Skocz do zawartości




- - - - -

Nie równo pracuje przy około 1500 obr/min


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   mecio


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 sie 2014
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2014 - 20:36

O z tym ostatnim postem się zgadzam wiem że na pewno kompresja jest bardzo dobra i na pewno na 100% nie bierze oleju. Jutro postaram się sprawdzić te świece.



#12 Offline   Marucha


  • Postów: 16
  • Na forum od: 07 sie 2014
  • Miejscowość: Blichowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2014 - 08:41

Wyświetl postUżytkownik mecio dnia 05 września 2014 - 19:28 napisał

Proszę o pomoc auto ma w 100% przejechane 160tyś mercedes 300d !


Wyświetl postUżytkownik mecio dnia 05 września 2014 - 20:27 napisał

Przy kupnie sprawdzałem czy nie ma kompresij na zimnym silniku i nie miał.

Wyświetl postUżytkownik mecio dnia 05 września 2014 - 20:36 napisał

wiem że na pewno kompresja jest bardzo dobra i na pewno na 100% nie bierze oleju.


Mam pytanie: ... ile procent wg. Ciebie ma czysta prawda? ...135% ? ...142%? ...193% ? ... 194? Próbuję szukać analogii w alkoholach dodając dodatkowe 100.

#13 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 06 września 2014 - 14:19

ha ha dobre- też sądze że Kolega coś mąci, albo nie ma zielonego pojęcia co pisze....

#14 Offline   gerbryls


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 wrz 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2014 - 16:53

Witam
Stwierdziłem ,że podepne się tutaj aby nie śmiecić na forum. Mam W201 2.0D, wymieniałem w nim O-ringi pod zaworkami zwrotnymi, po złożeniu wszystkiego do kupy, nie udało mi się odpalić auta na aktualnym akumulatorze. Przypuszczam , że był zbyt mocno zapowietrzony. Wziąłem akumulator z pickupa (większy) i na nim udało mi się zapalić, jednakże silnik nierówno pracuje. Gdy się nagrzał zmieniłem z powrotem akumulatory, i przy pierwszym podejsciu odpalił. Po około 20 min. grzania chciałem się przejechać ,niestety zgasł mi przy ruszaniu i już nie odpalił. Ponownie wsadziłem akumulator z pickupa, i odpalił, cały czas nierówno pracując. Sprawdzałem przewody wysokiego ciśnienia , na wszystkie podawane jest paliwo, Co moge jeszcze sprawdzić, lub jaka jest ewentualna przyczyna jego nierównej pracy?

#15 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 06 września 2014 - 17:34

Wyświetl postUżytkownik gerbryls dnia 06 września 2014 - 16:53 napisał

Co moge jeszcze sprawdzić

Smok w baku, filtry i czy ukł. wtryskowy się nie zapowietrza.

#16 Offline   gerbryls


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 wrz 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2014 - 17:45

Przed wymianą O-ringów tego nie było. Smok pewnie powienienem wyczyścić tak czy inaczej,gdyż nie świeci mi sie kontrolka rezerwy. Filtry tak, czy inaczej wymieniałem 2 miesiące temu. Mówiąć o układzie wtryskowym masz na myśli przewody wysokiego ciśnienia czy wtryskiwacze? Wtryskiwaczy nie ruszałem , sądze więc ,że na 99% nie są w to zamieszane. Jeśli jest to część układu wtryskowego jak moge sprawdzić czy on się zapowietrza? Gdy sprawdzałem na przewodach czy podaje paliwo zauważułem, że z jednego przewodu kapie bez względu czy silnik był kręcony czy w spoczynku. Pozostałe kapały przy kręceniu silnika a po zaprzestaniu, równierz przestawały.

#17 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 06 września 2014 - 17:52

Wyświetl postUżytkownik gerbryls dnia 06 września 2014 - 17:45 napisał

Przed wymianą O-ringów tego nie było

No to sprawa jasna, masz zapowietrzony układ albo źle poskładane i zapowietrza się nadal.


Wyświetl postUżytkownik gerbryls dnia 06 września 2014 - 17:45 napisał

gdyż nie świeci mi sie kontrolka rezerwy

Oczyść czujnik paliwa w baku, na dnie tuby znajdziesz pełno glutów.

#18 Offline   gerbryls


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 wrz 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 września 2014 - 21:05

Jeśli układ jest zapowietrzony to po jakimś czasie pracy może się odpowietrzyć samoistnie? Jeśli z kolei łapie lewe powietrze to nie za bardzo wiem skąd , jedyne co mi przychodzi do głowy to przewody wysokiego ciśnienia. Jak moge ewentualnie sprawdzić czy i gdzie łapie lewe powietrze?

#19 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 06 września 2014 - 21:24

Zerknij na węże przy pompie przeźroczyste, nie powinno w nich być bąbelków.

A zapowietrzać może się w wielu miejscach, np. termostat paliwa.

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 września 2014 - 09:05

Tu mogę koledze @Mercedes coś pomóc, bo na problemach z pracą silnika troszkę nerwów straciłem.

Najczęściej winne są wtryski. Nie żadna kompresja, pompa, świece tylko rzeźba przy wtryskach. Naprawdę niewiele potrzeba, żeby z cykania zrobił sie głośny, szarpiący i kopcący Ursus.

Mi już diagnozowali mechanicy różne rzeczy (specjaliści od 7 boleści) - pompa, kompresja, panewska... Bo przebieg 3/4 miliona... Tymczasem auto nadal jak jeździło, tak jeździ mając lepsze lub gorsze dni.

Sprawdź więc wtryski (wraz z ustawieniem kąta wtrysku) a zacznik od tego, co pisze m. in. @markslew - czyli czy nie masz syfu w baku. Najtaniej.

Co do zapowietrzania się układu, to przynajmniej u mnie objawem był potężny stuk spod maski, jakby silnik się rozlatywał. Jakby ktoś walił dużym młotkiem w pokrywę zaworów. Nie za się ani tego niezauważyć, ani tym bardziej z tym jechać :)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 07 września 2014 - 09:06









Podobne tematy Zwiń