Skocz do zawartości




[W201] Barzu 1.8E BG 1990


157 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 08 stycznia 2015 - 23:37

Wyświetl postUżytkownik barzu dnia 08 stycznia 2015 - 23:17 napisał

Wczoraj wymieniłem obudowę od filtra powietrza po przyjściu paczki miałem małą niespodziankę poniżej parę zdjęć

Mam nadzieje że wsadziłeś nowy filter ;D Pierwszy raz widzę coś takiego...w swojej 190tce może nie potrzebnie ale wymieniałem zawsze przy wymianie oleju czyli co 10tyś a tutaj wygląda jakby od nowości nie był ruszany masaaakra... daje do myślenia na temat poprzednich właścicieli ;/



#12 Gość_barzu_


  • Na forum od: --

Napisano 08 stycznia 2015 - 23:39

w poniedziałek podjadę do mechanika i się zapytam co i jak. Chyba, że uda mi się zakupić dawce to by była petarda, co do stanu blachy pożyczę od dziewczyny lustrzankę to porobię zdjęcia i pokażę gdzie znajdują się wady bo od spodu nie widać ani kropli rdzy

Wyświetl postUżytkownik XperT dnia 08 stycznia 2015 - 23:37 napisał

Mam nadzieje że wsadziłeś nowy filter ;D Pierwszy raz widzę coś takiego...w swojej 190tce może nie potrzebnie ale wymieniałem zawsze przy wymianie oleju czyli co 10tyś a tutaj wygląda jakby od nowości nie był ruszany masaaakra... daje do myślenia na temat poprzednich właścicieli ;/

zdjęcie które wstawiłem to paczka która do mnie przyszła, ja potrzebowałem tylko dna od obudowy :E bo moja była popękana i dostawało się lewe powietrze :) wszystkie filtry wymieniłem zaraz po kupnie samochodu ;)

#13 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 08 stycznia 2015 - 23:46

filtr to mychy żdżarły :D

#14 Offline   zipszymek


  • Postów: 103
  • Na forum od: 03 gru 2014
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2015 - 23:49

Chodzi o to żeby nie okazało się że wsadzisz 2tys lub 3tys w zawieszenie a za miesiącu inny mechanik powie ci że silnik masz do zrobienia, a nie stać cie będzie na zrobienia go i sprzedasz za 1500 zł czy 2000 zł jak dobrze pójdzie, zostaniesz wtedy bez auta, telewizora oraz komputera. Dobrze się zastanów przed taką inwestycją czy jest warta tego auta.

#15 Gość_barzu_


  • Na forum od: --

Napisano 08 stycznia 2015 - 23:53

dzięki za rade, ale nie jestem osobą która działa na hura : ) Najpierw sobie wszystko przekalkuluje a następnie podejmę decyzje choruje jeszcze na bmw e34 5 serie :3 Właściciel chciał za samochód 3800 ale utargowałem się do 1000 i spłaty ubezpieczenia

Wyświetl postUżytkownik zipszymek dnia 08 stycznia 2015 - 23:29 napisał

Na moje łuszczący się lakier nie jest spowodowany promieniami UV tylko kiepskim pomalowaniem, nie łuszczy się cały a słońce nie świeci tylko z jednej strony. Nie znam stanu technicznego ale jeśli nie jest zbyt dobry, a ty nie znasz się na mechanice i to zauważyłeś to może być bardzo słaby. Podjedz do mechanika i zrób wstępną wycenę i zastanów się czy "gra jest warta świeczki".

EDIT:
Nie zauważyłem posta mówiącego że byłeś u mechanika, a co z instalacją gazową silnikiem, hamulcami, olejami filtrami itp ? Zasięgnąłbym rady innych mechaników o całokształt, ale nie takich którzy chcą cię naciągnąć na kasę tylko rzetelnych.

Spokojnie moim mechanikiem jest mój dalszy kuzyn który zajmuje się tylko i wyłącznie mercedesami, Nie zajmuje się już takimi starymi samochodami ale z racji tego że bardzo mi na tej 190 zależy podejmie się wyzwania, podjadę do niego w poniedziałek bo teraz nie będę miał czasu i prześwietlimy samochód jeszcze raz dla świętego spokoju. Gaz, hamulce, oleje i filtry wszystko w porządku rozrząd też.

#16 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2015 - 07:49

No to teraz ja :)

Widać, że trochę 'serca' będziesz musiał wsadzić w to auto, ale dasz radę, źle nie jest.


Wyświetl postUżytkownik barzu dnia 08 stycznia 2015 - 10:27 napisał

-wymiana fotela kierowcy z podłokietnikiem,
żeby mieć podłokietnik nie musisz zmieniać fotela, podłokietnik możesz założyć osobno, a górne poszycie fotela jak uda się zdobyć to możesz przełożyć.

Wyświetl postUżytkownik barzu dnia 08 stycznia 2015 - 10:27 napisał

- znalezienie wnętrza od AMG 190 deska rozdzielcza etc ,
co to za deska AMG? ;)

Co do lakieru, to już taki urok Barolorot, klar się łuszczy w mocno nasłonecznionych miejscach. U mnie były to dwa punkty na dachu.
Za to jak go wypolerujesz to nabiera głębi, tylko klaru nie spiłuj i pastę Tempo omijaj szerokim łukiem.

Patrząc na silnik to musisz inaczej poprowadzić przewód od termostatu do zbiornika wyrównawczego, nie przez ucho, bo nie będzie się odpowietrzał układ.
Na odmie widać, że ktoś coś już kombinował, przewód nie jest oryginalny.

Te naklejane 'drewienka' wewnątrz zostawiasz?

#17 Gość_barzu_


  • Na forum od: --

Napisano 09 stycznia 2015 - 08:22

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 09 stycznia 2015 - 07:49 napisał

No to teraz ja :)

Widać, że trochę 'serca' będziesz musiał wsadzić w to auto, ale dasz radę, źle nie jest.


żeby mieć podłokietnik nie musisz zmieniać fotela, podłokietnik możesz założyć osobno, a górne poszycie fotela jak uda się zdobyć to możesz przełożyć.

co to za deska AMG? ;)

Co do lakieru, to już taki urok Barolorot, klar się łuszczy w mocno nasłonecznionych miejscach. U mnie były to dwa punkty na dachu.
Za to jak go wypolerujesz to nabiera głębi, tylko klaru nie spiłuj i pastę Tempo omijaj szerokim łukiem.

Patrząc na silnik to musisz inaczej poprowadzić przewód od termostatu do zbiornika wyrównawczego, nie przez ucho, bo nie będzie się odpowietrzał układ.
Na odmie widać, że ktoś coś już kombinował, przewód nie jest oryginalny.

Te naklejane 'drewienka' wewnątrz zostawiasz?

chodzi mi o tak zwaną konsole długą występowały w modelach sportline


mogę dodawać takiej wielkości zdjęcia?

o przewodach mi już wujek wspomniał, stwierdziliśmy że ułożymy je jak przyjdą nowe węże, moim głównym celem jest aby jak najwięcej samemu wprowadzić zmian a nie biegać za każdym razem do mechanika jak jakaś część przyjdzie. Po wymianie obudowy od filtra wypełniała mnie taka radość,że chce więcej!!!

na pewno maskę będę musiał wymienić i grill ponieważ na masce jest szpachla wielkości 30cm2 a grill zaczyna zżerać rdza i plastiki są połamane dobry grill już znajdę za 50-80zł sam go pomaluje i wypoleruje.

Moim głównym pomocnikiem jest

Obsługa i naprawa mercedes benz w201 wydawnictwo auto posiadam w pdf pisać na pw jak ktoś chce, ale szukam książkiDołączona grafika wydawnictwo WKŁ tłumacz Wacław Soblewski jeżeli ktoś by miał w pdf z chęcią bym przygarnął
:hooray:

w weekend się zajmę zamkiem, którego nie mogę zamknąć!? Gdy chce zamknąć samochód muszę otworzyć drzwi od pasażera i wcisnąć grzybek od kierowcy aby wszystkie drzwi i bagażnik się zamknęły ale już wyszukałem odpowiedź większości wypadkach wystarczało wyczyścić i przesmarować zamek z wkładką


a pro po deseczek to jest jakaś guma ale na pewno będę szukał zamienników albo poproszę znajomego stolarza o zrobienie mi takich płytek a zwłaszcza że bardzo ładnie się komponują z szarą jodełką :)

Użytkownik szafa edytował ten post 09 stycznia 2015 - 14:56


#18 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2015 - 08:41

Wyświetl postUżytkownik barzu dnia 09 stycznia 2015 - 08:22 napisał

chodzi mi o tak zwaną konsole długą występowały w modelach sportline
Długa konsola to jest zwykły wypas oferowany chyba od '90r., niezależnie czy to sportline czy nie.

Na forum jedynie miniaturki można umieszczać.

Na pokrywie głowicy powinieneś mieć plastiki na przewody zapłonowe i od razu trzyma przewód ukł. chłodzenia
Dołączona grafika

#19 Gość_barzu_


  • Na forum od: --

Napisano 09 stycznia 2015 - 09:07

w0jta5, chodzi Ci o to mocowanie ?

Dołączona grafika

po wyczyszczeniu silnika zauważyłem że olej się zbiera muszę jak najprędzej uszczelki wymienić mam na coś zwrócić uwagę przy wymianie?

#20 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2015 - 09:21

Wyświetl postUżytkownik barzu dnia 09 stycznia 2015 - 09:07 napisał

w0jta5, chodzi Ci o to mocowanie ?

Dołączona grafika

po wyczyszczeniu silnika zauważyłem że olej się zbiera muszę jak najprędzej uszczelki wymienić mam na coś zwrócić uwagę przy wymianie?
Tak, o to chodzi. W tym uchu ma byc przewód od termostatu. A przewody mają być w środku tego plastiku.

Co do uszczelki pokrywy to banalna sprawa, odkręcasz i przykręcasz z nową uszczelką, ważne żeby nie za mocno dokręcać.








Podobne tematy Zwiń