Skocz do zawartości




- - - - -

[M103] Instalacja wtrysku gazu w fazie ciekłej


59 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 02 stycznia 2016 - 22:56

Kochani jak będziecie grzebać sprawdźcie dokładnie czy nie pomyliłem się.
Bo może być i pewnie jest tak, że na przepustnicy jest czujnik WOT do KE i zamknięcia do EZLa a na dźwigniach jest styk umożliwiający hamowanie silnikiem do KE. Suma sumarum po wywaleniu KE i montażu MSa styk na dźwigniach połączyłem z EZLem w celu uzyskania mapy lepszej do stabilizacji wolnych obrotów. Na przepustnicy styki zlikwidowałem bo wstawiłem TPS.
Układ bez styków będzie działał ale troszkę gorzej.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 02 stycznia 2016 - 22:56




#52 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2016 - 23:54

Czyli montując MSa zostawiłeś sterowanie wolnymi obrotami z kjeta?

#53 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 03 stycznia 2016 - 00:58

Nie, jałowe są sterowane z MSa ale jak nie podałem sygnału o zamkniętej przepustnicy do EZL to ciężej stabilizuje się obroty jałowe. Widac EZL zmienia mapę albo zaczyna trochę pomagać w stabilizacji przyspieszając znów zapłon przy spadku obrotów. Nie mam stoboskopu i nie sprawdziłem jakie są zmiany.

#54 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 stycznia 2016 - 23:50

Zależy dokładnie od roku auta ale przełącznik na przepustnicy oba sygnały wchodzą do cis-e a sygnał zamkniętej przepustnicy idzie też do ezl(w wiązce na silniku jest lutowane połączenie przewodów). Oprócz tego do cis-e idzie też dodatkowy styk puszczonego pedału.

W 2.6 6 cylindrowym (chyba w wersji california) jest też jakaś prosta komunikacja pomiędzy cis-e a ezl - to pewnie żeby jeszcze poprawić spalanie mieszanki.

#55 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 stycznia 2016 - 00:43

W serwisówce piszą, że EZL bierze sygnał zamkniętej przepustnicy do zmiany wyprzedzenia zapłonu na jałowym i przy hamowaniu silnikiem, a otwartą przepustnicę rozpoznaje po podciśnieniu i obrotach, schematy mogą trochę mylić.

#56 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 stycznia 2016 - 14:32

Skoro jest MS to po co zostawiać cokolwiek z kjeta? Wystarczy TPS, IAT, koło 60-2 i cewki.

#57 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2016 - 00:13

Cobesh ileś tam postów wcześniej napisałeś mi żeby obydwa moje rozwiązania to proteza. Przeanalizowałem to i doszedłem do wniosku, że masz rację,
Dlatego zastanawiam się nad DET3, DAC lub EasyEcu. Wiem, że EasyEcu to SA, a pozostałe dwa to piggyback.
Z tego co czytałem to EacyEcu jest chyba najlepszym rozwiązaniem ?

#58 Offline   borys609


  • Postów: 3
  • Na forum od: 19 sie 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lutego 2016 - 15:13

Witam Panowie!
Mnie również po 10 latach kończy się butla i zastanawiam się co dalej.
Mam w swoim Mercedesie 260E instalację gazową bodajże II generacji (takie 10 lat temu montowano) firmy BRC.
Chodzi w zasadzie całkiem poprawnie poza... no właśnie, poza wolnymi obrotami, których za cholerę nie da się ustawić tak jak należy.
Kiedyś było niby trochę lepiej, ale z czasem stan ten się zdegradował. Auto jest po regulacjach wtrysku benzyny (pierwsza regulacja od nowości, dopiero co ruszone plomby), na benzynie chodzi tip-top.
Nie chcę studiować całej metodologii współczesnych montaży instalacji gazowych, nie mam na to głowy ani czasu.
Czy ktoś z Was byłby w stanie przywrócić sprawność mojej instalacji bądź jakimś cudem zamontować w moim aucie instalację wtryskową? Mieszkam pod Wrocławiem.
Pozdrawiam!

#59 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 29 lutego 2016 - 22:58

Szczerze mówiąc może Ci to wyjść drogo. Jeżeli chodzi o OMVL XXIc to obsługuje 4 cylindry, można łączyć dwa sterowniki i wtedy będzie 6, ale te sterowniki są dość drogie i rzadkie, wiec chyba przerost formy nad treścią.
Gdzieś w okolicach Wrocławia jest podobno warsztat gdzie zakładają zmodyfikowane Stagi do KJ. Ja znalazłem ich przez jakieś forum audi. Za kompletną instalacje do 2,3 koleś powiedział mi +3000zł.
Po googluj i podpytaj kolesia, może jeszcze się tym zajmuje i zrobi to za sensowne pieniądze.

#60 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2016 - 11:37

Ma u siebie OMVL DREAM XXI C w m103 czyli w 6 cylindrach. Do spokojnego montażu potrzeby jest tzw driver który rozdziela sygnał nawet na 8 cylindrów-produkcja OMVL. Można też zdublować sygnały wtryskiwaczy ale nie będę się wypowiadał bo akurat na tym sie nie znam. Starownik OMVL wraz z wiążką posiadam w zapasie.
Do mechanicznego wtrysku nie ma lepszej instalacji biorąc pod uwagę cena/ jakość bo nic nie trzeba przerabiać.
Po dwóch latach używania dalej jestem zadowolony i co ciekawe na benzynie auto też jeździ jak kiedyś:) może to zasługa AEB 377- takie stop Ke, a może i tego że całkiem sporo śmigam w miesiącu na benzynie:)

W razie pytań o DREAMA zapraszam na PW lub do lektury moich wczęśniejszych wypowiedzi.








Podobne tematy Zwiń