Witam, posiadam W124 sedan z 87roku, kolor nadwozia czerwony, silnik 132KM 2.3
Chciałem zadać pytanie na temat elementów blacharskich i nie tylko, jeśli ktoś zna odpowiedzieć na jedno lub wszystko pytania bardzo bym prosił o pomoc.
1. Jakiego koloru powinna być klapa tylnia od wewnętrznej strony. Moja jest czarna albo taka szara wraz z siłownikami. Czy powinna być pod kolor?
2. Czy podłoga bagażnika powinna być również pod kolor czy innego koloru?
3. Posiadam delikatną rdzę koło tylnej belki chyba koło tulei/sprężyn, czy to może być coś poważnego? Jak to naprawiać? Dodam iż podłoga, progi i karoseria nie posiada rdzy.
4. Mam problem z odpalaniem silnika nie ważne czy zimny czy ciepły odpala tylko dobrze jak go odpalę ponownie do maksymalnie minuty czasu. Później ten sam problem, czyli: auto nie odpala jakby gasło. Muszę trzymać gaz w połowie ( nie pompować, bo to nie działa) wtedy auto kręci z kilka sekund i odpala. Obroty skaczą z 2-3 sekundy i się stabilizują.
Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam.
1
[W124] Kilka pytań na temat blacharki i odpalania w moim 230E
Rozpoczęty przez jacekzpola, paź 14 2014 21:40
21 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14 października 2014 - 21:40
#2
Napisano 15 października 2014 - 06:25
Kolor bagażnika wewnątrz mam czarny, klapa bagażnika od wewnątrz również jest czarna.
Podłoga nad tylnym zawieszeniem nie jest pokryta masą jak w przypadku reszty i szybciej ruda tam wychodzi. Co nie znaczy, że w innych miejscach jej nie ma.
Często ta masa elastyczna coś tam skrywa i to bardzo dobrze
Ja u siebie po demontażu całego tylnego wózka, wyczyściłem rdzę ile się dało, to co zostało podtrawiłem w ramach eksperymentu, na to podkład epoksydowy i baranek.
Podłoga nad tylnym zawieszeniem nie jest pokryta masą jak w przypadku reszty i szybciej ruda tam wychodzi. Co nie znaczy, że w innych miejscach jej nie ma.
Często ta masa elastyczna coś tam skrywa i to bardzo dobrze
Ja u siebie po demontażu całego tylnego wózka, wyczyściłem rdzę ile się dało, to co zostało podtrawiłem w ramach eksperymentu, na to podkład epoksydowy i baranek.
#3
Napisano 15 października 2014 - 07:29
jackuzpola, zgodnie z regulaminem forum ( który zapewne przeczytałeś przez zaakceptowaniem, prawda? ) zasada formułowania wątków jest taka: jeden problem = jeden wątek.
Pamiętaj na przyszłość.
Pamiętaj na przyszłość.
#4
Napisano 15 października 2014 - 10:45
1 i 2. U mnie w '88 bagażnik wraz z klapą był szary, w obecnej '91 jest taki czarno-szary/ciemno szary, prawie czarny.
3. Rób od razu rdzę, jeżeli jest jest to obok przedniego mocowania 'belki' to może się skończyc tak:
http://pics.tinypic....5m2nlop4uba.jpg http://images8.fotos...36dd733d3a8.jpg
A podłoga fabrycznie od spodu jest cała w baranku w kolorze nadwozia.
4. Przeszperaj tematy z M111, np. http://mb201-124.eu/...post__p__308615
3. Rób od razu rdzę, jeżeli jest jest to obok przedniego mocowania 'belki' to może się skończyc tak:
http://pics.tinypic....5m2nlop4uba.jpg http://images8.fotos...36dd733d3a8.jpg
A podłoga fabrycznie od spodu jest cała w baranku w kolorze nadwozia.
4. Przeszperaj tematy z M111, np. http://mb201-124.eu/...post__p__308615
#6
Napisano 15 października 2014 - 16:13
w0jta5, to chyba będzie m102- kolega jacekzpola ma dwa różne silniki, inny w poście i w profilu.
Może pompa paliwa nie daje już rady i ciśnienie jest za niskie żeby zapalał jak należy, a po nabiciu do odpowiedniej wartości (momentalnie druga próba, jak zrozumiałem z pierwszego posta) załapuje już ok? Po chwili postoju ciśnienie zdąży opaść i problem się powtarza...
Może pompa paliwa nie daje już rady i ciśnienie jest za niskie żeby zapalał jak należy, a po nabiciu do odpowiedniej wartości (momentalnie druga próba, jak zrozumiałem z pierwszego posta) załapuje już ok? Po chwili postoju ciśnienie zdąży opaść i problem się powtarza...
#7
Napisano 15 października 2014 - 19:24
Sawyer, racja, moje niedopatrzenie.
Tematy M102 od których warto zacząć:
http://c124.republika.pl/
http://mb201-124.eu/...liwe-przyczyny/
http://mb201-124.eu/...temat-zbiorczy/
http://mb201-124.eu/...onic-regulacja/
http://mb201-124.eu/...-diagnostyczny/
Tematy M102 od których warto zacząć:
http://c124.republika.pl/
http://mb201-124.eu/...liwe-przyczyny/
http://mb201-124.eu/...temat-zbiorczy/
http://mb201-124.eu/...onic-regulacja/
http://mb201-124.eu/...-diagnostyczny/
#8
Napisano 15 października 2014 - 20:55
Użytkownik Sawyer dnia 15 października 2014 - 16:13 napisał
w0jta5, to chyba będzie m102- kolega jacekzpola ma dwa różne silniki, inny w poście i w profilu.
Może pompa paliwa nie daje już rady i ciśnienie jest za niskie żeby zapalał jak należy, a po nabiciu do odpowiedniej wartości (momentalnie druga próba, jak zrozumiałem z pierwszego posta) załapuje już ok? Po chwili postoju ciśnienie zdąży opaść i problem się powtarza...
Może pompa paliwa nie daje już rady i ciśnienie jest za niskie żeby zapalał jak należy, a po nabiciu do odpowiedniej wartości (momentalnie druga próba, jak zrozumiałem z pierwszego posta) załapuje już ok? Po chwili postoju ciśnienie zdąży opaść i problem się powtarza...
Mniejwięcej coś takiego. Momentalnie jak zgaszę i odpalę jest OK, ale po minucie czy więcej to samo...
Jak sprawdzić dokładnie pompę paliwa? Czy najlepiej wymieniać. W sumie fajnie jakbym miał okazję z kimś się podmienić.
Bardzo pomocne były wasze odpowiedzi.
#9
Napisano 15 października 2014 - 21:16
O samym sprawdzeniu działania pompy masz info np. tutaj http://mb201-124.eu/...a-pompy-paliwa/
Przyszło mi jeszcze na myśl, że może nie tyle pompa jest trafiona, co akumulator ciśnienia- utrzymuje ciśnienie benzyny, dzięki niemu podczas kolejnego rozruchu ciśnienie na wtryskiwaczach szybko wzrasta do pożądanego.
Przyszło mi jeszcze na myśl, że może nie tyle pompa jest trafiona, co akumulator ciśnienia- utrzymuje ciśnienie benzyny, dzięki niemu podczas kolejnego rozruchu ciśnienie na wtryskiwaczach szybko wzrasta do pożądanego.
#10
Napisano 16 października 2014 - 12:51
Cytat
Może pompa paliwa nie daje już rady i ciśnienie jest za niskie żeby zapalał jak należy
Cytat
akumulator ciśnienia- utrzymuje ciśnienie benzyny, dzięki niemu podczas kolejnego rozruchu ciśnienie na wtryskiwaczach szybko wzrasta do pożądanego.
siadasz do auta w momencie w którym wiesz ze na bank nie odpali od strzała, np rano.
kręcisz na zapłon z 10 razy i kluczyk trzymasz do wyłączenia pompy, za jedenastym odpalasz. wtedy cały układ powinien być nabity benzyną z odpowiednim ciśnieniem. akumulator ciśnienia paliwa, może być już nieszczelny. po 2, układ dostarczenia benzyny może być nie szczelny, w miejscach łączenia z pompą, lub pod maską - jest rurka, a do niej jest dokręcone przejście i na tych skręceniach lubi się luzować.
3. jak masz gaz z odcięciem pompy, to jak zawsze coś tej benzyny tam wycieknie i układ nie jest napełniony w benzyne, wtedy dojdzie do utrudnienia rozruchu, z braku paliwa i jego ciśnienia, zakładając, że cały układ jest szczelny, ciśnienie nabite i utrzymane, to w momencie zejścia klapy w dół na lpg, wtryski się otworzą na tyle, na ile wystarczy ciśnienia, czyli załóżmy, że przez sekunde wypuszczą chmurkę i jedno zakręcenie pompy nie da rady nabić całego układu w nadciśnienie.
np. ja jak szukałem regulatora, to między czasie zrobiłem sobie dodatkowe zasilanie na pompe i odpalałem ją na minutke w kabinie z przycisku i palił na strzał. niestety trzeci akumulator okazał się nie szczelny i już nie szukam, bo mi się nie chce, a problem załatwie w innym sposób jak bd czas.
zakładam oczywiście, że auto nie kuleje na obrotach, a ke jet jest dobrze ustawiony, bo odpalanie to również może być kwestia regulacji ke jeta.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Brak mocy i szarpanie skrzynią m102 230e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xc124 |
|
||
[W124] Poochacz 230E '89 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Poochacz |
|
||
[W124/W201] OM601/OM602/OM603 problemy z silnikiem-temat zbiorczy |
HydePark | inutile |
|
||
[W124] Zderzaki - temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | maraz80 |
|