Witam
Tak jak w temacie mam problem z zaworem STOP przy filtrze paliwa. Dzieje się tak od około tygodnia (wymiana filtra paliwa) i ON wycieka najwięcej podczas postoju auta. Na weekend auto stało w garażu i zalało cały blok silnika. Jaka jest zasada działania oraz budowa tego korka? czy ma on być odkręcony na maxa czy w jakimś specjalnym ustawieniu czyli np. odkręcony tylko na 2-3 obroty? Przed wymianą filtra nie było z nim żadnego problemu. Czy będzie to wina jakichś podkładek w jego środku? Korek poci się ku nasadzie (prawdopodobnie te dziurki w nim). Aluminiowa podkłada jest przy nim OK.
Jeżeli ktoś mi może pomóc i przy okazji podać numer podkładki(jeżeli to ona) to będę wdzięczny.
Tematu nie znalazłem w wyszukiwarce więc napisałem posta.
0
[W124] zawór STOP przy filtrze paliwa-wyciek
Rozpoczęty przez bodzin, lip 29 2014 15:31
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 lipca 2014 - 15:31
#2
Napisano 29 lipca 2014 - 17:38
Zawór STOP przy filtrze paliwa ? Z tego co wiemy dźwignia STOP połączona z " gaszakiem " jest na pompie wtryskowej. To o niej mówisz ?
#3
Napisano 29 lipca 2014 - 17:43
Bywał tam i zawór. Prawie zawsze jak trafiałem, to się z niego lało. Zmieniałem go na "śrubę", jak we wcześniejszych silnikach i był spokój.
#4
Napisano 30 lipca 2014 - 08:55
W sumie wolałbym naprawić to co jest bo jeżeli to kwestia jakichś podkładek wewnątrz to nie jest taki wielki problem. Zmiana na śrubę to by była ostateczność. Ktoś posiada schemat budowy tego zaworu?
#5
Napisano 30 lipca 2014 - 11:20
Jak cieknie to będzie ciekło. Nowy w aso jakiś chory pieniądz kosztuje.
#6
Napisano 30 lipca 2014 - 15:39
http://www.fotosik.p...b20923a9de.html
na zdjęciu pozycja nr. 23
Tak mi przeszło przez myśl że zamawiając filtr "chyba" nie było w zestawie dwóch uszczelek (nr 8 uszczelki+filtr paliwa) Czy możliwe jest że po założeniu starych uszczelek przeciek robi się właśnie w górnej cześci tego zaworka?. Dzwoniłem do sklepu gdzie zamawiałem filtr (Bosch 1 457 434 123)
i gość mówi że w zestawie jest tylko uszczelka ta duża na filtrze od razu wpasowana (tych 2 małych nie ma) podczas gdy patrzę na filtr firmy Knecht http://i.ebayimg.com...NTMD6g/$_35.JPG i w zestawie są te 2małe gumy. K**wicy idzie dostać ktoś ma tu jakiś pomysł ?
na zdjęciu pozycja nr. 23
Tak mi przeszło przez myśl że zamawiając filtr "chyba" nie było w zestawie dwóch uszczelek (nr 8 uszczelki+filtr paliwa) Czy możliwe jest że po założeniu starych uszczelek przeciek robi się właśnie w górnej cześci tego zaworka?. Dzwoniłem do sklepu gdzie zamawiałem filtr (Bosch 1 457 434 123)
i gość mówi że w zestawie jest tylko uszczelka ta duża na filtrze od razu wpasowana (tych 2 małych nie ma) podczas gdy patrzę na filtr firmy Knecht http://i.ebayimg.com...NTMD6g/$_35.JPG i w zestawie są te 2małe gumy. K**wicy idzie dostać ktoś ma tu jakiś pomysł ?
#7
Napisano 30 lipca 2014 - 18:25
Wywalić i zastąpić "śrubą" z modelu przedliftowego.Ten zawór to mała skucha producenta.Dopóki sie tego nie rusza,to ma szanse nie puszczać,ale jak już zacznie...
Do niczego to niepotrzebne.Tylko odłożony w czasie problem.
Do niczego to niepotrzebne.Tylko odłożony w czasie problem.
#8
Napisano 30 lipca 2014 - 20:05
I raczej tak zrobię że zastąpie to badziewie tą śrubą. Czy to będzie ta śruba nr 29 ? http://mb.ilcats.ru/...20/vers//clid/1
oryginalny numer to: 6019900163 / zamiennik 6019900063
znalazłem sklep z zamiennikiem i niby również producentem jest MB.
http://www.redmars.p...0-VITO-638.html
Ta śruba jest jedna jedyna w takim samym rozmiarze do tych starszych diesli czy to będzie jeszcze co innego? bo ten schemat z EPC to na silniku OM602.
Przy okazji znalazłem schemat naprawy tego zaworka jak by ktoś chciał się w to bawić (Ja nie zamierzam bo musiał bym sztukować ten najmiejszy oring). Info w j. angielskim.
[img=http://www62.zippyshare.com/thumb/60895434/file.html][/img]
oryginalny numer to: 6019900163 / zamiennik 6019900063
znalazłem sklep z zamiennikiem i niby również producentem jest MB.
http://www.redmars.p...0-VITO-638.html
Ta śruba jest jedna jedyna w takim samym rozmiarze do tych starszych diesli czy to będzie jeszcze co innego? bo ten schemat z EPC to na silniku OM602.
Przy okazji znalazłem schemat naprawy tego zaworka jak by ktoś chciał się w to bawić (Ja nie zamierzam bo musiał bym sztukować ten najmiejszy oring). Info w j. angielskim.
[img=http://www62.zippyshare.com/thumb/60895434/file.html][/img]
Użytkownik bodzin edytował ten post 30 lipca 2014 - 20:18
#9
Napisano 27 czerwca 2020 - 08:53
Witam. Jaką funkcję pełni nakrętka w której pracuje oś dźwigni STOP ta na klucz 17. Czy powinna być wkręcona do końca? Może pełni funkcję regulacyjną przy wymianie oringu który uszczelnia ośkę? Piszę bo nieco ją wykręciłem aby oring dobrze się ustawił w rowku ośki i był szczelny. Jak to zrobiłem to trochę zmniejszyły się obroty i chyba zniknęło "ssanie". Jak ją dokręcę do końca to nie chce się silnik uruchomić. Czy wysunięcie osi od stopu ma stałą i niezmienną odległość od korpusu? Aby silnik zastartował to muszę wyciągnąć na max tę ośkę ale wtedy oring wyskakuje i nie ma szczelności. Poza tym mam wrażenie że silnik zaczął więcej "żabkować"
Użytkownik japi 65 edytował ten post 27 czerwca 2020 - 08:59
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
|
|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|