Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] om601 klikający przekaźnik przy dodaniu gazu


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Bart3k3


  • Postów: 12
  • Na forum od: 25 cze 2013
  • Miejscowość: Grójec
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2014 - 23:53

Witam.
Panowie dzisiaj wsiadłem do swojej gwiazdy i zwróciło moją uwagę klikanie przekaźnika za akumulatorem
dzieje się to przy dodawaniu gazu i mijaniu obrotów około 1000obr/min. kliknięcie słychać też przy schodzeniu obrotów, wcześniej nie zaobserwowałem tego zjawiska, może poprostu nie zwróciłem na to uwagi.

Dodam też że ostatnio samochód spala 8-9l nie wiem czy to ma związek z tym klikaniem.
Wtryski sprawdzane, działają jak biblia wymaga
jest to silnik om601 z egr, manual

Teraz pytanie czy spalanie wzrosło by tak znacznie przez pocące się dwie sekcje pompy?
czy to kliknięcie może być związane z egr?

W przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra głównego widać drobniutkie pęcherzyki powietrza, w filterku wstępnym też ale pojawia się ono znikąd tak jak by od mocnej próżni, dodam że wszystkie połączenia sprawdzane, suche, smok w zbiorniku i sam zbiornik wyczyszczone, więc skąd to powietrze?
Za filtrem tego powietrza już nie ma bo z tego co wiem filtr ma odpowietrzenie do powrotu.

na boku pompy wtryskowej mam urządzenie do podciśnień z którego jedna rurka z jakimś dławikiem dochodzi do zaworka egr i przepustnicy.

chodzi o to urządzenie zamontowane na dwie śruby z fasolkami do możliwości regulacji
http://www.w124performance.com/images/OM603_injection/IP_left.jpg



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 27 listopada 2014 - 00:06

Wyświetl postUżytkownik Bart3k3 dnia 26 listopada 2014 - 23:53 napisał

czy to kliknięcie może być związane z egr?

Tak, w środku modułu są zwory sterujące układem.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wyświetl postUżytkownik Bart3k3 dnia 26 listopada 2014 - 23:53 napisał

ostatnio samochód spala 8-9l

Filtry wymieniłeś? Dużo masz przyczyn, lecz jeśli chcesz EGR możesz zaślepić, choćby na próbę. A kolektor dolotowy wyczyścić.

#3 Offline   Bart3k3


  • Postów: 12
  • Na forum od: 25 cze 2013
  • Miejscowość: Grójec
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2014 - 10:25

Filtry wymieniłeś? Dużo masz przyczyn, lecz jeśli chcesz EGR możesz zaślepić, choćby na próbę. A kolektor dolotowy wyczyścić.
czy zaślepiając egr powinienem otworzyć na stałe przepustnicę za filtrem?
filtry wymieniałem 5 tys km temu (obydwa paliwa, powietrza, oleju) i ok 2 tys temu smok w zbiorniku.
w środku modułu są zwory sterujące układem.
czyli na wolnych obrotach egr zostaje otwarty? czy o co tu chodzi?

#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 27 listopada 2014 - 15:34

EGR na biegu jałowym nie działa. Tylko przy średnich obciążeniach silnika i prędkościach obr.

Jak chcesz zaślepić to usuń klapkę pod filtrem i zaślep też przewód od zaworu EGR który cofa spaliny.








Podobne tematy Zwiń