Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Elektronika przy kierownicy + SRS


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ahmed1922


  • Postów: 8
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Wodzisław Śl.
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2015 - 14:15

Witam serdecznie.
Posiadam W124 z 1994 roku. Samochód mam już prawie rok. Poprzedni właściciel wymienił drążek służący do włączania długich świateł, kierunkowskazów, wycieraczek itp. Przez pierwsze 2 miesiące było wszystko ok. W późniejszym czasie długie światła "łapały" co któreś włączenie aż przestały całkowicie reagować. Po jakimś czasie przy włączaniu kierunkowskazu włączały się wycieraczki na poziom 1, a ostatnio całkowicie wycieraczki przestały działać. Suma sumarum danym drążkiem aktualnie mogę włączać jedynie kierunkowskazy. Dodatkowo dziś w czasie jazdy włączyła mi się kontrolka SRS, a po przejechaniu ok. 1 km (chciałem wrócić do domu) włączył się klakson i działa bez przerwy przy odpalonym silniku. Zaparkowałem samochód na mieście i do domu wróciłem pieszo, żeby nie trąbić przez całe miasto. Czy te 2 sprawy mają jakiś związek ze sobą? W sensie że w krótkim odstępie czasu zaczął wariować drążek i klakson? Jeśli tak to w jaki sposób mogę wyleczyć mój samochód? Dodam że jest to moje 1. auto i niezbyt znam się na wszelkiego rodzaju naprawach więc proszę o w miarę prosty język. Pozdrawiam i proszę o szybką pomoc, bo tak jak powiedziałem samochód stoi na płatnym parkingu w centrum miasta :D



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2015 - 14:19

Klakson i SRS są powiązane - uszkodzona taśma "kontaktowa" pod kierownicą. Nienaprawialna, trzeba wymienić.

#3 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 27 lipca 2015 - 14:41

Taśma do wymiany tak jak kolega m104 napisał i dodatkowo przełącznik od kierunkowskazow.

#4 Offline   ahmed1922


  • Postów: 8
  • Na forum od: 19 mar 2015
  • Miejscowość: Wodzisław Śl.
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2015 - 16:19

Ok, rozkręciłem kierownicę i połamany jest ten czarny "dysk" za kierownicą, do którego podpięte są kable. Rozumiem że to jest ta taśma tak?

#5 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 28 lipca 2015 - 21:02

Tak to jest ta tasma.








Podobne tematy Zwiń