Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] ASB - Jaki olej do automatycznej skrzyni biegów?


46 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2015 - 09:06

Wojtas, trochę przekręcone te dane. Przy wymianie, do 722.4 wchodzi ok 5.5 litra, zaś do 772.3 i 722.5 dokładnie 6,2 litra. Jedynie do 722.3 współpracującymi z silnikami v8 wchodzi ok 8 litrów.



#12 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 19 lutego 2015 - 16:39

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 19 lutego 2015 - 08:54 napisał

najczęściej stosuje się Dexron IID

Jak to jest z tym Dexron II albo Dexron III ? One różnią się lepkością?

#13 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 19 lutego 2015 - 21:41

Lepkoscia sie nie roznia bo Dexron III moze byc uzywany tam gdzie byl Dexron II ( ale nie odwrtonie z powodow poniezej)
Dexron II originalnie ma baze mineralna (tzn gdy go wprowadzili byly rozna mikstury jak olej jojoba czy sprema wieloryba jako lubrykant :D) pozniej zastepujac te cuda dodatkami na bazie systentycznej aby olej sprostac nowszym i bardziej wymagajacym skrzyniom. A w 1993 zrobiono Dexron III na bazie zasadniczo syntetycznej.
Z tym ze, Dexron jako tako to byla handlowa nazwa oleju GM do ASB ale zasadniczo GM ustanowil tym Dexronem standard w olejach ATF a inni wytworcy tylko odnosza sie do Dexrona jako klasyfikatora jakosciowego.
Ja sie bym bardziej trzymal norm MB jakie olej ma spelniac niz tylko zgodnosci z klasyfikacja Dexron II czy III bo tam tez byly wariacje

#14 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 marca 2015 - 14:39

Wyświetl postUżytkownik rolbas dnia 19 lutego 2015 - 21:41 napisał

Lepkoscia sie nie roznia bo Dexron III moze byc uzywany tam gdzie byl Dexron II ( ale nie odwrtonie z powodow poniezej) Dexron II originalnie ma baze mineralna (tzn gdy go wprowadzili byly rozna mikstury jak olej jojoba czy sprema wieloryba jako lubrykant :D) pozniej zastepujac te cuda dodatkami na bazie systentycznej aby olej sprostac nowszym i bardziej wymagajacym skrzyniom. A w 1993 zrobiono Dexron III na bazie zasadniczo syntetycznej. Z tym ze, Dexron jako tako to byla handlowa nazwa oleju GM do ASB ale zasadniczo GM ustanowil tym Dexronem standard w olejach ATF a inni wytworcy tylko odnosza sie do Dexrona jako klasyfikatora jakosciowego. Ja sie bym bardziej trzymal norm MB jakie olej ma spelniac niz tylko zgodnosci z klasyfikacja Dexron II czy III bo tam tez byly wariacje

Odświeże troche temat. Przeszukałem już tu chyba wszystko i gdzies tam jeszcze, ale konstruktywnej informaci nie mam nadal. konkretnie, potrzeba raczej jest wymiany oleju w mojej ASB ale nie wiem, co było zalane, dlatego też nie wiem czy zastosować olej z normą MB 236.6 (taka wg serwisu MB po VINie) czy mogę zastosować z norma MB 236.9,skrzynia 722.433. Filtr to widoma rzecz - Febi albo Mayle. Ale z olejem mam dylemat, bo jeśli jest minerał to półsyntetykiem można zalać, czy aby nie po...pszy sie coś. Po rozmowach z chłopakami z OilBrack Midland powiedzieli, że gro taksówkarzy jeżdżących w Łodzi 124kami (wiadomo, taxi to warunki raczej jako trudne - miasto, korki itd) zalewają już od lat skrzynie jak nasza idland ATF M3 Plus.

#15 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 26 grudnia 2016 - 20:43

Odswieze temat bo nie mam pojecia jaki olej do mojej skrzyni wlac nie mam tez informacji jaki jest aktualnie pomozecie

Dane auta po vinie
Identification number: WDB1240521C096458
Chassis
Sales designation: E320C
Order number: 0 4 203 00549
Paint code 1: 199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
Equipment: 261 No code designation available
Engine no.: 104992 12 045615
Transmission: 722503 03 956647

Jezeli mozecie tez napisac to chcialbym wiedziec jaki olej wlac do mostu I ile tam jego wchodzi oraz dobranie filtra do asb

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 grudnia 2016 - 21:31

Skrzynia 722.5, więc lejesz to samo, co "reszta". Polecam najzwyklejszy Mobil ATF 220 w ilości 6,2 litra. Filtr oleju i uszczelka taka sama jak do skrzyni 722.3. Masz tu numery OE, na ich podstawie dobierzesz sobie zamiennik, filtr A1292770195 lub A1262770295, uszczelka A1262711080

#17 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 26 grudnia 2016 - 23:29

W ktorym miejscu znajduje sie filtr skrzyni ?
Jaki olej do mostu I jego ilosc

#18 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 grudnia 2016 - 23:54

Tam nie ma mostu. Po vinie wychodzi, że samochód nie ma ASD, więc olej spełniający normę MB 235.0. Wchodzi ok 1,3-1,5 litra.

Filtr znajdziesz po zdjęciu miski olejowej. Skoro pytasz, to i ja zapytam - masz podstawową wiedzę o mechanice i skrzyniach automatycznych ? W teorii nie ma tam co zepsuć, ale praktyka podpowiada mi co innego.

#19 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 27 grudnia 2016 - 00:03

Mam kumpla mechanika I mowi ze mam wszystkie potrzebne rzeczy kupic a on reszte zrob dlatego pytam sie co mam kupic
Chce wymienic wszysykie oleje skrzynia silnik wymienic takze swiece I przewody dlatetego pytam znajacych sie jakie oleje jakie swiece itd a z mechaniki to moge wymianiac sobie podstawowe rzeczy do bardziej skomplikowanych rzeczy nie podchodze wiec dzieki za wszelkie info

#20 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 27 grudnia 2016 - 14:44

Wiec moze mi ktos napisac jaki dokladnie ten olej jaka firma itd jakie ma miec oznaczenia oraz mineral czy syntetyk tak samo do dyfru po niwym roku palnuje wymiane I chce wszystko zamowic juz

Swiece I przewody doczytalem ze najlepiej NGK filtr skrzyni FEBI co do oleju ciagle nie mam informacji aktualnie tez niewiem co jest zalanane autl kupione 2tyg temu








Podobne tematy Zwiń