Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] zniszczenie łącznika wału - wibracje wału



22 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 lutego 2017 - 13:46

Prawdopodobnie wał jest nie wyważony,może być też podpora podróbka jest z miękej gumy i lata ,musisz podnieśc auto z tyłu i jechać będzie widac jak na dłoni.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 17 lutego 2017 - 13:51




#12 Offline   mgra1989


  • Postów: 29
  • Na forum od: 13 gru 2016
  • Miejscowość: Raczki
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2017 - 16:10

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 17 lutego 2017 - 13:46 napisał

Prawdopodobnie wał jest nie wyważony,może być też podpora podróbka jest z miękej gumy i lata ,musisz podnieśc auto z tyłu i jechać będzie widac jak na dłoni.

Zaznaczylem ze dzialo sie to jeszcze przed rozbieraniem wszystkiego. I po wymianie lacznika dyfer/wał i podpory zero efektow.
Tylko z jakiego powodu wal traci wywazenie ? wszystkie odwazniki sa na swoim miejscu.

#13 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 lutego 2017 - 21:41

Jak wymieniałeś podpore to rozłączyłe wał(wał jest z dwóch połówek) końcówka męska i żeńska ,wieloklin ,przy składaniu musisz go tak samo złożyć tzn.

https://www.google.p...ID6thcXS4xhBIHA


#14 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 18 lutego 2017 - 06:55

Ja mój składałem z dwóch tylko ustawiałem na krzyżaki i trzeci rok jest ok. Przód mam stary a tył "nowy" bo dyferencjał zmieniałem na wielką głowę z ASD i musiałem mieć krótszy o 3cm i na większą gumę łączącą. Ale się udało bez wyważania :)
Ważne jest aby wieloklin nie był wybity, a nakrętka dobrze dokręcona. Jeżeli na tym połączeniu masz wyczuwalny luz to szukaj wału niestety.

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 18 lutego 2017 - 06:58


#15 Offline   mgra1989


  • Postów: 29
  • Na forum od: 13 gru 2016
  • Miejscowość: Raczki
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2017 - 13:22

Samochod ma udokumentowane 200000 przebiegu. Wał jest w stanie bardzo dobrym luz na wieloklinie znikomy. Krzyzak tez bez luzow chodzi plynnie. To ze trzeba go zlozyc bez przestawienia nawet o zab to logiczne. I drugi raz powtarzam ze to dzialo sie od samego poczatku a nie po mojej naprawie. Jedyna mozliwosc to to ze ktos jeszcze u niemca zrobil gdzies blad.

#16 Offline   mgra1989


  • Postów: 29
  • Na forum od: 13 gru 2016
  • Miejscowość: Raczki
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2017 - 13:23

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 18 lutego 2017 - 06:55 napisał

Ja mój składałem z dwóch tylko ustawiałem na krzyżaki i trzeci rok jest ok

Co znaczy skladalem na krzyzaki ? Na wale sa fabryczne znaki z jednej = a z drugiej - zlozylem na znaki i dalej jest to samo.

#17 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 19 lutego 2017 - 13:39

Daj caly wał do wyważenia. Widocznie ktos musial sie nawic tym. Moze jedna połówka wału jest od innego auta i wtedy znaki nic nie dadzą. Jest jeszcze coś takiego jak tuleja centrujaca, ale to by aż tak nie waliło tylko ew. mrowienie by było wyczuwalne.

#18 Offline   mgra1989


  • Postów: 29
  • Na forum od: 13 gru 2016
  • Miejscowość: Raczki
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2017 - 20:11

Dziś wyjalem obydwie polosie. Proba na podnosniku wykazala zero drgan. Kompletny spokoj. Organoleptycznie przeguby nie sa w zlym stanie. Czy to moze byc tu problem ?

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 20 lutego 2017 - 20:16

z gumy zostaly tylko sznurki.

To jak w końcu ?pisałeś że się rozleciała ,teraz mówisz że ok.

#20 Offline   mgra1989


  • Postów: 29
  • Na forum od: 13 gru 2016
  • Miejscowość: Raczki
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2017 - 14:10

Oczywiscie wstawilem nowa bo jak mialbym jezdzic na sznurkach ? Gdy zdjalem polosie podczas testu na podnosniku jest zero drgan. Po wkreceniu polosi dalej sa wibracje...








Podobne tematy Zwiń