457 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 06 czerwca 2017 - 19:54

Witam wszystkich. Może się komuś przyda ta informacja bo po dokonaniu jeszcze kilku innych testów okablowania itd. na przyczynę braku PML wytypowałem jednak sam sterownik i po zakupie używanego wszystkie uciążliwości ustąpiły i mogę znów cieszyć się pełną sprawnością mojej 140 :hooray: Czeka ją niebawem myjnia i przez kilka najbliższych tygodni posłuży mi w zadaniach codziennych :jem:

Posted Image

Użytkownik Kubasz edytował ten post 06 czerwca 2017 - 19:55


#458 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 08 czerwca 2017 - 17:48

W140 leci na konkretny detailing czy tylko zwykłe mycie?


#459 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 08 czerwca 2017 - 19:20

Na konkretnym detailingu była na jesieni, a teraz tylko umycie z kurzu bo się troche zebrało zwłaszcza jak stała na hali podczas walki z pml.








Podobne tematy Zwiń