Eska sezon już rozpoczęła ale niestety zaskoczyła mnie niedziałającym wspomaganiem PML. PML(pin 12) wybłyskał mi błąd 3, Egas (pin 7) wybłyskał błąd 9. Oba wskazują na czujnik prędkości L6/3. Znajduje się on w dyferencjale po lewej stronie samochodu więc niewiele myśląc zamówiłem taki czujnik nr 140 540 11 17. Przed montażem jednak postanowiłem zmierzyć rezystancję czujnika w gnieździe ciemnoszarym modułu ASR. Czujnik prawy tylny L6/4 jest wyprowadzony na piny 30 i 31, a czujnik lewy tylny L6/3 jest wyprowadzony na piny 32 i 33
Zatem wyciągnąłem ASR zmierzyłem miernikiem wspomniane piny i okazało się że oba czujniki wskazują 650 Ohm czyli oba dobre ale rozglądając się po okolicy zauważyłem pin 28 wyleciał z podstawki Moduł ASR wystawia na pinie 28 sygnał prędkości dla innych sterowników
Zatem żeby wyciągnąć takiego zapadniętego pina trzeba odryglować zabezpieczenie przeciw wypadaniu pinów w postaci takich dwóch jakby guziczków
Później zrobiłem dwa haczyki z drutu żeby pina złapać i wyciągnąć do góry
Pin na miejscu
Rygielki trzeba jeszcze wcisnąć
I silnik szczęśliwy znów
Wreszcie można normalnie jeździć na zloty
Użytkownik Kubasz edytował ten post 29 kwietnia 2017 - 13:08