Skocz do zawartości




[W201] Malysz86 1.8 1990


55 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 15 lutego 2023 - 11:03

Szybkie fotki z wnętrza, miałem wrzucić wcześniej ale jakoś nie było okazji.
Dołączona grafika

Dołączona grafika
Fajnie ze są 4 zagłówki, poduszka powietrzna i ASD czyli, jeśli się mylę to poprawcie, coś w rodzaju kontroli trakcji.

Chciałbym go trochę doposażyć głównie w podłokietnik, ale ceny obecnie mają chore, a Szerszeń wymaga trochę nakładów środków na zawieszenie więc póki co odpuszczam, chyba że się trafi okazja :D

Użytkownik Malysz86 edytował ten post 15 lutego 2023 - 11:15




#12 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 15 lutego 2023 - 12:32

Ostatnio przeglądałem aukcje i ogłoszenia, tak z ciekawości co jest na rynku do w201/w124 i ceny podłokietników nie uświnionych i nie przetartych to koszt w okolicach 500 zł wzwyż. Drugą sprawą jest ich dostępność - słaba.Częsciej można kupić cały fotel z podłokietnikiem w okolicach 700 wzwyż w zależności od koloru wnętrza.Czerwone i zielone 1 u 2 seria nie do zdobycia na przykład, a jeśli już się pojawi coś raz na rok to cena czterocyfrowa. Zauważyłem też coś co Ty być może też,zwłaszcza że mieszkasz w Niemczech. Chodzi o kult w201 w Niemczech, to auto stało się bardziej cenione, porządane i przedstawiane na zlotach youngtimerów niż np.w124
W PL sytuacja natomiast jest zupełnie odmienna, w201 jest jeszcze nie doceniana tak bardzo, za to w124...o Panie! Mam oba modele, lecz nie ukrywam że na zlotach pojawiam się częściej w201 choćby dlatego że jest ich mniej,często na jednym zlocie, moja jest jedyną, za to w124 jest kilka. Koleżanka że Słupska ma w tym samym kolorze 702 co mój, i często z tego powodu nie chcemy się dublować.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 15 lutego 2023 - 12:34


#13 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 15 lutego 2023 - 13:17

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 15 lutego 2023 - 12:32 napisał

Chodzi o kult w201 w Niemczech, to auto stało się bardziej cenione, porządane i przedstawiane na zlotach youngtimerów niż np.w124
W PL sytuacja natomiast jest zupełnie odmienna, w201 jest jeszcze nie doceniana tak bardzo, za to w124...o Panie! Mam oba modele, lecz nie ukrywam że na zlotach pojawiam się częściej w201 choćby dlatego że jest ich mniej,często na jednym zlocie, moja jest jedyną, za to w124 jest kilka. Koleżanka że Słupska ma w tym samym kolorze 702 co mój, i często z tego powodu nie chcemy się dublować.

No jest coś z tym, jak mówisz kultem, faktycznie dużo ludzi tu na miejscu ceni 190tki, ale myślę, że to bardziej kwestia sentymentu, pewnie wielu miało takie auto bo było tańsze od w124 i stąd sentyment. A w Polsce w124 to była baaaardzo wysoka półka, na którą niewielu było stać i stąd docenienie tego modelu w PL. To samo jest, ze starymi bawarami, e34, e36 nie do dostania, jak już są to albo trupy albo ceny z kosmosu.

702... znaczy się Rauchen Silber, świetny kolor, brudoodporny ;), oglądałem takiego obok Stuttgartu, i pewnie bym go wziął, ale trzymał się tylko na lakierze :( za to wnętrze miał mega, brasilian coś tam , czyli brązowe dywaniki, brązowa wykładzina, brązowe fotele, deska, konsola i beżowa podsufitka.
Mi osobiście zawsze bardziej podobało się w201, patrząc na w124 mam wrażenie, że jest trochę "pyzata" ;) pewnie przez reflektory. Ale za to wnętrze to ma chyba mega wygodne co?

A w temacie zawieszenia... Jaka mniej więcej powinna być tutaj wysokość na seryjnym amorze i seryjnej sprężynie?
Dołączona grafika

#14 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 15 lutego 2023 - 14:50

Jak 18 lat temu się przesiadłem z Poloneza do W124,to był dopiero szok. W123 wygodniejsze,a W126 to bajka/tylko w nim siedziałem/

#15 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 15 lutego 2023 - 19:35

andrzejrz, w126 stoi nawet niedaleko w komisie "u turasa", ale nawet nie oglądałem, to nie mój klimat i nie moja bajka. Za to oglądałem w124 coupe, i wygląda świetnie poza, moim zdaniem przodem auta (to w końcu coupe, wg mnie powinien wyglądać agresywniej), ma świetną sylwetkę.

#16 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2023 - 19:50

Nie lepiej poszukać podłokietnika z wersji taxi? Taki który był montowany do tunelu środkowego. Nie jestem pewny czy były w 190-tkach ale na pewno były w 124, może po drobnych przeróbkach podejdzie.
Dołożenie takiego do fotela to kupa roboty, już lepiej kupić fotel z podłokietnikiem w kolorze albo bawić się w tapicera.

Wyświetl postUżytkownik Malysz86 dnia 15 lutego 2023 - 13:17 napisał

brasilian coś tam , czyli brązowe dywaniki, brązowa wykładzina, brązowe fotele, deska, konsola i beżowa podsufitka
Dobrze że nie masz tego koloru środka, zdobycie fotela/podłokietnika w kodzie brasil graniczyłoby z cudem ;)

Wyświetl postUżytkownik andrzejrz dnia 15 lutego 2023 - 14:50 napisał

W126 to bajka
Straszny ponton nic specjalnego. 190-tki są doskonale wyczuwalne ze względu na swoje wymiary i bardziej zaawansowane zawieszenie ze 124 (126 miało prosty tył ze 123-tki).

Użytkownik inutile edytował ten post 15 lutego 2023 - 19:51


#17 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 15 lutego 2023 - 20:10

Moim zdaniem stoi dobrze, ma stać równo, bez zadartego przodu lub tyłu.Regulacja wysokości to tak jak pisałem na priv kwestia podkładek gumowych, każda wypustka na podkładce to różnica 5mm. Ja swoją w 124 mam w 702 Rauchsilber tak jak piszesz,wnętrze mam 068 czyli krem-beż, w idealnym stanie,boczek nie przetarty.Wspomniana koleżanka że Słupska ma 702 z wnętrzem Brasil które opisałeś, robi robotę, to połączenie jest piękne.Ja szukałem 230E z wnętrzem 068 i udało się.Pelna historia, jestem 2 właścicielem w PL, w Niemczech miał 2. Mam Brief, wszystkie książki,instrukcję, itp. Nie kręcony 312tyś. Kiedy kupiłem 3,5 roku temu miał 302 tyś. Tak dużo nim jeżdżę ;) zimę koczuje w garażu tak jak w201.

#18 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 15 lutego 2023 - 20:50

Ja założyłem z tyłu sprężyny Sachs i stoi za wysoko.Prześwit 12 cm między oponą a rantem błotnika.Dzisiaj z jednej strony obciąłem jeden zwój,jutro zajmę się drugą.Jest na podkładkach z dwoma cyckami,także zmiana na podkładkę z jednym cyckiem niewiele by dała.

#19 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 15 lutego 2023 - 21:18

Kristoff, zobacz w pierwszym poście trzecie zdjęcie, nie stoi równo, bagażnik pusty, a przód jest wyżej niż tył i różnicy jest dość dużo dlatego pytam o to jaki jest prześwit normalnie między oponą a rantem błotnika, albo ile powinno być od rantu do ziemi, żeby wiedzieć czy to ktoś zamontował ciul wie co i wystarczy jak zmienię wszystkie amory i sprężyny na serię, czy jednak dać te krótsze o 40mm.

#20 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 15 lutego 2023 - 23:23

Malysz86 jeśli śruby wahaczy dowalili na maxa na wiszącym aucie,to to brak jest jakiejkolwiek spójności w temacie kątów, geometrii i zbieżności. Po tych zabiegach powinien opaść na 95procent, najpierw zrób geometrię potem pomożemy. Nawet katalogi techniczne nie podają prześwitu rant błotnika/opona. Zawsze sprężyny dobierało się wg.tzw.punktów z wyposażenia auta,co i tak w obecnych czasach nie ma uzasadnienia.Wielu kolegów również tu na forum dobierało sprężynę wg.punktu i wszystko psu w d....e bo co producent sprężyn to inna bajka.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 15 lutego 2023 - 23:25









Podobne tematy Zwiń