Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Nie przekręcający sie kluczyk


38 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2018 - 12:03

Wymontowac i wrzucic na kilka cykli po 5 minut do myjki ultradzwiekowej.
To moze zluzowac zapieczone zapadki w bebnie zamka.



#12 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 02 lutego 2018 - 10:40

A jakby wlać do środka np benzynę. Może pomóc?

#13 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2018 - 10:54

Tak, ale tylko jeśli po wlaniu przytknie do zamka zapaloną zapałkę.

Po co zadajesz pytanie jak coś zrobić, skoro po otrzymaniu odpowiedzi zamiast wziąć się do pracy, to siedzisz i wydziwiasz?


#14 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 02 lutego 2018 - 11:29

Po pierwsze to nie wydziwiam
Po drugie to nie jest moje
Po trzecie nie posiadam myjki ultradźwiękowej

#15 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2018 - 11:52

Wydziwiasz.
Po 1 benzyna jest lichym środkiem penetrującym.
Po 2 wlasność jest tu nieistotna, skoro Ty pytasz o poradę, Tobie jest ona udzielana.
Po 3 ja nie posiadam krowy, a codziennie pijam mleko. Cudotworzę?

#16 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 03 lutego 2018 - 11:34

Jeżeli bębenek zamka nie był kilka lat ruszany to korozja już tam swoje zrobiła "na sucho" i może być duży problem z jego uzdatnieniem. Czemu nie chcesz wyciągnąć zamka? Przecież to proste! W takiej sytuacji zapomnij o benzynie i WD40 bo to nic nie da - to nie są specyfiki do tego. Wyjmij zamek, wrzuć go na noc do kibla z ropą i niech "odpuszcza". Jeżeli jakimś cudem uda się wsunąć kluczyk do wkładki, to wielokrotnie trzeba go wsuwać i wyciągać jednocześnie zanurzając wkładkę do ropy żeby wypłukać zanieczyszczenia i produkty korozji. Potem zamek trzeba wydmuchać (osuszyć) i nasmarować odpowiednim smarowidłem do zamków.

#17 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 05 lutego 2018 - 07:51

@Gerri
Kluczyk się wsuwa bez problemu. Chodzi o to, że nie chce się przekręcić. Może i masz rację z tym wyjęciem zamka. Mógłbyś mi podać tak w kilku punktach, jak go wyciągnąć bo na forum nie widzę nigdzie instrukcji. Wykręcenie trzech śrub po zdjęciu plastikowego el. maskującego, odłączenie centralnego zamka i już wyjdzie???

#18 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 lutego 2018 - 08:38

Wszystko OK, tylko znowu nie wiadomo, co to za auto. Trudno mi zakładać, że masz w profilu auto sąsiada...
Skoro piszesz o trzech śrubach to pewnie 124
Tak - ściągamy plastikowe pokrycie tylnego pasa, wykręcamy trzy śrubki widoczne od strony bagażnika, odpinamy kable centralnego (i drugi - od komfortu jeżeli jest). Odkręcamy siłownik centralnego (dwa blachowkręty) żeby się lekko przesuwał lewo/prawo.
Zamek składa się z dwóch części: dolnej (z dolną śrubką) i górnej (z dwoma śrubkami) Łapiemy zamek palcami i ściskamy go w kierunku pionowym. Tak, żeby dolna część poszła do góry - a górna w dół. Na ile się będzie dało - czasami to parę milimetrów, czasami więcej lub mniej. Zamek przez to zrobi się "mniejszy" i łatwiej wyjdzie przez otwór w tylnym pasie.

I teraz tak: zamek mamy lekko wysunięty, musimy rozpiąć połączenie siłownika pneumatycznego ze złotym (w kolorze) cięgnem biegnącym w kierunku zamka. W tym celu łapiemy ręką taką plastikową, stożkową rurkę na połączeniu siłownika z cięgnem i zesuwamy tą rurkę W STRONĘ KORPUSU siłownika . Jak to zrobisz, to zobaczysz co dalej. Zamek jest twój. Do zanurzania możesz zamek bez żadnego ryzyka rozdzielić na dwie części i zanurzać tylko tą, co trzeba.

Przy montażu ustawiamy składanie cięgna tak, żeby były widoczne z zewnątrz jeden, dwa zwoje na złotym cięgnie natomiast wysokość zamka w tylnym pasie ustawia się według potrzeb wykorzystując GÓRNE owalne otwory śrub mocujących. Dolny otwór ustawia centrycznie bębenek w osi otworu w tylnym pasie.
Uffffff........ Za ten czas co się produkuję to bym co najmniej pięć zamków wyciągnął... ;)

Użytkownik Gerri edytował ten post 05 lutego 2018 - 08:44


#19 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 05 lutego 2018 - 08:51

Dzięki Gerii. Tak, znajomy tez ma 124. Coś będziemy razem kombinować w wolnym czasie :)

#20 Offline   Damian85


  • Postów: 193
  • Na forum od: 15 lip 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Napisano 07 lutego 2018 - 07:06

Jak na razie to kąpiel w ropie nie pomaga. Coś mi się wydaje, że tego zamka nie da się rozruszać bez rozbiórki.








Podobne tematy Zwiń